חדשות כאן ישראל

ארץ ישראל ביתו הלאומי של העם היהודי עפי התנך, הצדק והמשפט

ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו; "ארץ ישראל היא 'ביתו הלאומי של העם היהודי' - על פי ההיסטוריה, התנך, הצדק והמשפט הבינלאומי. שתפו, כדי שהעולם ידע את העובדות הברורות האלה, שיש מי שרוצה להשכיח אותן... ◄ מר נתניהו, פנה אל כל הגולשים ברשתות החברתיות; "שתפו הפוסט, כדי שהעולם, ידע את העוּבדות הברוּרות האלה, שיש מי שרוצה להשכיח אותן".
0
0
ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ברקע: ארץ ישראל מן החלל כפי שצילם האַסטרוֹנָאוּט ג'ף וויליאמס | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
בנימין נתניהו, רקע: ארץ ישראל החלל

“ארץ ישראל היא ביתו הלאומי של העם היהודי – על פי ההיסטוריה, התנך, הצדק והמשפט הבינלאומי” – כך ציטט אמש (מוצש) ראש ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו, את אשרור האומות המאוחדות (האום) להחלטת הועידה בינלאומית שנערכה בסן רמו שבאיטליה מ-19 עד 26 באפריל 1920 בהשתתפות מדינות ההסכמה במלחמת העולם הראשונה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ בפייסבוק’ או ב’טוויטר’.

ראש הממשלה מר נתניהו, הוסיף וכתב בפוסט בדף הפייסבוק שלו, כי; השבוע חלפו 100 שנה מאז ההחלטה ההיסטורית שקיבלו המעצמות ב’וועידת סן רמו‘ שמשמעותה; לעגן בחוק הבינלאומי את ‘הצהרת בלפור’ שקבעה את זכותו הלאומית של העם היהודי על ארץ ישראל.

ההחלטה שהתקבלה על ידי המעצמות המנצחות של מלחמת העולם הראשונה (בריטניה, צרפת, איטליה ו-יפן) זכתה בהמשך גם לאשרור האומות המאוחדות (האום).

ארץ ישראל היא ביתו הלאומי של העם היהודי – על פי ההיסטוריה, התנך, הצדק והמשפט הבינלאומי.

ראש ממשלת ישראל מר נתניהו, פנה אל כל הגולשים ברשתות החברתיות; “שתפו הפוסט, כדי שהעולם, ידע את העוּבדות הברוּרות האלה, שיש מי שרוצה להשכיח אותן”.

מר נתניהו, הוסיף את קריאתו גם בשפה האנגלית;

This week marks 100 years since the passage of the San Remo Resolution”.

Why is it important almost a century later? The resolution enshrined the Balfour Declaration – which established national rights for the Jewish people in the Land of Israel – into international law. The decision at San Remo was adopted by the victorious powers after World War One (the United Kingdom, France, Italy, and Japan).

.It was later ratified by the United Nations and remains valid to this day

.The Land of Israel is the national home of the Jewish people, according to history, the Bible, justice, and international law.

.”This photo was taken by NASA astronaut Jeff Williams. Share it if you agree that it is wonderful – and spread the truth about Israel’s rights under international law

█║ ארץ ישראל ביתו הלאומי של העם היהודי – ועידת סן רמו

ועידת סן רמו הייתה ועידה בינלאומית שנערכה בסן רמו שבאיטליה מ-19 עד 26 באפריל 1920 בהשתתפות מדינות ההסכמה במלחמת העולם הראשונה, ודנה ב-חלוקת האימפריה העות’מאנית לשעבר בין המעצמות האירופיות המנצחות.

הוועידה נערכה בהמשך לפגישה שהתקיימה בין 12 ל-23 בפברואר בעיר לונדון ולמעשה רק אישרה את ההחלטות שהתקבלו בפגישה.

בוועידת סן רמו, השתתפו ראשי ממשלות בריטניה, צרפת, איטליה, יוון, ונציגי יפן ובלגיה.

החלטות;

הוועידה אישרה מחדש ובהרחבה את תנאי ‘הסכם סייקס-פיקו‘ בין צרפת לבריטניה לחלוקת האזור, שנחתם ב-16 במאי 1916. ב-24 באפריל 1920, החליטה הוועידה למסור לבריטניה את השלטון על ארץ ישראל במנדט.

המנדט כלל גם “חלק משטחי רמת הגולן הנמצאים מאז ‘מלחמת ששת הימים‘ בשליטה ישראלית, שהיו אמורים להיכלל בגבולות הבית הלאומי היהודי שעתיד היה לקום בסיום המנדט הבריטי על ארץ ישראל.

וכמו כן, את עבר הירדן המזרחי, שביוני 1922 בהוראת ‘הספר הלבן הראשון’ היה ליחידה מנהלית נפרדת מארץ ישראל המערבית, נגרע משטחי ה‘בית הלאומי היהודי’ והפך מאוחר יותר לאמירות עבר הירדן.

אמירות זו, קיבלה עצמאות בשנת 1947 ושינתה את שמה לשם; “הממלכה הירדנית ההאשמית“.

כמו כן, החליטה הוועידה, לכלול במנדט את הצהרת בלפור ולהטיל על בריטניה, כמעצמה המנדטורית, את האחריות למימוש ההצהרה.

בהחלטה על מסירת המנדט, נאמר; “בעלת המנדט, תהיה אחראית להגשמת ההצהרה שממשלת בריטניה, פרסמה ביום 2 בנובמבר 1917, ושנתקבלה על ידי ממשלות ההסכמה האחרות, לטובת ייסוד; “הבית הלאומי” ל-עם היהודי בארץ-ישראל“.

הצהרת בלפור, נכללה בתנאי המנדט בלחץ בריטניה, מול הסתייגויותיה של צרפת.

◄ קרא עוד בויקיפדיה האנציקלופדיה החופשית.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן