בריאות הציבור סרטן

דרישה להחיל המגבלות החוקיות על מוצרי טבק גם על ה-IQOS

ההסתדרות הרפואית בישראל ו'האגודה למלחמה בסרטן' אל משרד הבריאות: אין בכוונתו לגבש מדיניות לגבי מוצר IQOS עד להכרעת ה-FDA בנושא: בארצות הברית, עד לאישור ה-FDA המוצר נאסר לשימוש. במידה ומשרד הבריאות בישראל, מעוניין לאמץ מדיניות רגולוטורית דומה לארצות הברית, חובתו לאסור את השימוש במוצר בישראל עד לקביעת מדיניות הפיקוח...".
0
0
ההסתדרות הרפואית בישראל והאגודה למלחמה בסרטן נגד מוצר IQOS עד לאישור ה-FDA
ההסתדרות הרפואית בישראל והאגודה למלחמה בסרטן נגד מוצר IQOS עד לאישור ה-FDA

ההסתדרות הרפואית בישראל בשיתוף פעולה עם האגודה למלחמה בסרטן, פנו אל משרד הבריאות בדרישה לגבש מדיניות לגבי מוצר IQOS עד להכרעת ה-FDA ועד שזו תבוצע להחיל את כל המגבלות החוקיות על מוצרי טבק גם על ה IQOS ולאסור את השימוש במוצר בישראל עד לקביעת מדיניות הפיקוח.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

תגובת הסתדרות הרפואית בישראל ו‘האגודה למלחמה בסרטן’ להודעת משרד הבריאות, אתמול (ד), כי אין בכוונתו לגבש מדיניות לגבי מוצר IQOS עד להכרעת ה-FDA בנושא: בארצות הברית, עד לאישור ה-FDA המוצר נאסר לשימוש. במידה ומשרד הבריאות בישראל, מעוניין לאמץ מדיניות רגולטורית דומה לארצות הברית, חובתו לאסור את השימוש במוצר בישראל עד לקביעת מדיניות הפיקוח.

היעדר גיבוש מדיניות ואפשור שיווק המוצר ללא מגבלות, משמעה בפועל מדיניות מופקרת של היעדר רגולציה על מוצר טבק חדש ומסוכן. כפי שהזהרנו, כבר נקבעות עובדות בשטח. המוצר משווק בצורה אגרסיבית, ללא כל פיקוח וללא רגולציה, במיוחד באינטרנט ובטלפונים ניידים שם נמצאים בעיקר צעירים. ההגבלה, לכאורה, לגיל 18, אף מושכת עוד יותר את הצעירים המעוניינים במותגים למבוגרים בלבד.

 יש להחיל את כל המגבלות החוקיות על מוצרי טבק גם על ה- IQOS

דוברת ומנהלת מחלקת הסברה וקידום בריאות של האגודה למלחמה בסרטן, הגב’ רבקה זלצר-פרייליך, מסרה לפורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינהכי; מדיניות זאת מסכנת באופן מיידי את בריאות הציבור בישראל. סיגריות אלו מכילות טבק ומבוססות על עיקרון של חימום הטבק ללא בעירה. על פי דיווח החברה עצמה, גם בצריכת הסיגריות החדשות נפלטים אדים המכילים; כימיקלים רעילים. לאור זאת, יש להחיל את כל המגבלות החוקיות על מוצרי טבק גם על ה IQOS.

יש מעט מאוד מחקרים על המוצר החדש, חלקם בוצעו או מומנו על ידי חברות הטבק עצמן ולכן מוטלים בספק, אך המחקרים, כולל בפרסומים של חברות הטבק עצמן, מצביעים על סיכון לבריאות הציבור, גם למשתמשים עצמם וגם לאלו שנחשפים לאדים שנפלטים מן הסיגריה.

היעדר הפיקוח על הסיגריה החדשה, הופך הציבור הישראלי ל”עכברי מעבדה” האמורים לעבור ניסוי מסוכן בממדים עצומים, ללא הסכמה מדעת ואת המחיר נשלם כולנו.

 מנהל המזון והתרופות האמריקאי |  FDA

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (באנגלית: Food and Drug Administration, בראשי תיבות FDA, ובחלק מפרסומים עבריים גם – ממת”א) הוא גוף ממשלתי הכפוף למחלקת הבריאות ושירותי האנוש של ארצות הברית, המרכז את הפיקוח והרגולציה על מוצרי מזון ותרופות לבני אדם וחיות, מוצרי קוסמטיקה, מכשור רפואי, תוצרי דם מוצרי טבק ומכשירים המקרינים גלים אלקטרו-מגנטיים בארצות הברית.

למנהל המזון והתרופות האמריקאי, השפעה בינלאומית ניכרת, ואישור ה-FDA מהווה תנאי לאישור השימוש במדינות רבות/

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן