חדשות בריאות חיפה

המרכז הרפואי בני ציון ראשון בשביעות רצון מחדר המיון-כללי

המרכז הרפואי בני ציון, ראשון בחיפה מבין בתי החולים הממשלתיים בשביעות רצון מטופלים, עם 74% מהמטופלים ששיבחו את הטיפול הרפואי שניתן להם במלרד כללי (חדר המיון - כללי בביהח) ◄81% מהנשאלים הרגישו, כי הם מטופלים בידיים טובות! ◄מנכל בית החולים בני ציון, דר' אוהד הוכמן, ברך את מנהלת המלרד, דר' מרב סלוטקי ולצוות מלרד ועובדי בית החולים בני ציון; "תוצאות הסקר של משרד הבריאות, מהווים לנו הוכחה לכך, שבית החולים בני ציון, הוא בית חולים מצוין".
0
0
דר' אוהד הוכמן, מנכל המרכז הרפואי בני ציון ברקע: המרכז הרפואי בני ציון במבט מטיילת לואי בכרמל | צילום: ויקיפדיה | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
דר’ אוהד הוכמן

משרד הבריאות, פרסם הבוקר (שלישי, י’ בטבת התש”פ) את תוצאות סקר חווית המטופל במחלקות לרפואה דחופה (מיון כללי) במלרד כללי בבתי החולים בישראל. על פי נתוני הסקר עולה, כי ‘המרכז הרפואי בני ציון’ זכה בדירוג הגבוה ביותר בעיר חיפה בשביעות רצון מטופלים ב’חדר המיון – כללי’ בקטגוריית בתי החולים הממשלתיים עם 74%.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

הסקר בו בדק משרד הבריאות, את שביעות הרצון מחדרי המיון בישראל ומתבסס על מטופלים שביקרו בחדרי המיון והשתחררו או התאשפזו, נערך בין החודשים; מאי-אוגוסט 2019  (לא כולל מיון יולדות, נשים ונפש).

מבין הנושאים שנבדקו בשאלון; שביעות רצון כללית, נכונות להמליץ על חדרי המיון, יחס הצוותים המטפלים, מתן מידע ובהירות ההסברים, זמני המתנה ועוד.

מנכל המרכז הרפואי בני ציון דר’ אוהד הוכמן, אמר עם היוודע תוצאות הסקר, “תוצאות הסקר של משרד הבריאות, מהווים הוכחה לכך, כי בית החולים בני ציון הוא בית חולים מצוין, המורכב ממרקם אנושי של צוות רפואי איכותי, מצטיין ובעל תחושת שליחות הפועל תוך שיתוף פעולה וראיית המטוּפל במרכז”.

דר’ הוכמן, הודה לצוות המחלקה לרפואה דחופה – מיון, “העושה את עבודתו בנאמנות ובמסירות רבה 24/7 במשך 365 ימים בשנה תוך הקפדה על מקצוענות גבוהה וגילוי התחשבות ואמפתיה לפונים למלרד“.

“אני רואה בתוצאות הסקר של משרד הבריאות הבעת אמון והוקרת תודה של הציבור על השירות הניתן למטופלים במלרד בביהח שלנו ואני מודה בשם עובדי בית החולים לציבור על האמון וההערכה שלהם”.

יצוין, כי, 81% מהנשאלים, הרגישו, כי הם מטופלים בידיים טובות!  ו-72% מן הנשאלים, הביעו נכונות להמליץ על ביקור במלרד כללי במחלקה לרפואה דחופה – מיון כללי של מרכז הרפואי בני ציון.

“אין ספק, כי נתונים אלה מחזקים את הסלוגן; המרכז הרפואי בני ציון – מרגישים בבית גם כשחולים“. סיכם מנכל המרכז הרפואי בני ציון דר’ הוכמן.

מנהלת המחלקה לרפואה דחופה – מיון ד”ר מרב סלוטקי, “במיון שלנו, אנחנו נותנים חשיבות עליונה לחוויית המטופל והמטרה שלנו לשמור על המקום הראשון ולבסס אותו. אני מודה לצוות שלי על המאמצים שהם עושים בעיר שבה אחוז הקשישים גבוה במיוחד בהשוואה לממוצע הארצי.

אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם מחלקות האשפוז בבית חולים ועם המחלקות נותנות השירות; הדמיה, מעבדות, חדרי ניתוח, רופאים יועצים, משק ועוד”.

דובר ‘המרכז הרפואי בני ציון’ מר גדי נס, מסר לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי מן הראוי לציין, כי; מרכז הרפואי בני ציון, מוקם בימים אלה ‘חדר מיון ממוגן’ בחזית בית החולים שישתרע על שטח של 3500 מטרים ריבועים.

הפרויקט עצמו, כולל שלושה חלקים עיקריים אשר יחד מהווים את ‘קומפלקס המיון הממוגן בני ציון’. קומת מיון, תשתרע על שטח 1470 מטרים רבועים ועוד 160 מטרים רבועים, שיפור מיגון במבנה הקיים.

חדר המיון מיועד ל-35 מיטות אשפוז בזמן רגיעה, מתוכן 7 עמדות טיפול בישיבה ו-53 מיטות בעת חירום וקומת אשפוז שתשתרע על שטח 1470 מטרים רבועים.

עוד כ-400 מטרים רבועים שטח טכני ממוגן. קומת אשפוז זו, מיועדת ל- 58 מיטות טיפול.

ד”ר סלוטקי, מדגישה בדבריה; “אנחנו משוכנעים, כי המיון הממוגן החדש, הנבנה בימים אלה ממש, ישפר עוד יותר את חווית המטופלים הפונים לבני ציון“.

█  שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן; “אנו מזהים עליה שיפור בשביעות רצון המטופלים”

שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן | ברקע לוגו משרד הבריאות עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
הרב יעקב ליצמן

משרד הבריאות, פרסם היום (ג’) כי במהלך חודשים מאי–אוגוסט 2019, הוא הוביל מדידה שלישית של סקר חווית המטופל במחלקות לרפואה דחופה (מלרדים).

בסקר השתתפו מטופלים שביקרו במלרד (חדר מיון) ושוחררו או עברו לאשפוז במחלקות. נדגמו כל סוגי המיונים, פרט למיון נפש, מיון נשים ומיון יולדות.

המלרד, בהיותו שער כניסה לבית חולים, הוא סביבה טיפולית בעלת קשיים ייחודיים אובייקטיביים.

המטופל מגיע כואב, מודאג וחסר אונים, ונכנס לסביבה המתאפיינת בעומס רב, חוסר ודאות וזמני המתנה ממושכים.

כמענה לקשיים הקיימים במלרד, מקדם משרד הבריאות  בשנים האחרונות תוכנית לאומית רחבה ומקיפה לשיפור איכות הטיפול וחווית המטופל במלרדים.

התכנית כוללת טיפול בחלופות הפניה למלרד, שיפור תהליכי תפעול, פתרונות טכנולוגיים, קביעת סטנדרטים, הוספת כוח אדם והטמעת תפקידים חדשים (כגון; עוזרי רופא ומנהלני תפעול), שיפור תשתיות פיזיות ועוד.

כחלק מתכנית רחבה זו, נבנתה תוכנית ייעודית להתערבות לאומית לשיפור חווית המטופל והמטפל במלרדים.

תוכנית לאומית זו, היא ראשונה מסוגה בעולם. לצורך יישום מטרה זו, פותחה הכשרה ייעודית וייחודית, עם התאמות למלרדי מבוגרים ולמלרדי ילדים, הכוללת ארגז כלים הנדרש לשיפור חווית המטופל והמטפל במלרד.

התכנית כוללת נושאים שונים בתחום מיומנויות תקשורת בין מטפל למטופל, כלים להתמודדות עם לחץ ושחיקת מטפלים, תיאום ושיתוף פעולה בין הצוות, רצף הטיפול, מתן מידע ועוד.

במהלך שלוש שנים (בין 2016-2019) מובילי שינוי מכל המלרדים ברחבי הארץ השתתפו בהכשרה.

שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן; “הצוותים הרפואיים בבתי החולים הם ליבת העשייה שלנו במשרד הבריאות לטובת ציבור החולים.

למרות התמודדות מערכת הבריאות עם העומסים אנו מזהים עליה שיפור בשביעות רצון המטופלים.

זאת כתוצאה מקידום בשנים האחרונות את נושא ‘המטופל במרכז לטובת אזרחי מדינת ישראל‘.

נתוני השיפור משקפים את המסירות והעבודה המאומצת שמבוצעת בבתי החולים לקידום הנושא ואת המחויבות של הצוותים הרפואיים למען המטופלים ואני משבח אותם על כך”.

מנכל משרד הבריאות, מר משה בר סימן טוב, הוסיף; “השיפור המשמעותי בתוצאות סקר חווית המטופל ממחיש את הפעילות המשמעותית המבוצעת על ידי בתי החולים להטמעת תפיסת המטופל במרכז, אותה מרגישים מאות אלפי מטופלים.

אנו גאים בצוותים המטפלים בבתי החולים בכל רחבי הארץ שמבינים את מטרות העל של המערכת ועושים הכל על מנת להשתפר.

המערכת בסופו של דבר בנויה על ההון האנושי המופלא שמרכיב אותה ואנחנו מחויבים לתת כמה שיותר לאותו הון אנושי על מנת לשפר את הטיפול הציבורי”.

אל; סקר חווית המטופל במחלקות לרפואה דחופה 2020

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן