בנקים חדשות כסף מדבר

בנק ישראל, ינפיק למחזור מטבע הוקרה שיוקדש לצוותי הרפואה

נגיד בנק ישראל, פרופ' ירון; "הבנק, גאה להנציח על גבי מטבע רשמי של מדינת ישראל את הכרת התודה לאנשי מערך הרפואה בישראל, על מאבקם הבלתי מתפשר על חייהם ובריאותם של אזרחי המדינה ◄ראש הממשלה, מר נפתלי בנט; "המטבע המיוחד מבטא את הכרת התודה של אזרחי ישראל לצוותי הרפואה בישראל. הם עומדים בחזית המאבק בקורונה ועושים עבודת קודש מרגע תחילת המשבר...".
0
0
עיצוב המטבע של 5 ₪ כפי שאושר בממשלה עיצוב צד הנושא של מטבע ההוקרה לצוותי הרפואה: מר איתן אלון, את צד הערך עיצב מר גבי נוימן זכרו לברכה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
עיצוב מטבע 5 ₪

בנק ישראל, הודיע אתמול (שישי, כ”ב בתמוז, תשפ”א) כי ינפיק למחזור מטבע הוקרה שיוקדש לצוותי הרפואה בישראל זאת כהוקרה על תרומתם ומאבקם למען חייהם ובריאותם של אזרחי המדינה במהלך מגפת הקורונה. הממשלה, אישרה את הצעת בנק ישראל להנפקת מהדורה מיוחדת של מטבע הוקרה בעריך של 5 ₪ (שקלים) אשר ייכנס למחזור המזומן.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

עיצוב צד הנושא של ה’מעה‘ נבחר, נבחר במסגרת תחרות עיצוב בהשתתפות 15 מעצבים גרפיים מישראל. בבחירת העיצוב הסופי, אימץ הנגיד את המלצותיה של הוועדה הציבורית לתכנון שטרי כסף, מעות ומטבעות זיכרון בראשות כבוד שופט בית המשפט העליון (בדימוס) יעקב טירקל.

הנגיד, פרופסור אמיר ירון, בחר את העיצוב הזוכה מתוך שלוש הצעות העיצוב שנבחרו על ידי הוועדה, כאמור.

בהתאם לחוק בנק ישראל, התש”ע- 2010, פרטי המעה ועיצובה כפי שנקבעו על יד הנגיד, אושרו על ידי המועצה המנהלית של בנק ישראל, בראשות פרופ’ שוקי שמר וכעת אוּשרו גם על ידי הממשלה.

המטבע יונפק כמהדורה מיוחדת של מעה בעריך 5 ₪ (שקלים) ל-מחזור המטבע, באמצעות עדכון עיצוב צד הנושא והקדשתו לצוותים הרפואיים כאמור.

נפתלי בנט ברקע: מנורת הקנים
נפתלי בנט

בנק ישראל מתכוון להנפיק כמה מיליוני מטבעות מן המהדורה המיוחדת ואלו צפויים להיות מופצים לשימוש הציבור באמצעות התאגידים הבנקאיים וכן דואר ישראל, עד סוף שנת 2021.

מטבעות דומים, הונפקו גם במדינות שונות בעולם ובהן; איטליה, צרפת, ומצרים.

ראש הממשלה, מר נפתלי בנט, אמר; “המטבע המיוחד מבטא את הכרת התודה של אזרחי ישראל לצוותי הרפואה בישראל.

הם עומדים בחזית המאבק בקורונה ועושים עבודת קודש מרגע תחילת המשבר.

החל מהרופאים והאחיות, דרך צוותי קופות החולים ועד לאנשי משרד הבריאות – כולם פעלו יחד מסביב לשעון, כדי להגן על בריאותם של אזרחי ישראל.

אני מברך את בנק ישראל על היוזמה הברוכה להנציח את פועלם על גבי מטבע חדש. בשם ממשלת ישראל ואזרחי ישראל, אני מבקש להביע את הערכתנו ותודתנו לצוותים. נמשיך להיאבק בנגיף הקורונה ובעזרת ה׳ – ביחד ננצח“.

פרופסור אמיר ירון נגיד בנק ישראל | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
פרופ’ אמיר ירון

נגיד בנק ישראל, פרופ’ אמיר ירון, אמר, כי; “בנק ישראל, גאה להנציח על גבי מטבע רשמי של מדינת ישראל את הכרת התודה לאנשי מערך הרפואה בישראל, על מאבקם הבלתי מתפשר על חייהם ובריאותם של אזרחי המדינה.

בראיה בינלאומית, אין ספק, כי התמודדותה המוצלחת של מערכת הבריאות בישראל עם נגיף קורונה | Covid-19 ובכלל זה מבצע חיסון האוכלוסייה, היא אחד הנדבכים המרכזיים אשר סייעו למשק הישראלי לצלוח גם את השפעותיו הכלכליות של המשבר הבריאותי ולחזור למסלול של התאוששוּת מואצת של הכלכלה הישראלית“.

דוברות והסברה כלכלית | בנק ישראל מסרה באמצעות הגב’ מיטל רולניצקי לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי מטבעות דומים, הונפקו גם במדינות שונות בעולם ובהן איטליה, צרפת, ומצרים.

⦁ מידע נוסף אודות שטרות ומטבעות בהנפקת בנק ישראל, ניתן למצוא בכתובת אתר האינטרנט של בנק ישראל.
⦁ לפניות ושאלות בתחום המטבע, ניתן לפנות לבנק ישראל, בכתובת באמצעות דואר אלקטרוני ⦁ במוקד הטלפוני שמספרו 1-800-300-018.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן