חדרה חדשות

האופוזיציה ב-חדרה לפרקליטות הכריעו האם תעמידו צבי גנדלמן לדין

ראשי סיעות האופוזיציה בעיריית חדרה, פנו אל פרקליטות המדינה בבקשה להכריע בשאלת העמדתו או אי העמדתו לדין של ראש העיר מר צביקה גנדלמן ◄ אנשי האופוזיציה במועצת העיר חדרה; "עננת כתב אישום המרחפת מעל ראשו של ראש עיר, ובמקרה דנן, צביקה גנדלמן, יוצרת חוסר וודאות לגבי עתיד העיר חדרה והנהגתה. לא למותר לציין, כי מצב דוגמת זה עשוי להוביל לתחושה של קיפאון, ועצירת פרויקטים, עד אשר יתברר מה יהיה גורל הקדנציה הנוכחית של ראש העיר".
0
0
מימין לשמאל: צבי גנדלמן, יניב דרי, בועז ביטון וגדי אריאלי | עיבוד צילום: שולי סונגו
גנדלמן, דרי, ביטון ואריאלי

ראשי סיעות האופוזיציה בעיריית חדרה, מר יניב דרי יושב ראש מפלגת “מחוברים”, מר גדי אריאלי יושב ראש תנועת הליכוד בחדרה ומר בועז ביטון יושב ראש תנועת ש”ס בעיר, פנו השבוע אל פרקליטות המדינה בירושלים בבקשה להכריע בשאלת העמדתו או אי העמדתו לדין של ראש העיר מר צביקה גנדלמן.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

כזכור, לפני למעלה מחודשיים, הודיעה משטרת ישראל, כי היא ממליצה להעמיד לדין את צביקה גנדלמן ראש עיריית חדרה בחשד למרמה, הפרת אמונים ועבירות נוספות.

כמו שנמצאה תשתית ראייתית נגד גנדלמן, שעל פי החשד פעל לקידום האינטרסים של הקבלן סמי לוי בתמורה לתמיכתו במועמדותו לראשות העיר.

המשטרה הודיעה כי תיק החקירה יועבר בימים הקרובים להכרעת הפרקליטות, האם החשד לביצוע עבירות בתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית אכן מצדיק כתב אישום כפי שהיא ממליצה.

החקירה, כזכור, כללה מספר פרשיות במהלכן נחקרו מספר רב של מעורבים, חלקם באזהרה.

החקירה התנהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח”ה) בלהב 433, בשיתוף יחידת יהלום של רשות המסים ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה והתמקדה בתופעת השחיתות הציבורית של ראש העיר גנדלמן ומעורבים נוספים.

ממצאי החקירה ביססו תשתית ראייתית, לכאורה, נגד ראש עיריית חדרה החשוד צביקה גנדלמן בביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים, עבירות לפי חוק המחשבים, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש מהלכי חקירה.

במכתב שנשלח השבוע ונחתם על ידי ראשי הסיעות של מועצת העיר חדרה, נכתב; “פרקליטות המדינה, מתבקשת בזאת להכריע בשאלת העמדתו או / אי העמדתו לדין של צביקה גנדלמן.

הכל כמפורט, כדלקמן;

  1. ביום 18.12.2018, המליצה משטרת ישראל, להעמיד לדין את ראש עיריית חדרה – מר צביקה גנדלמן, בחשד לביצוע עבירות בתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית.
  2. נוכח החלטת המשטרה, הועבר תיק החקירה לפרקליטות, לצורך עיון והחלטה.
  3. למרות חלוף הזמן, טרם ניתנה החלטת הפרקליטות לעניין העמדתו או אי העמדתו של מר גנדלמן לדין.
  4. עננת כתב אישום המרחפת מעל ראשו של ראש עיר ובמקרה דנן – מר צביקה גנדלמן, יוצרת חוסר וודאות לגבי עתיד העיר חדרה והנהגתה. לא למותר לציין, כי מצב דוגמת זה עשוי להוביל לתחושה של קיפאון, עצירת פרויקטים וכו’, עד אשר יתברר מה יהיה גורל הקדנציה הנוכחית של ראש העיר.
  5. יתרה מכך. חוסר הוודאות הנו כר פורה לדיסאינפורמציה, מצב שבהכרח אינו “בריא“, על אחת כמה וכמה כשמדובר בעיר שיש לנהל.
  6. אין ספק, כי ראוי לאמץ נורמה מחמירה לפיה כשיש ראיות שהנושא בתפקיד חרג לכאורה מנורמה מקובלת, מן הראוי שלא יכהן בתפקיד עד שיכריעו בעניינו.
  7. אלא, שכל עוד נורמה חברתית זו אינה מעוגנת בחוק, אך מתבקש הוא, כי הכרעה בסוגיה שלעיל, תינתן בפרק זמן סביר ומוקדם ככל הניתן.
  8. על מנת להחזיר הוודאות לעיר חדרה, לנבחריה ובראש ובראשונה לתושביה, מתבקשים הגורמים הרלוונטיים בפרקליטות, ליתן החלטתם בנושא הגשת או אי הגשת כתב אישום כנגד מר גנדלמן, מוקדם ככל האפשר.

אנשי האופוזיציה במועצת העיר חדרה, טוענים, כי; “עננת כתב אישום המרחפת מעל ראשו של ראש עיר ובמקרה דנן – מר צביקה גנדלמן, יוצרת חוסר וודאות לגבי עתיד העיר חדרה והנהגתה.

לא למותר לציין, כי מצב דוגמת זה עשוי להוביל לתחושה של קיפאון ועצירת פרויקטים, עד אשר יתברר מה יהיה גורל הקדנציה הנוכחית של ראש העיר חדרה“.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן