חדשות בריאות כירורגיה פלסטית ואסתטית סרטן

דר’ יסמין גנטוס, פורצת דרך בחקר גנטי לגידולים סרטניים בחלל הפה

דר' יסמין גנטוס, עוסקת כמעט עשור במחקר העוסק בסרטן חלל הפה ובאזור הראש והצוואר, אומרת; "מדובר בפריצת דרך מחקרית חשובה בתחום החקר הגנטי של הגידולים בחלל הפה. בזכות מחקר זה ודומיו, נוכל להעריך מוקדם ומדויק יותר את מידת האגרסיביות והפיזור של ממאירויות אלו ונוכל לתכנן באופן מדויק ונכון יותר את הטיפול המתאים לחולים הסובלים ממחלות אלו".
0
0

פריצת דרך מחקרית בתחום החקר הגנטי של גידולים סרטניים בחלל הפה, המהווים יחד את הממאירות השמינית הנפוצה ביותר בעולם. מחקר של דר’ יסמין גנטוס, רופאה בכירה במחלקה לכירורגיית פה פנים ולסתות במרכז הרפואי פדה-פוריה, פורסם לאחרונה (חודש שעבר) במגזין המדעי היוקרתי; international Journal of Cancer.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

אין ספק, כי מדובר בהישג מחקרי ואקדמי של מחלקה לכירורגיה פה, פנים ולסתות ב’מרכז הרפואי פדה-פוריה‘ שליד טבריה. המגזין המדעי הנחשב international Journal of Cancer, קיבל לפרסום מחקר העוסק בחקר פיזור לימפתי של סרטן בחלל הפה.

עולה, כי המחקר, הינו תוצר של 4 שנות עבודה מאומצת של דר’ יסמין גנטוס, רופאה בכירה במחלקה לכירורגית פה, פנים ולסתות של ה’מרכז הרפואי פדה-פוריה‘.

יצוין, כי קיימת מגמה עולמית כללית של ירידה קלה בשכיחותו של ‘סרטן הפה והלוע התחתון‘, שכיחות ‘סרטן הלשון הניידת‘ (שני השלישים הקדמיים) ומנגד מטרידה שכיחות ‘סרטן השקד‘ (Tonsil) הנמצאות בעלייה.

על פי ויקירפואה, שיעורי ההישרדות ל-5 שנים של חולים בעלי סרטן חלל הפה נמוכים – כ-50% במשך 4 העשורים האחרונים. לנוכח זאת, מובן הצורך במחקר בסיסי נוסף לשם מציאת דרכי טיפול חדשות בסרטן הפה.

דר’ גנטוס, אמרה; “מדובר בפריצת דרך מחקרית חשובה בתחום החקר הגנטי של הגידולים בחלל הפה.

בזכות מחקר זה ודומיו, נוכל להעריך מוקדם ומדויק יותר את מידת האגרסיביות והפיזור של ממאירויות אלו ונוכל לתכנן באופן מדויק ונכון יותר את הטיפול המתאים לחולים הסובלים ממחלות אלו”.

סרטן חלל הפה | צילום: ויקירפואה | עיבוד צילום: שולי סונגו
סרטן חלל הפה

דר’ יסמין גנטוס, עוסקת כמעט עשור במחקר העוסק בסרטן חלל הפה ובאזור הראש והצוואר.

לאחר השלמת תואר דוקטור באוניברסיטה העברית בירושלים, השלימה דר’ גנטוס, תואר מוסמך מחקרי בפקולטה לרפואה של הטכניון.

בהמשך, יצאה לשנת השתלמות מחקרית במסגרת הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת ג’ונס הופקינס היוקרתית במדינת מרילנד, שבארצות הברית.

במסגרת שנה זו, החלה לחקור את נושא פיתוח חותמת גנטית של גידולים ממאירים בחלל הפה, העשויה לנבא את הפיזור הלימפתי שלהם עוד במועד נטילת הביופסיה הראשונית מהגידול.

המחקר כולל בחינה של אלפי דגימות של גידולים, עבודת מעבדה מרובה בתחום הביולוגיה המולקולרית ובהמשך עבודה ביו-אינפורמטיקה מרובה על מנת לזהות את רצפים וגנומים, הרלוונטיים לנושא המחקר.

קבוצת המחקר כוללת מלבד דר’ גנטוס, את החוקרים שבראשם פרופ’ איבגני לוזמצנקו מן המחלקה לחקר הסרטן באוניבריסטת שיקגו, פרופ’ לואיג’י מרקוני מהמעבדה לפתולוגיה חישובית, אוניברסיטת קורנל, ופרופ’ דוד סידרנסקי , מנהל המערך לאונקולוגית ראש צוואר בבית החולים ג’ון הופקינס.

דוברת המרכז הרפואי פדה פוריה הגב’ הגב’ מיה צבן, מסרה לפורטל כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי לאחרונה התבשרה קבוצת המחקר, כי המאמר, התקבל לפרסום בעיתון International Journal of Cancer, שהוא אחד מכתבי העת המקצועיים העוסקים באונקולוגיה.

פרופ’ עימאד אבו אל נעאג’, מנהל המחלקה לכירורגיה פה, פנים ולסתות ושותף לקבוצת המחקר, הוסיף, כי; “מדובר בהישג אקדמי נפלא למחלקה שלנו בפרט, למרכז הרפואי והפקולטה לרפואה על שם עזריאלי, בר אילן.

אנו נמשיך לבנות ולפתח את התחום הזה, בין היתר במעבדת המחקר שפתחנו לאחרונה בהובלתה של דר’ גנטוס. פירות המחקר האקדמי, מחזקים גם את הפעילות הקלינית הענפה שלנו ושני הענפים יחדיו, מעידים על חוזקו של המערך שבנינו”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן