אוניברסיטה | מכללה חדשות המדע חקלאות ישראל

דר’ ולנטינה קלימיוק מאוני’ חיפה זוכת ב’פרס Jeanie Borlaug’

דר' קלימיוק ולנטינה; "אני מאוד נרגשת על הזכייה בפרס היוקרתי, פרס זה, יאפשר לי לקדם את הקריירה המדעית שלי. בעתיד הקרוב אמשיך לחקור את משפחת החלבונים שגילינו כחלק ממערכת החיסון של צמחים על מנת לפתח זני עילית העמידים למחלות רבות ובכך לתרום למאמצים הגלובליים של ארגון BGRI וארגונים בינלאומיים אחרים, כגון; CIMMYT למניעת סכנת הרעב בעולם ◄נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ' רון רובין; בזכייתה בפרס מהווה דר' קלימיוק  השראה למדעניות ומדענים, בארץ וברחבי העולם והיא דוגמה נהדרת לדברים הנפלאים המתרחשים כל יום במולטיברסיטה שלנו. הצבנו לנו למטרה לעסוק בפתרון בעיות אוניברסליות, כשרעב עולמי הוא אחת המרכזיות שבהן".
0
0
דר' ולנטינה קלימיוק, אוניברסיטת חיפה, זוכת פרס (Jeanie Borlaug (WIT  לשנת 2019, עם צמחי חיטה נגועים במחלת החילדון הצהוב | צילום: אוניברסיטת חיפה | עיבוד צילום: שולי סונגו
דר’ ולנטינה קלימיוק

פרס המחקר האקדמי היוקרתי (Women in Triticum (WIT, שנקרא על שמה של ג’יין בורלג לאוב, הוענק לדוקטור ולנטינה קלימיוק, מ-אוניברסיטת חיפה, הפרס ניתן לה בגין ההצטיינות והמנהיגות המדעית שהפגינה לאורך השנים, המחויבות והמסירות האקדמית שהציגה במחקריה פורצי הדרך המוקדשים ל’הגנה על יבולי  החיטה’ ובזכות היותה מודל לחיקוי עבור מדעניות ומדענים רבים מסביב לגלובוס.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

פרס המחקר האקדמי היוקרתי (Women in Triticum (WIT, על שמה של ג’יין בורלג לאוב (בתו של חתן פרס נובל דר’ נורמן בורלג) מטעם ארגון (Borlaug Global Rust Initiative (BGRI, הממומן על ידי ‘קרן ביל‘ ומלינדה גייטס, מוענק כל שנה למספר חוקרות בולטות במטרה לטפח את מנהיגות העתיד של נשים במדע.

יצוין, כי השנה הפרס, יוענק ל-6 מדעניות מרחבי העולם, אשר מחקרן מוקדש ל”הגנת יבולי החיטה כנגד מחלות המסכנות את אספקת המזון העולמית” ביניהן גם דר’ ולנטינה קלימיוק מאוניברסיטת חיפה, החוקרת את גנום החיטה במטרה לפתח זני עילית העמידים מפני מחלות הפוגעות ביבולים.

נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ’ רון רובין, אינו מסתיר את שביעות רצונו; “בזכייתה בפרס מהווה דר’ קלימיוק, השראה לאלפי מדעניות ומדענים, בארץ וברחבי העולם והיא דוגמה נהדרת לדברים הנפלאים המתרחשים כל יום במולטיברסיטה שלנו.

הצבנו לנו למטרה לעסוק בפתרון בעיות אוניברסליות, כשרעב עולמי הוא אחת המרכזיות שבהן. דר’ קלימיוק, ועמיתיה נכונות ונכונים לאתגר והצלחתם המדהימה מסבה לנו גאווה רבה”.

דר’ קלימיוק, היא סטודנטית בינלאומית מאוקראינה שהחלה את לימודיה לדוקטורט באוניברסיטת חיפה לפני כ-4 שנים, היא כעת דוקטור לביולוגיה באוניברסיטת חיפה, המלמדת וחוקרת ב’מעבדה לגנומיקה של חיטה’ ו-עמידות צמחים למחלות, במכון לאבולוציה.

קלימיוק, מקדמת מחקר שמטרתו לפתח זני עילית עמידים ל’מחלת החילדון הצהוב של חיטה‘. דר’ קלימיוק ופרופ’ ציון פחימה, ראש המכון לאבולוציה באוניברסיטת חיפה, הצליחו לאתר את הגן Yr15 שמקורו ב”אם החיטה” המשמש ליצירת חלבון ששייך למערכת החיסונית של צמחים.

יועץ תקשורת במחלקה העסקית של חברת בן חורין ואלכסנדרוביץ’ לייעוץ אסטרטגי-תקשורתי מר אבנר ג’נבר מסר לפורטל כאן ישראל | כאן נעים אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; כזוכה, דר’ קלימיוק, תזכה להכשרה מדעית במהלך חודש מארס 2020, של ארגון  (International Maize and Wheat Improvement Center (CIMMYT, ב-אוברגון שבמקסיקו.

נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ’ רובין; הזדמנות נוספת להאדיר עבודתן של המדעניות המצטיינות בכלל ואת דר’ ולנטינה קלימיוק בעיקר.

באוברגון עבד דוקטור נורמן בורלג שהוביל את “המהפכה הירוקה” במחקר בתחילת המאה הקודמת, מהפיכה שהצילה מרעב מיליונים ברחבי העולם.

כמו כן, מוזמנת דר’ קלימיוק להציג את מחקרה פורץ הדרך בכנס של ארגון BGRI שיערך באנגליה בשנה הבאה. דר’ קלימיוק גם נבחרה על ידי BGRI להשתתף גם בסדנאת מנהיגות לנשים במדע שהתקיימה בנובמבר 2018, בצינאי (מדראס), העיר הרביעית בגודלה של הודו.

דר’ קלימיוק ולנטינה; “אני מאוד נרגשת על הזכייה בפרס היוקרתי, פרס זה, יאפשר לי לקדם את הקריירה המדעית שלי.

בעתיד הקרוב אמשיך לחקור את משפחת החלבונים שגילינו כחלק ממערכת החיסון של צמחים על מנת לפתח זני עילית העמידים למחלות רבות ובכך לתרום למאמצים הגלובליים של ארגון BGRI וארגונים בינלאומיים אחרים, כגון; CIMMYT למניעת סכנת הרעב בעולם.

זה היה תענוג וכבוד גדול ללמוד במכון לאבולוציה המפורסם של אוניברסיטת חיפה, שבו הסטנדרטים המדעיים והמוניטין הגבוהים שימשו אותי כבסיס להישגים שלי במחקר ונתנו דחיפה גדולה לקריירה המדעית שלי”. אמרה וסיכמה דר’ ולנטינה.

נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ’ רון רובין; “חודש מרס, הינו חודש האישה הבינלאומי בכלל ונשים במדע בפרט ופרס זה הוא הזדמנות נוספת להאדיר את עבודתן של המדעניות המצטיינות בכלל ואת דר’ ולנטינה קלימיוק בעיקר.

בזכייתה בפרס מהווה דר’ קלימיוק, השראה למדעניות ומדענים, בארץ וברחבי העולם והיא דוגמה נהדרת לדברים הנפלאים המתרחשים כל יום במולטיברסיטה שלנו. הצבנו לנו למטרה לעסוק בפתרון בעיות אוניברסליות, כשרעב עולמי הוא אחת המרכזיות שבהן”. אמר נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ’ רובין.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן