חדשות כאן ישראל מאזני הצדק מבצע שומר החומות פלילים

הפרקליטות תתעדף תיקי מפרי חוק ומסיתים במבצע שומר החומות

בכל המחוזות, הוגשו על ידי הפרקליטות עד עתה 14 כתבי אישום כנגד 52 נאשמים, חלקם ‘קטינים‘ בעבירות שונות ובהן; סיכון חיי אדם ב-נתיב תחבורה, תקיפת שוטרים, יידוי אבנים, התנהגות פרועה במקום ציבורי, הצתה ועוד ◄ בראשית השבוע הבא (יום ראשון) על פי פרקליטות המדינה לאמצעי התקשורת, צפויים להיות מוגשים כ-20 כתבי אישום נוספים נגד מפרי חוק מהימים האחרונים.
0
0
עורך דין עמית איסמן ממלא-מקום פרקליט המדינה, ברקע: מפר חוק אלים נעצר על ידי שוטר | צילום: דוברות המשטרה | עיבוד ממחושב: שולי סונגו ©
עורך דין עמית איסמן

ממלא-מקום פרקליט המדינה, עורך דין עמית איסמן, הנחה היום (יום שישי, ג’ בסיוון תשפ”א), כי תיקי חקירה שיועברו מ’משטרת ישראל לפרקליטות ביחס לאירועי ימים אלה (‘מבצע שומר החומות’) יְתוּעְדְּפוּ ויטוּפלו באופן מיידי על ידי ‘פרקליט ייעודי בכיר’ בכל מחוז של הפרקליטות וכי הטיפול בכלל התיקים ברחבי הארץ, ירוכז מעתה ברמה ארצית.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק או בטוויטר.

בהודעת פרקליטות המדינה היום לתקשורת, דווח, כי היא פועלת בימים האחרונים בנחישות להביא למיצוי הדין עם מפרי חוק אלימים, באמצעות כלי האכיפה, העומדים לרשותה בהתאם לדין.

בכל המחוזות, הוגשו על ידי הפרקליטות עד עתה 14 כתבי אישום כנגד 52 נאשמים, חלקם ‘קטינים‘ בעבירות שונות ובהן; סיכון חיי אדם ב-נתיב תחבורה, תקיפת שוטרים, יידוי אבנים, התנהגות פרועה במקום ציבורי, הצתה ועוד.

הבוקר, הוגש בין היתר, כתב אישום נגד שלושה תושבי מזרח ירושלים, זאת בגין ניסיון לבצע ‘לינץ‘ באזרח יהודי ליד מוזיאון רוקפלר בעיר ירושלים ויוחסו להם עבירות של מעשה טרור של פציעה בנסיבות מחמירות, הצתה וחבלה במזיד ברכב, כל זאת כשהמניע הנו; גזעני.

בראשית השבוע הבא (יום ראשון) על פי פרקליטות המדינה לאמצעי התקשורת, צפויים להיות מוגשים כ-20 כתבי אישום נוספים נגד מפרי חוק מהימים האחרונים.

משטרת ישראל, העבירה עד היום אל פרקליטות המדינה כ-130 תיקי חקירה, שבחלקם הטיפול הסתיים וחלקם מצויים בבחינה.

הפרקליטות, פעלה במקביל לטיפול במישור הפלילי נגד מפרי חוק, גם באמצעות הכלים העומדים לרשותה גם ל’הסרת תכנים מסיתים‘ מ’הרשתות החברתיות‘.

מסוף השבוע שעבר עד סוף השבוע הנוכחי, עלה מספר הפניות מגופי הביטחון השונים, פי 5, כדי להסיר תכנים העוסקים בהסתה לאלימות, הסתה לטרור, תמיכה בארגוני טרור ושבח למעשי טרור ברשתות החברתיות השונות.

ממלא מקום ראש מחלקת הדוברות של אגף דוברות הסברה ותקשורת, משרד המשפטים עורך דין נועם שרביט, מסר לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי מחלקת הסייבר ב-פרקליטות המדינה, טיפלה במאות פניות להסרת דפים, חשבונות ותכנים ב-טוויטר, אינסטגרם, פייסבוק ועוד.

לאחר בחינה, כי תוכן הפנייה, אכן מפר חוק, מהווה סיכון או מפר את תנאי השימוש, פועל צוות המחלקה אל מול הפלטפורמות הרלבנטיות לשם צמצום החשיפה או הסרת התוכן.

בין היתר, מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, פעלה לאחרונה להשעיית חשבון הטוויטר (Twitter) של דובר הזרוע הצבאית של ה‘ג’יהאד האיסלאמי’.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן