ירושלים תערוכות | מוזיאונים

החברה לשיקום הרובע היהודי היכן היית כשהכותל שוחרר

החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים, חוגגת 50 שנה לאיחוד העיר עם תערוכה ייחודית ומרגשת "לגעת ברגע" ומזמינה את הקהל לקחת חלק ולהעביר חפצים, פריטים, מסמכים, הקלטות, תמונות וכל דבר שקשור לרגע השחרור של העיר ירושלים.
0
0
תמונת הצנחנים בכותל המערבי, מ-7 ביוני 1967, עת כיבוש ושחרור העיר העתיקה והכותל המערבי בידי צהל במלחמת ששת הימים. מימין: אושרי, לא זוהה בוודאות (מאחור), יפעת וקרסנטי | צילם דוד רובינגר | לשכת העיתונות הממשלתית
תמונת הצנחנים בכותל המערבי, מ-7 ביוני 1967, עת כיבוש ושחרור העיר העתיקה והכותל המערבי בידי צהל במלחמת ששת הימים | צילם: דוד רובינגר | לע”מ

לרגל 50 שנים לשחרור העיר העתיקה, מזמינה החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים את הציבור הרחב לקחת חלק בתערוכה חדשה; “לגעת ברגע” המתמקדת במלחמת ששת הימים ובמיוחד ברגע המרגש של שחרור העיר העתיקה והכותל המערבי.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

התערוכה “לגעת ברגע” תציג חפצים, פריטים, מסמכים, ותיעוד אודיו- ויזואלי ולצידם- תספר את סיפורם של האוספים, המשמרים והמתעדים זיכרון ותנהל דיאלוג עם באי התערוכה, איפה הם היו כששחררו את העיר העתיקה.

התערוכה, שתפתח לקראת יום העצמאות, תספר ותנגיש את הרגע המיוחד של שחרור הכותל למנעד רחב של קהלים, מבני דור שחרור ירושלים שראו וחוו את הרגע, לאלה שגדלו על הסיפור ההרואי ולדור הצעיר ממש.

התערוכה “לגעת ברגע” תציג את אותם אייקונים תרבותיים, לאומיים ודתיים שהפכו את המעמד לעצום ומשמעותי ותזמין את כלל עם ישראל והאורחים מחוץ לארץ להביט בסיפור שמאחוריהם, דרך מבטם של האישים הנוגעים בהם שעיצבו את הזיכרון של כולנו.

בין החפצים שיוצגו ב’תערוכה לגעת ברגע’; השופר של הרב גורן, פסקול של שדורי קול ישראל מרגע הפריצה, תמונת הצנחנים בכותל, כתב היד המקורי של כלת פרס ישראל לזמר עברי, הפזמונאית, מלחינה, מתרגמת והזמרת נעמי שמר (13 ביולי 1930, י”ז בתמוז ה’תר”ץ – 26 ביוני 2004, ז’ בתמוז ה’תשס”ד) של השיר; “ירושלים של זהב” ועוד.

 החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי: ליצור פסיפס זיכרון המאגד את הזיכרונות מאיחוד ירושלים והעיר העתיקה

מרום תקשורת משרד יחסי הציבור הגדול בעיר ירושלים, מסר לפורטל כאן נעים | kan-naimאתר האינטרנט של כל המדינהכי החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים, אשר מארחת את התערוכה במרכז המבקרים שבגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון, מזמינה את הקהל הרחב לשתף ולחלוק את הזיכרונות האישיים והמשפחתיים בשחרור הכותל, וביחד ליצור פסיפס זיכרון המאגד את הזיכרונות מאיחוד ירושלים והעיר העתיקה.

מי שהיה עד, לקח חלק, לחם והשתתף, או שבני משפחתו ומכריו לקחו חלק במאורע ההיסטורי – מוזמן להעביר בהקדם לחברה לשיקום ופיתוח הרובע, את פרטי העדות והחפצים שבידו לצורך הצגה בתערוכה.

אוצרי התערוכה, ייבחנו את כלל הפריטים שיגיעו, ויפרסמו בתערוכה את הפריטים הנבחרים על פי שיקול דעתם. הצעות לפריטים והסיפורים העומדים מאחוריהם.

ניתן לשלוח עד סוף חודש מרץ 2017 אל כתובת הדוא”ל: 50@jqc.org.il או באמצעות פניה בטופס מקוון באתר: www.1967.co.il בשילוב פרטי קשר.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן