חדשות בריאות יום הכיפורים | Yom Kippur סרטן

המלצות ל-חולי סרטן, הצמים ביום כיפור לפי האגודה למלחמה בסרטן

האונקולוג פרופ' אברהם קוטן, יושב ראש האגודה למלחמה בסרטן: "צום עלול להזיק לחולי סרטן ויכול לגרום לתופעות ותחושות לא נעימות, לפגוע במערכות רבות החשובות כל כך לחולי סרטן והחיוניות לתפקוד הגוף... חולים הנוטלים תרופות באופן קבוע, מחויבים להמשיך ליטול אותן גם במהלך הצום, ואם מדובר בתרופה הנלקחת אחרי האוכל רצוי שיאכלו, כנדרש".
0
0

 

נוטלת גלולה באופן קבוע | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
נוטלת גלולה

לקראת צום יום הכיפורים, מפרסמת האגודה למלחמה בסרטן המלצות לחולי הסרטן בישראל. על פי האגודה למלחמה בסרטן, מומלץ לכל חולה סרטן, גם אם נהג לצום ביום הכיפורים עד היום, לפנות לרופא המטפל שלו, ולא לצום ללא קבלת ייעוץ רפואי. המלצה זו חשובה ומהותית במיוחד לאלו הנמצאים בעיצומם של טיפולי הקרנה, כימותרפיה או תרופות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לדברי האונקולוג פרופ’ אברהם קוטן, יושב ראש האגודה למלחמה בסרטן; “צום עלול להזיק לחולי סרטן ויכול לגרום לתופעות ותחושות לא נעימות, לפגוע במערכות רבות החשובות כל כך לחולי סרטן והחיוניות לתפקוד הגוף.

שתיית מים, כידוע, מקלה על תופעות הלוואי הנגרמות מהטיפולים הכימותרפיים וההקרנות, כגון; תחושת יובש בפה, הקאה, שלשול או עצירות.

לחולי סרטן שהחליטו בסופו של דבר לצום, מומלץ לשקול לשלב שתיית נוזלים במהלך שעות הצום, כדי להתמודד עם תופעות הלוואי“.

עוד הוסיף פרופ’ קוטן, כי; “חולים הנוטלים תרופות באופן קבוע, מחויבים להמשיך ליטול אותן גם במהלך ה-צום ואם מדובר בתרופה הנלקחת אחרי האוכל רצוי שיאכלו, כנדרש”.

פרופ' אברהם קוטן, אונקולוג, חולים הנוטלים תרופות באופן קבוע, מחויבים להמשיך ליטול אותן גם במהלך ה-צום | צלם: אילן ספירא
פרופ’ אברהם קוטן

דובר בפועל האגודה למלחמה בסרטן מר אייל פיטרו, מסר לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי האגודה למלחמה בסרטן, העמותה ההתנדבותית הגדולה ביותר בישראל, הוקמה בשנת 1952, הינה מוסד ללא כוונות רווח.

האגודה מובילה את המאבק במחלות הסרטן בישראל ופועלת בכל החזיתות במטרה להפחית את התחלואה והתמותה מסרטן בישראל.

פועלת רק הודות לתרומות הציבור וללא כל מימון מתקציב של משרד ממשלתי כלשהו.

תרומות אלו, מאפשרות לאגודה לממן פעולות שבכוחן להציל חיים.

הפרויקטים נקבעים על ידי ועדות מקצועיות שחברים בהן בהתנדבות נציגים ממיטב אנשי הרפואה והמחקר ברחבי הארץ והם נבחנים בקפידה, לאחר שיקול דעת מקצועי וענייני ברמה הלאומית.

המאבק במחלת הסרטן, נוגע לכלל הציבור במדינת ישראל. ההתמודדות עם מחלת הסרטן, ממשיכה להוות יעד לאומי מן הדרגה הראשונה ולכן פעילויות האגודה למלחמה בסרטן חשובות ורלוונטיות לכלל הציבור – בריאים וחולים.

כיום, מסייעת האגודה למלחמה בסרטן לא רק לחולה ולמשפחתו, אלא גם למוסדות המטפלים בהם; בתי חולים, מרפאות, מחלקות אונקולוגיות, מחלקות סיעודיות, מערכות השיקום והרווחה וכן מכוני המחקר.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן