חגים, חגי ישראל חדשות תזונה | דיאטה

דגי מאכל 10 דברים שלא ידעת על דגים לרגל החגים

חלי ממן – קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא עם כל מה שרציתם לשאול על דגים וערכם התזונתי לקראת חגי תשרי; תזונה ים תיכונית נחשבת לבריאה במיוחד פשוט בגלל שמחקרים מצאו שאלו שאוכלים תזונה כזו חיים יותר זמן ובבריאות טובה. חומצות השומן הטובות שבדגים הן שנותנות את הערך המוסף לבריאות באגן הים התיכון ? נזכור, דגים, זה טוב, אבל גם העטיפה שלהם חשובה. הם עדיפים בהכנה ביתית, עם מעט שמן והרבה ירקות ליד. צלייה טובה לרוב הדגים ועדיפה כמובן על טיגון בשמן עמוק.
0
0
חלי ממן
חלי ממן

עם התקרב ראש השנה, אנחנו ב’סימן דגים’. בסעודות החג של השנה החדשה הבאה עלינו לטובה, אנחנו נוהגים לאכול ‘דגים’ ולאחל לעצמינו שפע טוב; ‘שנפרה ונרבה כדגים’ וכאשר מדובר בראש של הדג זה עוד יותר טוב; ‘שנהיה לראש ולא לזנב’. 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

אז ברוח החג (או ברוח הדג ?) הנה לפניכם עקרונות תזונתיים חשובים מעולם דגי המאכל; דג ‘מוסר בריכה‘ הוא דג רזה במיוחד. רק 85 קלוריות ל-100 גרם (דומה מאוד לביצה או לחצי גביע גבינה לבנה).

מוסר הבריכה, מכיל רק 1% שומן והוא נפלא כשהוא מוגש על מצע ירקות ססגוני. שימו לב למקום גידולו של הדג. מוסר-ים הוא דג שמן יותר.

דג מוסר, מהווה תחליף חלבון מצוין – במקום העוף, הבשר, הקטניות או הביצה. עם דגש על ה’במקום‘. לא צריך גם וגם וגם.

הדג, מספק גם חלבונים, ויטמינים ומינרלים ומהווה מנה עיקרית, חגיגית, קלה ולא מרדימה.

ארוחות החג רבות ולכן, כדאי מאוד שלפחות אחת מהן תהיה מורכבת פשוט מ-דג וסלט גדול לידו. סגרתם פינה של ארוחה מוצלחת שלא תכביד עליכם ולא על האורחים שלכם.

מעבר לחלבון, לדגים השונים יש תרומה ייחודית של ויטמינים ומינרלים; דג ה’באס‘ ודג ה’בורי‘ עשירים ב’ויטמין E‘ ה’לברק‘ מהווה מקור טוב לאבץ (מרכיב חיוני בבני-אדם, הכרחי לקיום החיים.

מחסור באבץ, מוביל לתוצאות ניכרות של עליה במשקל אצל בעלי-חיים. אבץ, מצוי באינסולין, בחלבונים מסוימים, ובאנזימים שונים).

█ דגי מאכל למה עדיף לבחור דווקא את הקטנים יותר

ה’סרדינים‘ מצטיינים בכמות ה’סידן‘ שבהם ו‘דג האמנון’ מכיל כמות משמעותית של ‘ויטמין D‘. לכן, חשוב לגוון בדגים וכך להרוויח את מגוון היתרונות שיש להם להציע לבריאותנו.

הדגים, מהווים גם מקור טוב ל‘אומגה 3’. מצטיינים בכך, הם דגי הים הצפוני – והם; אנשובי, טונה, דג לבן, הרינג, מקרל ודג סלמון.

מתברר, כי גם דג פורל, לברק ו-בורי הגדלים בבריכות בישראל, מכילים כמות יפה של אומגה 3.

דגים הם בדרך כלל דלים בנתרן. הקרפיון, אמנון, בורי, באס, מוסר, פורל ולברק מכילים פחות מ- 50 מיליגרם נתרן ב 100 גרם.

כמות הנתרן בדגים אלו נמוכה משמעותית בהשוואה למזונות אחרים עשירים בחלבון כמו העוף ומוצרי חלב מסוימים.

בים הדגים חשופים ל’כספית’ ולמזהמים שונים. ככל שהדג גדול יותר, זה אומר שהוא שהה יותר זמן במים ואכל יותר דגים שגם הם חשופים למזהמים אלו. לכן, כשבוחרים דגים עדיף לבחור דווקא באלו הקטנים יותר.

איגודי הבריאות, ממליצים לגוון את התפריט עם דגים. הסלמון, הסרדינים, הפורל והאמנון, מכילים מעט כספית ולכן יכולים להיאכל בבטחה. גם דגי הבריכה בישראל נקיים מכספית.

█ דגים זה טוב, אבל גם העטיפה שלהם חשובה

מאידך, קינג מקרל וטונה טרייה מכילים כמות גדולה יחסית של כספית ולכן, יש לצרוך מהם במידה מאוד מתונה. נשים בהריון וילדים, יכולים להימנע מדגים אלו ולגוון בסוגים האחרים שתיארנו.

לדג טרי, טעם מיוחד. כדי שנדע שהדג באמת טרי (ולא נבחר דג כזה שכבר נמצא אצל המוכר מעל שבועיים…).

חשוב לוודא שהדג אוחסן בקירור, שהעיניים של הדג נוצצות ומבריקות, שהעור מבריק ולח, על הבשר להיות גמיש, אך נוקשה (ודאו שבלחיצה לא נוצרת גומה) וחשוב ביותר לשים לב לריחו של הדג. מכאן שריח לא נעים עלול להעיד על חוסר טריות.

ואם עדין לא שוכנעתם שדגים מהווים אופציה מצוינת, בריאה ומזינה פשוט הסתכלו סביב – אל הנוף הים תיכוני שלנו.

הדגים הם חלק בלתי נפרד מהתזונה הים תיכונית. תזונה ים תיכונית נחשבת לבריאה במיוחד פשוט כי במחקרים נמצא שאלו שאוכלים תזונה מסוג זה, חיים יותר זמן ובבריאות טובה. חומצות השומן הטובות שבדגים הן שנותנות את הערך המוסף לבריאות באגן הים התיכון.

לבסוף נזכור, דגים זה טוב, אבל גם העטיפה שלהם חשובה. הם עדיפים בהכנה ביתית, עם מעט שמן והרבה ירקות ליד.

צלייה טובה לרוב הדגים ועדיפה כמובן על טיגון בשמן עמוק.

0
0



אודות הכותב

חלי ממן

חלי ממן, מנכלית ומייסדת קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא היא בעלת מחשבה עדכנית שהפך אותה לבעלת שם בתחום הדיאטות ואורח החיים בישראל. ממן, נחשבת ככוהנת הגדולה של קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא, הפכה את העולם המרתיע של דיאטות ותפריטים מוגבלים לנגיש לכולם ומפחיד פחות כיוון שמיועד לאורח חיים בריא ולא להרזיה נקודתית. ממן, מאמינה גדולה ביכולת שלך לברוא ולהפיק את המציאות שלך.
חלי, מאמינה בגישה, כי על מנת לרזות ולהתחטב, יש לשנות את הרגלי האכילה וההתנהלות היומיומית ולא לפצוח בדיאטות רצחניות אשר מאפשרות ירידה מהירה אך שורדות זמן קצר, יש לשנות ולעצב את אורח החיים שיהיה בריא ולהימנע מלהישאר רעבים במהלך היום.
הגישה שנוקטת ממן, מובילה לנגישות וזמינות 24 שעות 7 ימים בשבוע בכל סוגי המדיה ופתוחה לקהל הרחב היא שהביאה להגדלת כמות הקבוצות בפריסה ארצית והרחבת כמות המשתתפים בצורה משמעותית.
גישה זו הביאה לשינוי תפיסה גם בקהל הצרכנים ולהבנה כי חלי ממן מציעה למעשה את הדרך הנכונה והרלוונטית ביותר לירידה במשקל. . את כל התפריטים והעצות בחרה חלי ממן להפיץ ללא עלות לקהל הרחב, כך שכל אדם באשר הוא (מעוניין לרזות או לא, לקוח משלם או לא) יכול לגלוש לאתר האינטרנט שלה, להוריד את האפליקציה החינמית או להיכנס לעמוד הפייסבוק הפעיל.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן