בנקאות כסף מדבר מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ מסחר | תעשייה

היתר זמני ניתן לחב’ שירותי בנק אוטומטיים וחב’ מרכז סליקה בנקאי

הממונה על התחרות, עורכת דין מיכל הלפרין; "חברת ש.ב.א וחברת מ.ס.ב, הן שתי חברות היושבות בבסיס מערכת התשלומים הישראלית ולכן, יש חשיבות גדולה לשמירה ופיתוח התחרות ביניהן. ההליך שהתחיל להפרדת שירותי בנק אוטומטיים בעמ (ש.ב.א) ו-מרכז סליקה בנקאי בעמ (מ.ס.ב) לשתי חברות הפועלות באופן תחרותי ונפרד הוא בעל חשיבות רבה לתחרות במערכת הפיננסית. בדעתי להמשיך ולקדמו בהדרגה עד ליצירת תשתית תחרותית מלאה בין החברות".
0
0
הממונה על התחרות, עורכת דין מיכל הלפרין ברקע: כרטיסי אשראי | עיבוד: שולי סונגו©
עורכת דין מיכל הלפרין

היתר זמני לפעילות שירותי בנק אוטומטיים בעירבון מוגבל (ש.ב.א) ו-מרכז סליקה בנקאי בעמ (מ.ס.ב) ניתן אתמול (ראשון, כ”ט בניסן התשפ”א) על ידי ‘בית הדין לתחרות’ זאת בכפוף לתנאים עליהם המליצה ‘הממונה על התחרות’ הכוללים הפרדה חלקית של החברות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

כזכור, אשתקד ביום (10 במאי 2020) הגישו שבא (שירותי בנק אוטומטיים בעמ, חברה המספקת שירותי תקשורת ומחשוב בתחום הבנקאות. כשעיסוקה העיקרי בסליקת עסקאות המבוצעות בכרטיסי אשראי) בקשה לאשר את שיתופי הפעולה ביניהן כ’הסדר כובל

וחברת מסב (מרכז סליקה בנקאי בעמ, חברה פרטית בבעלות חמשת הבנקים הגדולים במדינת ישראל, המפעילה את התשתית הלאומית להעברת כספים אלקטרונית במשק הישראלי.

כפי שהוגשה ל’בית הדין לתחרות‘ עמדת ‘הממונה על התחרות’ היא שאין לאשר את ההסדר כפי שהתבקש שכן, הוא עלול לפגוע ב‘תחרוּת’ והוא איננו לטובת הציבור.

רשות התחרות, היא רשוּתמרכז סליקה בנקאי בעמ (מ.ס.ב), לוגו ממשלתית האמוּנה על שמירת עקרונות התחרותיות במשק הישראלי. הממונה על התחרות, עורכת דין מיכל הלפרין, סבורה, ששיתופי הפעולה בין ש.ב.א ומ.ס.ב, מהווים למעשה, הסדר הכובל, המתקיים בימים אלו ואשר עלול להביא לפגיעה של ממש בתחרות ובציבור.

עם זאת, הבהירה, הממונה, כי הפסקת שיתופי הפעולה בין ש.ב.א ומ.ס.ב, צריכה להיעשות באופן מבוקר ואין להורות על הפרדה גורפת ובלתי מבוקרת של שיתופי פעולה אלו.

ביום 7 באפריל 2021, הגישו ש.ב.א ומ.ס.ב אל בית הדין לתחרות, בקשה להיתר זמני בכפוף לתנאים, עליהם המליצה הממונה על התחרות.

התנאים כוללים הפרדת מנכלים בהתאם להנחיית בנק ישראל עד סוף יוני 2021.

בנוסף התנאים כשירותי בנק אוטומטיים, לוגווללים הפרדה של רוב הפונקציות הניהוליות בחברות עד סוף פברואר 2022 וכן הפרדה של חלק משמעותי מההתקשרויות עם צדדים שלישיים תוך 90 ימים מהפרדת המנכלים.

הממונה על התחרות; ההיתר הזמני, יעמוד בתוקף עד ליום 31 בינואר 2022 או עד להכרעה של בית הדין

כמו כן, עד לסוף דצמבר 2021, יגישו החברות לממונה, מתווה המתייחס ליתר שיתופי הפעולה בין החברות אותו הממונה תבחן לקראת מועד פקיעת ההיתר הנוכחי.

במסגרת בקשתן להיתר זמני, התחייבו ש.ב.א ומ.ס.ב, שעד לסיום ההליך הן יפעלו רק בהתאם להיתר זמני או החלטה אחרת של הממונה.

בנסיבות אלו הממונה על התחרות, הודיעה, כי אין היא רואה הצדקה בהמשך נקיטת הליכי אכיפה כנגד פעולות עבר של החברות. זאת, כל עוד הן פועלות במסגרת היתר או אישור כאמור. בית הדין, נענה לבקשה ונתן היתר זמני, יום ראשון, 11 באפריל 2021.

רשות התחרות, לוגו

ההיתר הזמני, יעמוד בתוקף עד ליום 31 בינואר 2022 או עד להכרעה של בית הדין או החלטה אחרת של הממונה על התחרות – לפי המוקדם.

היתר זה, ניתן במקביל להמשך ניהול ההליך ב’בית הדין לתחרות‘.

הממונה על התחרות, עורכת דין מיכל הלפרין; “חברת ש.ב.א וחברת מ.ס.ב, הן שתי חברות היושבות בבסיס מערכת התשלומים הישראלית ולכן, יש חשיבות גדולה לשמירה ופיתוח התחרות ביניהן.

ההליך שהתחיל להפרדת שירותי בנק אוטומטיים בעירבון מוגבל (ש.ב.א) ו-מרכז סליקה בנקאי בעמ (מ.ס.ב) לשתי חברות הפועלות באופן תחרותי ונפרד הוא בעל חשיבות רבה לתחרות במערכת הפיננסית.

בדעתי להמשיך ולקדמו בהדרגה עד ליצירת תשתית תחרותית מלאה בין החברות”. סיכמה הממונה על התחרות, עורכת דין הלפרין.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן