חדשות עובדים | תעסוקה | כוח אדם עיתונות | תקשורת המונים

ארגון העיתונאים מתנהל מאבק בכל קבוצת ידיעות אחרונות

המאבק של העיתונאים וארגון העיתונאים הישראל נסוב סביב סירוב ההנהלה להסדיר מתווה צמצום בהסכם מול נציגות העובדים ולטענתם גרירת רגליים במשך שנים ארוכות במשא ומתן להסכם קיבוצי מקיף ◄ ארגון העיתונאים, מזהיר, כי אם הנהלת ידיעות אחרונות לא תגיע להסכמות מול הוועד והארגון, הצעדים הארגוניים יוחרפו.
0
0
ארנון מוֹזֶס הבעלים העיקרי, המוציא לאור והעורך האחראי של עיתון ידיעות אחרונות | ברקע: לוגו קבוצת ידיעות אחרונות | עיבוד צילום מסך: שולי סונגו
ארנון מוֹזֶס

ועדי העיתונאים ב’קבוצת ידיעות אחרונות’ וארגון העיתונאים של ישראל, מנהלים בשבועות האחרונים מספר מאבקים למען הביטחון התעסוקתי ותנאי עבודה של כלל העובדים בקבוצה של ידיעות אחרונות, כלכליסט, לאשה ו- Xnet– על כך דווח אתר ארגון העיתונאים, הגוף היציג בכ-25 גופי תקשורת בישראל.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

לנוכח הצהרת הנהלת ידיעות אחרונות על כוונה לבצע פיטורי צמצום של כ-50 עיתונאים, נפתח הליך משפטי מול המעסיק וקוימו מספר צעדים ארגוניים במסגרת סכסוך העבודה.

בין היתר נערכה אסיפה גדולה בלב דסק החדשות, והמערכות הושבתו כולן, פעם אחת ב-15:00 בצהריים ופעם אחת ב-18:00 בערב, סמוך לשעות הלחוצות יותר.

הצעדים על פי אתר ארגון העיתונאים, זכו להיענות גדולה של עיתונאי החברה ובשעות ההשבתה כמעט שלא נשאר איש לעבוד.

המאבק נסוב סביב סירוב ההנהלה להסדיר מתווה צמצום בהסכם מול נציגות העובדים ולטענתם גרירת רגליים במשך שנים ארוכות במשא ומתן להסכם קיבוצי מקיף.

ארגון העיתונאים, הוסיף, כי הוא מזהיר, כי אם הנהלת ידיעות אחרונות בראשות ארנון (נוני) מוֹזֶס הבעלים העיקרי, המוציא לאור והעורך האחראי של העיתון, לא תגיע להסכמות מול הוועד והארגון, הצעדים הארגוניים, יוחרפו.

לוגו ארגון העיתונאים | עיבוד צילום: שולי סונגו
לוגו ארגון העיתונאים

במקומוני הקבוצה, חברת ידיעות תקשורת, קיים סכסוך עבודה ומאבק משפטי בשל כוונת החברה לערוך פיטורי צמצום של 20 עובדים במהלך השנה.

ההליך המשפטי עוסק בכוונה לפטר עובדים ללא חשיפת נתונים כלכליים מלאים וניסיון לפגוע בהתארגנות באמצעות כוונת ההנהלה לפטר את יושב ראש ועד העיתונאים. החלטה בנושא, צפויה להתקבל בקרוב.

‘ועד עיתונאי Ynet’ קרא גם הוא להנהלת הקבוצה לנהל איתו משא ומתן להסכם קיבוצי מקיף, בעת שעשרות עובדים, תמכו במהלך באמצעות הצטרפות לארגון העיתונאים.

ארגון העיתונאים הוא הגוף הגדול והחזק ביותר של עיתונאים בישראל. נוסד בשנת 2012 כארגון עובדים ענפי, ששם לו למטרה לאגד עיתונאים העובדים כשכירים או כפרילנסרים באמצעי התקשורת בארץ.

הארגון, פועל לשיפור מעמד העיתונאי ותנאי העסקתו ולהקניית כלים מקצועיים לעוסקים בתחום והוא פועל במסגרת הסתדרות העובדים הכללית החדשה.

אל שורות הארגון, הצטרפו מאז הקמתו יותר מ-3,500 עיתונאים והוא הגוף היציג בכ-25 גופי תקשורת בישראל.

ביולי 2012, הודיעה מועצת העיתונות בישראל על קבלתו של ארגון העיתונאים בישראל כחבר במועצה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן