חדשות בריאות חיפה

בית חולים כרמל הציל חיי צעיר שחץ פלדה ענק חדר את פניו

חץ פלדה נדיר באורך 60 סנטימטר, חדר את פניו של נתנאל וכמעט הרג אותו. בניתוח חירום בבית החולים כרמל שלף דר' גוסטבו מויאגר את החץ המסוכן והציל את חייו של נתנאל בן ה-28; "אני מרגיש שקיבלתי את החיים שלי בביה"ח כרמל במתנה" ◄ "זה היה מאוד מסוכן וקרוב למוות, אני שמח שהצלחנו להציל אותו" - אמר דר' מויאגר.
0
0
צילום הסי-טי של הצעיר נתנאל מאזור חיפה כשהחץ נעוץ בפניו | צילום: אלי דדון
צילום הסי-טי של הצעיר נתנאל כשהחץ נעוץ בפניו | צילום: אלי דדון

האם בשמו של הצעיר נתנאל בן ה 28 תושב אזור חיפה, מסתתר משהו השומר על חייו? כי במתנה של קבלת החיים בפעם השנייה מידי האלוהים, זהו בהחלט נס גדול. אפילו זקני רופאי המרכז הרפואי כרמל, אינם זוכרים דבר כזה. אל חדר המיון הגיע נתנאל, כאשר חץ פלדה המשמש לצייד כרישים ובעלי חיים גדולים נורה אליו מטווח קצר ישר לכיוון ראשו חדר את הפנים וכמעט הרג אותו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לדידו של מאליק רוחנא, המשמש כאח אחראי בחדר המיון של בית חולים כרמל, כבר 35 שנה, השוק היה מושלם. הוא לא זוכר מקרה כזה.

עלם החמודות נתנאל, רץ לעברו בקור רוח מדהים כשהוא ומחזיק חץ ענק שתקוע לו בפנים; “חשבתי שאנחנו בסרט וזה לא אמיתי” – סיפר האח רוחנא שהוא במקרה גם צייד חובב שזיהה, כי מדובר בחץ מאוד מסוכן והטיס את נתנאל לתוך חדר ההלם במיון תוך שהוא מזעיק את כל הצוות המקצועי.

דובר המרכז הרפואי כרמל, מר אלי דדון, מסר לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ כי; “בעדות ראשונית על שהתרחש סיפר נתנאל, כי היה עם רכבו בצומת חורב שבמרכז אחוזה בעיר חיפה.

“הרגשתי איך כל הפה שלי מתמלא בגושי דם גדולים ואני נחנק מספר נתנאל, בקושי עמדתי על הרגליים, אבל החזקתי את החץ הארוך שהיה תקוע לו באמצע הפנים מהלחי ויצא מהלסת התחתונה, אבל ידעתי כשהגעתי לכאן, שאני בבית חולים כרמל ונמצא בידיים הכי טובות שיש”.

סריקת CT שהומרה למודל תלת ממדי מונפש בפוטושופ | ויקיפדיה
סריקת CT שהומרה למודל תלת ממדי מונפש בפוטושופ | ויקיפדיה

האח מאליק שקידם את פניו של נתנאל הצעיר הפצוע הוא במקרה גם צייד חובב, זיהה, כי מדובר בחץ מאוד מסוכן והטיס את נתנאל לתוך חדר ההלם במיון תוך שהוא מזעיק את כל הצוות המקצועי.

מנהל יחידת פה ולסת של המרכז הרפואי כרמל, דוקטור גוסטבו מואיגר שהגיע מיד למקום ביקש להרדים את נתנאל ושלח אותו לביצוע בדיקות סיטי מקיפות בהרדמה.

צילומי ה-CT (סי-טי) תלת מימד, הדהימו את דוקטור מואיגר והצוות; “ראינו את חץ הפלדה הענק בגודל 60 סנטימטר ועובי של 70 מילימטר, חודר מלחי ימין עובר את הפה והלסת התחתונה ויוצא החוצה.

זה היה פשוט נס איך החץ לא פגע במוח, בעיניים או באיברים קריטיים הנמצאים בראש” סיפר דר’ מויאגר.

אבל כאן לא הסתיימה הדרמה. בתחקיר ובהכנות הקדחתניות שעשה דר’ מויגר, כדי להוציא את החץ, התברר, כי ‘חץ הפלדה’ מורכב משני חלקים מחוברים בהברגה צמודה.

החלק העליון משמש לחדירת החץ לגוף, אולם החלק הקדמי אמור להיפתח בתוך גוף בעל החיים אותו צדים, כשהוא נפתח עם חצים קטנים וחדים בצורת פטריה שננעצת ולוכדת את החיה צורה שלא ניתנת לשחרור.

“אם פטריית החיצים הייתה נפתחת חלילה, היא הייתה קורעת לנתנאל את כל איברי הפנים וכלי הדם הגדולים של הצוואר הסביר דר’ מויגר. במקרה כזה, זה עניין של דקות ספורות עד שהוא היה מדמם למוות“.

בניתוח חירום, תפס דר’ מויגר את פטריית החצים שלא תיפתח ובאמצעות ציוד כירורגי עדין ומדויק הוא שלף את חץ הפלדה החוצה.

“בניתוח ביצענו שחזור מדויק של כל רצפת הלסת התחתונה תוך שאנו מקפידים לשמור לנתנאל על היכולות לאכול לשתות ולדבר”, הסביר דוקטור מואיגר.

דר' גוסטבו מואיגר ו-נתנאל שחץ פלדה חדר את פניו | צילום: אלי דדון
דר’ מואיגר ו-נתנאל שחץ פלדה חדר את פניו מסומן מיקום החדירה | צילום: אלי דדון

לאחר ניתוח החירום שערך 3 שעות הועבר נתנאל לחדר ההתאוששות. בתום התאוששות של מספר שעות הוא נבדק שוב על ידי צוות מומחי בית החולים והועלה להמשך טיפול במחלקת א.א.ג של בית החולים.

ההתאוששות של נתנאל הייתה מדהימה וכבר למחרת הוא חזר לשבת על המיטה במחלקה והחל לדבר ולהתלוצץ עם רופאיו.

לאחר שורת בדיקות מקיפות שערך לו מנהל יחידת פה ולסת של המרכז הרפואי כרמל, דוקטור גוסטבו מואיגר וצוות המחלקה הוגש לנתנאל מעדן גבינה, כדי לבדוק האם יכולות האכילה והשתייה שלו ניצלו מחץ הפלדה.

נתנאל, אחז בקופסת הגבינה בעדינות תוך שכולם בוחנים אותו ומחכים, אכל קצת גבינה, שתה מעט תה חם כשכולם סביבו מתרגשים ומוחאים לו כפיים; “אני חושב שקרה לי נס ואלוהים אוהב אותי שנשארתי בחיים” – סיפר בהתרגשות נתנאל.

“אני חייב לציין את הצוות המיוחד כאן בבית החולים כרמל, זה התחיל מהמיון המקצועי דרך חדר הניתוח, הטיפול המסור של דוקטור גוסטבו מואיגר וכל צוות הסיעודי המדהים שסביבי כל הזמן. אין לי מילים להודות לכל צוות הנהדר כאן בכרמל, הם פשוט הצילו לי  את החיים, ועל כך אני אודה להם כל חיי” – סיכם המאושפז נתנאל.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן