חדשות חדשות הרשויות המקומית שדרות

אלי מויאל ראש עיריית שדרות לשעבר, יובא למנוחות היום ב-16:00

הלוויתו של עורך דין אלי מויאל, ראש עיריית שדרות לשעבר, שהלך לעולמו בגיל 67 בבית העלמין בעיר שדרות. מויאל נפטר בבית החולים שבוע וחצי לאחר שלקה בהתקף לב קשה בביתו ◄ ראש העיר שדרות מר אלון דוידי: "תרם רבות לשדרות". הנשיא ריבלין ספד: "בנה את העיר" ◄ כב' נשיא המדינה מר ריבלין, ספד; "אלי, בנה את שדרות כעיר ואם, תוך שהוא לא חוסך מאמצים ודואג לביטחון התושבים, כמו גם ליכולתם להתפרנס בכבוד וברווחה...".
0
0
ראש עיריית שדרות לשעבר אלי מויאל שהלך לעולמו לאחר דום לב בגיל 67 | צילום: עיריית שדרות | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
אלי מויאל

אלי מויאל ראש עיריית שדרות לשעבר, שהלך לעולמו בגיל 67, יובא למנוחות היום (רביעי, א’ באדר התש”פ) בשעה 16:00 בבית העלמין בעיר שדרות. מויאל, פונה לפני שבוע וחצי מביתו בשדרות לבית החולים ברזילי בעיר אשקלון לאחר שלא חש בטוב. כשהגיע אל בית החולים איבד את ההכרה ומאז אושפז. אתמול, לבקשת בני משפחתו, הועבר לבית החולים בילינסון בעיר פתח תקווה, שם נדם אמש לנצח ליבו. מויאל זכרו לברכה, הותיר אחריו בן אחד.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

אבל כבד ירד על העיר שדרות, עם היוודע דבר פטירתו של ראש עיריית שדרות לשעבר, אלי מויאל, מטעם מפלגת הליכוד בין השנים; 1998-2008עיריית שדרות, הודיעה, אתמול (שלישי), כי בצער על מותו של עורך דין אלי מויאל, ראש עיריית שדרות בשנים; 1998-2008, כולל בשנים הקשות של ראשית ירי הרקטות לעבר העיר.

█  ראש העיר שדרות, מר אלון דוידי, ספד למויאל, אמש ואמר; התבשרנו הערב על מותו בטרם עת של ראש העיר לשעבר, אלי מויאל שתרם רבות לעיר שדרות, היה דמות משמעותית לתושבים והיווה אוזן קשבת לכולם.

מותו היכה אותנו בתדהמה ואת תושבי העיר כולה. בשעה קשה זו אני, חבריי למועצת העיר שדרות, כלל עובדי העירייה וגמלאיה ותושבי שדרות שולחים תנחומים למשפחת מויאל, היקרה. יהי זכרו ברוך.

█  כב’ נשיא המדינה מר ראובן ריבלין, ספד לאלי מויאל; “זוכר היטב את דבקותו הבלתי מתפשרת של אלי במשימה, את העשייה היום-יומית למען תושבי הדרום ושדרות מתוך אהבת אמת.

אלי, בנה את שדרות כעיר ואם, תוך שהוא לא חוסך מאמצים ודואג לביטחון התושבים, כמו גם ליכולתם להתפרנס בכבוד וברווחה”.

אלי מויאל | קורות חייו

מויאל, נולד במרוקו בכפר קטן ליד מרקש. תאריך לידתו המדויק, אינו ידוע, אך הוא העיד, כי; “נולדתי מתישהו בין השנים; 52′ ל-55′.

ההורים זכרו רק את פרשת השבוע, זה יוצא בערך בפברואר, אז החלטתי שנולדתי ב-28 בפברואר 1951“.

אלי מויאל כראש עיריית שדרות לשעבר עם הקאסמים שנחתו בעירו צילום עיריית אשדוד | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
אלי מויאל ברקע קאסמים

בשנת 1957, בהיותו בן 5 בערך, עלה לישראל יחד עם הוריו ותשעת אחיו ואחיותיו. המשפחה התיישבה בשדרות.

כשהיה בן 10, נשלח לפנימייה בכפר הרא”ה וגדל בבית משפחת אומנה. לאחר מכן, עבר ללמוד בבית הספר על שם ליפשיץ בירושלים.

פעמיים הוקפץ מויאל כיתה וכשהיה בן 14 וחצי, עבר כמה מבחינות הבגרות והמשיך ללמוד בליפשיץ בסמינר למורים.

בגיל 17, סיים את הסמינר ובשנה שנשארה לו עד הגיוס לצהל חזר לשדרות, והיה מחנך של כיתה ו’ בבית הספר המקומי. כעבור שנה התגייס לצהל והחל בקורס טיס, אך נשר ממנו לאחר ארבעה חודשים.

לאחר מכן, שירת מויאל ביחידה שנקראה “קשתות“. לאחר השחרור מהצבא החל ללמוד משפטים באוניברסיטה העברית.

בזמן הלימודים, עשה הפסקה של שנתיים, במהלכן שהה בארצות הברית. לאחר מכן, סיים את לימודיו בירושלים והתמחה במשרד עורכי דין בעיר.

בתום ההתמחות פתח משרד עצמאי משלו שם. כשהיה בן 34, פגש בירושלים צעירה אוסטרלית בת 19. לאחר זמן מה, נולד להם ילד משותף, שהנו בנו היחיד של מויאל. הצעירה ומויאל נפרדו, ובנו נשאר לגדול אצל אביו.

  אלי מויאל, נבחר לראשות עיריית שדרות

 בזמן מלחמת המפרץ, ב-1991, עזב מויאל את ירושלים וחזר עם בנו לעיר שדרות. הוא תכנן להישאר בשדרות עד לסיום המלחמה, אך כשראה שאין אף משרד עורכי דין בשדרות, החליט לפתוח בעיר סניף של משרדו הירושלמי. כעבור 3 שנים סגר את משרדו בירושלים ועבר לגור ולעבוד בשדרות וצירף אליו למשרד את אחיו.

ב-1998, החליט מויאל להתמודד מול דוד בוסקילה בבחירות המקומיות לראשות עיריית שדרות בהן זכה בראשות העיר בסיבוב השני. בשנת 2000 , היה במגעים עם יוסי שריד ראש מפלגת מרצ, בדבר מעברו למפלגה ושילובו ברשימתה לכנסת, אך הדבר לא יצא לפועל בשל חילוקי דעות בנושאים המדיניים.

ראש העיר שדרות, מר אלון דוידי | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
אלון דוידי, ראש העיר שדרות

ב-2003 נבחר מויאל לכהונה נוספת כראש עיריית שדרות. בתקופה זו, מתחילתה של האינתיפאדה השנייה, החלו טרוריסטים פלסטינים מרצועת עזה לשגר אל שדרות רקטות “קסאם” רבות, שחלקן אף גרמו להרוגים ונזק לרכוש בעיר.

מויאל הרבה להופיע בתקשורת בנושא ודמותו זוהתה במידה רבה עם העיר. בשנת 2005, זכה מויאל בתואר איש השנה בתקשורת של האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות, על פעילותו להעלאת העיר שדרות לסדר היום הציבורי.

בבחירות לכנסת השש עשרה ב-2003 השתמשה מרצ בתשדירים המראים את תמיכתו של מויאל בעמדותיה החברתיות, על אף היותו חבר מרכז הליכוד. כזכור, שובץ מויאל במקום ה-40 ברשימת הליכוד לכנסת ה-17 ב-2006, אולם לא נבחר לכנסת.

בשנת 2007, התפרסם ב‘ערוץ 10’ תחקיר על חשד לשחיתות בהתנהלותו של מויאל. בחודש ספטמבר 2007, השעה עצמו מויאל, ללא הגבלת זמן ויצא לחופשה, אך לאחר כחודש חזר לתפקידו.

בדצמבר 2007, הודיע בשידור רדיו על התפטרותו כמחאה על אזלת ידה של הממשלה בטיפול בקסאמים, אולם חזר בו. מויאל לא התמודד בבחירות לראשות העיר שהתקיימו בסוף 2008. הוא הוחלף בידי דוד בוסקילה. באוקטובר 2010, הודיעה פרקליטות מחוז דרום על סגירת התיק נגדו מחוסר ראיות.

לקראת הבחירות לכנסת העשרים נפגש עם יצחק הרצוג ועם ציפי לבני ראשי מפלגת המחנה הציוני ובתגובה פוטר ממפלגת הליכוד. הדבר עורר תגובות סוערות והוא הוחזר, אך החליט לעזוב את הליכוד מרצונו החופשי.

█  סערת הראיון של אלי מויאל נגד הספרדים ברדיו

ב-12 במרס 2018, עורר אלי מויאל, סערה בציבור, לאחר שבריאיון ב-רדיו 101.5FM, אמר, כי אם הספרדים היו מקימים את מדינת ישראל, היא הייתה עוד “מלוּכה מחוּרבנת“.

לדברי מויאל, בעקבות הממצאים שעלו מהסדרה ‘סאלח פה זה ארץ ישראל‘; “דור הראשון והשני, משלם את המחיר של בניית הארץ, זו גזירת עולם ואיש לא יכול להתנגד לה. טוב שה’אשכנזים‘ קיבלו את ה’ספרדים‘ ולא ההפך, כי אחרת, היינו מקימים במזרח התיכון עוד מדינה ערבית.

כדאי שנאמר את האמת ונשים מראה מול הפנים שלנו: כמה אוניברסיטאות היו במרוקו? מה ידענו על העולם המתקדם? אם הספרדים היו עולים ראשונים, הייתה פה עוד מלוכה מחורבנת במזרח התיכון“.

חברי כנסת מימין ומשמאל וכן אנשי ציבור, גינו את דבריו של מויאל ברדיו, אך הוא שב וחזר על הדברים בכלי-תקשורת רבים שהעלו אותו לריאיון בעקבות ההתבטאות. לדבריו, הוא אמר את האמת וכי אינו חוזר בו. הובא מתוך ויקיפדיה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן