חדשות בריאות מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ סרטן

המכון האונקולוגי של ‘הלל יפה’: מחלת סרטן – יש מקום לאופטימיות

דר' ולריה סמניסטי, מנהלת המכון האונקולוגי במרכז הרפואי הלל יפה; אם עד לפני כמה שנים תוחלת ההישרדות של 'מחלה גרורתית' (בהן; מלנומה, סרטן ראה, סרטן קיבה ועוד) עמדה של שנה בממוצע, כיום אנו עדים להישרדות של מספר שנים זאת הודות לטיפולים הביולוגיים ולאימונותרפיה ◄ חשוב לציין, כי לאיכות החיים של המטופל באותן "שנות הישרדות" יש חשיבות עליונה. באותן שנים המטופל מסוגל לתפקד כמעט כרגיל, לטייל בעולם, לבלות בחיק משפחתו.
0
0
דר' ולריה סמניסטי, מנהלת המכון האונקולוגי במרכז הרפואי הלל יפה רקע: נשים עם סרטן השד | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
דר’ ולריה סמניסטי

עד לפני 20 שנה האבחנה של מחלת סרטן הייתה שווה לגזר דין מוות. בעשור האחרון עולם הרפואה חווה פריצת דרך משמעותית, בפרט בכל הקשור לאבחון וטיפול במחלת הסרטן. הטיפולים הפכו להיות ממוקדים, יעילים ובטוחים יותר, והביאו לעלייה בתוחלת ההישרדות ובאיכות החיים של המטופלים. דר’ ולריה סמניסטי, מנהלת המכון האונקולוגי במרכז הרפואי הלל יפה, שופכת אור על הטיפולים והחידושים בתחום, שללא ספק נותנים תקווה ומקום לאופטימיות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מחלת הסרטן, הינה המחלה השכיחה ביותר ברחבי העולם, מתברר, כי; 1 מתוך 3 אנשים, יחלה במהלך חייו ב’סרטן‘. לא בכדי במהלך העשור האחרון, מדענים ואנשי רפואה חקרו רבות אודות המחלה בניסיון למצוא פתרונות יעילים ואפקטיביים לאבחון וטיפול במחלה, גם אם מדובר בהארכת חיים של מטופל ושיפור באיכות חייו.

“בשנים האחרונות, אנו עדים להתפתחות מהירה של סוג חדש של תרופות ביולוגיות לטיפול בסרטן שאינן מבוססות על מנגנונים דומים לאילו של הכימותרפיה. מבהירה דר’ ולריה סמניסטי ומוסיפה; מעבר להרחבת מאגר התרופות ופיתוח טכנולוגיות מתקדמות, המאפשרות בדיקה מקיפה של תאי גידולים, קידומן של תרופות ביולוגיות, הכניס את האונקולוגיה לעידן חדש של הטיפול האישי.

הטיפול השתנה באופן דרמטי, במיוחד עבור חולים שמחלתם נמצאת בשלב מתקדם. כיום, מטופלים רבים נהנים מדור חדש ומבטיח של תרופות אימונותרפיות וביולוגיות” – מסבירה מנהלת המכון האונקולוגי במרכז הרפואי הלל יפה דר’ ולריה סמניסטי.

המכון האונקולוגי של ‘הלל יפה’; מהו טיפול ביולוגי?

הטיפול הביולוגי הוא למעשה טיפול באמצעות חומרים המיוצרים בגוף באופן טבעי או לחילופין, חומרים המופקים בתנאי מעבדה שזהים לחלבונים אותם מייצר הגוף בעצמו. טיפול זה, מתבסס על רפואה מותאמת אישית כאשר למטוּפל מותאמת תרופה ביולוגית המתאימה לו ביותר על פי התמונה המולקולרית של הגידול שלו.

דוברת המרכז הרפואי הלל יפה הגב’ דפנה נבו הוסיפה ומסרה לאתר לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי באמצעות בדיקות גנטיות, ניתן לזהות את המוטציות השונות שמאפיינות את תאי הגידול ואת המנגנון הביולוגי שלו. טיפול ביולוגי מותאם אישית, יכול לשפר משמעותית את הפרוגנוזה של המחלה.

בנוסף, תופעות הלוואי של תרופות ביולוגיות פחות חמוּרות מאשר תופעות הלוואי של טיפולים כימותרפיים מקבילים, דבר שתורם אף הוא לקבלת תוצאות טיפול טובות יותר. טיפול זה מתבצע באמצעות כדורים או דרך הוריד.

דר’ ולריה סמניסטי, מסבירה, כי בעשור האחרון, ה’טיפולים הביולוגים‘ הפכו להיות חלק אינטגרלי בטיפול של ממאירויות מסוגים שונים, קרי; גידולי שד, ריאה, כליות, מעי גס, שחלה, גידולי ראש-צוואר, מוח ואחרים.

בחלק מהן, הטיפולים הביולוגים, הפכו את הקערה על פיה בכך שהגבירו את יעילות הטיפול האונקולוגי ובחלקם אף החליפו לחלוטין את הטיפול הכימותרפי.

█ תרופות אימונותרפיות – הדור הבא

תרופות אלה, פועלות על המערכת החיסונית במטרה להחזיר את תאי מערכת החיסון לפעילות תקינה ולתקוף את החלבון הזר המכיל את תאי הסרטן.

“התרופות האימונותרפיות גורמות להחזרת מערכת החיסון לפעילות תקינה, כדי שתוכל לזהות ולתקוף את התאים הממאירים. הטיפול בתרופות אימונותרפיות, הוכיח כבר את יעילותו ונרשמו הצלחות מצוינות בתחום גידולי הכליה, מלנומה ועוד.

במחקרים שבוצעו במספר מרכזים מובילים ברחבי העולם נראה בבירור כי שילוב של טיפולי כימותרפיה ותרופות אימונותרפיות מגביר את סיכויי ההישרדות ולתרופות האימונותרפיות השפעה ניכרת גם על איכות חייהם של המטופלים בעיקר בגידולים מסוג; מלנומה, גידולי ריאה, גידולי כליה וגידולים עם ממצא אי-יציבות של גֵּנים” מסבירה דר’ סמניסטי.

█ המכון האונקולוגי של ‘הלל יפה’; טיפול אישי

“הטיפול במחלת הסרטן, כיום עבור כל אדם הוא טיפול אישי. הכוונה היא שאין מחלת סרטן באדם אחד דומה למחלת הסרטן של אדם אחר, גם אם מדובר באותו סוג של סרטן.

בחלק ממחלות הסרטן, ישנה התקדמות רבה בנושא וכבר קיימים מספר תרופות, טיפולים של כימותרפיה, הקרנות, אימונותרפיה וטיפולים ביולוגיים.

מלבד הטיפולים החדשים, יש לזכור, כי אלו לא מחליפים בדיקות תקופתיות וחשוב להקפיד לבצע בדיקות תקופתיות, כגון; קולונוסקופיה, ממוגרפיה, בדיקת רופא נשים, בדיקת צואה לדם סמוי. זכרו; גילוי מוקדם מציל חיים”, מציינת דר’ סמניסטי.

לסיכום, “תרופות אימונותרפיות וביולוגיות, פתחו למעשה עידן חדש בטיפול במחלות הסרטן השונות, שיפרו באופן משמעותי את מצבם הבריאותי של המטופלים והאריכו את תוחלת חייהם של חולי הסרטן מסוג; מלנומה, סרטן הריאות, דרכי שתן, מערכת העיכול ועוד.

אם עד לפני כמה שנים תוחלת ההישרדות של ‘מחלה גרורתית‘ (בהן; מלנומה, סרטן ראה, סרטן קיבה ועוד) עמדה של שנה בממוצע, כיום אנו עדים להישרדות של מספר שנים זאת הודות לטיפולים הביולוגיים ולאימונותרפיה.

חשוב לציין, כי לאיכות החיים של המטופל באותן “שנות הישרדות” יש חשיבות עליונה. באותן שנים המטופל מסוגל לתפקד כמעט כרגיל, לטייל בעולם, לבלות בחיק משפחתו.

כמו כן לצבור חוויות חדשות, כל זאת בזכות הטיפולים האונקולוגים המתאימים ותמיכתו של צוות המכון האונקולוגי ומשפחתו. עם זאת לצערנו, לא כל המטופלים נהנים מטיפולים חדשניים אלו.

כדי לקבוע האם מטופל מתאים לטיפול מסוג זה, יש לבצע בדיקות מולקולריות במטרה להתאים את הטיפול המתאים לגידול הספציפי של המטופל”, סיכמה דר’ ולריה סמניסטי.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן