אורח נעים כל הכותבים לאישה מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ רוני אלוני סדובניק

אלימות מילולית נגד נשים עורכות דין מעורכי דין זכרים בעת דיונים

עורך הדין של הנתבע, הביט בי ואמר בקול רם בנוכחות הלקוחה שלי; "את רוצה לשחק לי בביצים?"◄למדנו שאלימות כלפי נשים, יכולה להיות גם מול שופט, בחליפות וגלימות מחויטות. אגב, התקשרתי אל לשכת עורכי הדין בישראל, לברר, האם יש ממונה על בירור תלונות על הטרדה מינית בלשכה - אין. למה? כי המלך הוא עירום והוא עסוק בהרמת נטל הראיה, אל תפריעו למועצת חכמי לשכת עורכי הדין בישראל בזוּטות, הם עסוקים, כנראה בדברים יותר חשובים מאלימות מינית כלפי עורכות דין.
0
0
אישה מחוץ למשרד המשפטים במדריד, במחאה נגד 5 גברים שתקפו מינית נערה בת 14 ברקע משמאל: עורכת דין רוני אלוני סדובניק | צילום רויטרס | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
אישה מוחה נגד אלימות מינית

“תדחפי אותו לתוך הפה שלך” – כך צרח לכיווני עורך דין מוכר בזמן דיון משפטי, כשהצעתי לו בשקט, מגבון לח לנגב את אגלי הזיעה שזלגו על מצחו ורקותיו. את השופט זה ממש לא עניין שבאולמו מתבטא כך עורך דין, כלפי חברתו למקצוע – אחוות זכרים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

ב’יום הבינלאומי לציון המאבק באלימות כלפי נשים 2020‘ אני מבקשת להציף פינה חשוכה – לא מדוברת וזוהי תופעת האלימות המילולית הקשה נגד נשים (עורכות דין) מצד עורכי דין (זכרים) בזמן הדיונים.

עורכות דין נשים, המייצגות בבתי המשפט נשים מוכות, נפגעות עבירות מין ואלימות, ובעיקר כשמייצגות ילדות בתיקי עבירות מין – הופכות שק אגרוף עבור הנאשם וסנגוריו, הנזהרים שלא להפנות את אלימותם ישירות כלפי קורבן העבירה, אז מסתפקים באלימות מינית מילולית נגד עורכת הדין שלה.

בתיק אחר, בו אני מייצגת אישה שהותקפה באלימות ברחוב בידי עובר אורח שנפנף מולה בסכין, לפני שהשופטת נכנסה לאוּלם פניתי לעורך הדין של הנתבע ושאלתי אותו; האם היה מעוניין לסיים את הסכסוך המתמשך בפשרה.

הוא הביט בי ואמר בקול רם בנוכחות הלקוחה שלי; “את רוצה לשחק לי בביצים?” הוא חזר על המשפט הזה, פעמיים.

מיד כשנכנסה כב’ השופטת לאולם דאגתי לדווח לפרוטוקול על ההטרדה המינית המכוערת – זה לא הזיז לשופטת והיא דרשה לגשת לנושא הדיון גופו.

בדיון אחר בו ייצגתי אישה מוכה שהגרוש הפסיכופט שלה לא מפסיק להתעלל בה, עמדתי מול השופטת ובעודי מדברת אל השופטת, ישב הגרוּש מאחורה על הספסל והשמיע כלפיי ללא הרף את המילים; “אין לך כבוד, אבא שלך אנס אותך“.

ביקשתי מכבוד השופטת שתורה לאיש לחדול מההטרדה, אך היא ציינה לפרוטוקול שזה לא קשור לנושא הדיון והוסיפה; “בית המשפט, איננו גן ילדים“.

קרי; אנחנו הנשים עורכות הדין, איננו זכאיות להגנת ה”בוס” במרחב העבודה שלנו, מפני הטרדה מינית והתנכלוּת.

אלימות מילולית נגד נשים עורכות דין; זו שיטה אלימה חדשנית לפגוע בזכות הייצוג של נשים על ידי פגיעה במייצגות שלה.

במקרה נוסף בו ייצגתי צעירה שנאנסה על ידי זמר מפורסם ביומה הראשון לעבודה אצלו – הגיע סנגורו (המוכר מאד) אלי למשרד לדון באפשרות לפשרה

כשסירבתי להצעת הסכום שהציע ודרשתי שיכפיל אותו הוא אמר לי; “בקרוב מישהו יוריד לך את הקרקפת” (בסוף ניצחנו והוא שילם סכום שהוא בוּל, מה שדרשנו, אבל האיום מ”חבר למקצוע” נחרט כשריטה מדממת בליבי לעד.

אלו רק דוגמאות בודדות, אבל זה קורה בתדירות גבוהה, וכשאני מייצגת לקוחה, אני לא יכולה להתלונן על המטרידים, כי אז אהפוך לבעלת דין מול הצד שכנגד ולא אוכל לייצג אותה – והיא יותר חשובה בעיני ממני באותו רגע; “חובת הנאמנות ללקוח” מחייבת אותי להניח את ענייניי שלי בצד ולהתרכז בלהביא ללקוחה צדק. היא החשוּבה ולא אני.

זו שיטה אלימה חדשנית לפגוע בזכות הייצוג של נשים על ידי פגיעה במייצגות שלה.

אלימות והטרדה מינית, מאיימת ומעליבה כלפי מעגל נשות המקצוע שתומכות בנפגעת העבירה – הפכה שיטה סניגוריאלית מקובלת וגם כשזה מתרחש בתוך אולם המשפט – כבוד השופטים והשופטות מתעלמים מכך ומסרבים להתעסק בזה ובכך נותנים לגיטימציה להמשך התרחבות התופעה המכוערת.

ללמדנו שאלימות כלפי נשים, יכולה להיות גם מול שופט, בחליפות וגלימות מחויטות.

אגב, התקשרתי אל לשכת עורכי הדין בישראל, לברר, האם יש ממונה על בירור תלונות על הטרדה מינית בלשכה – אין.

למה? כי המלך הוא עירום והוא עסוק בהרמת נטל הראיה, אל תפריעו למועצת חכמי לשכת עורכי הדין בישראל בזוּטות, הם עסוקים, כנראה בדברים יותר חשובים מאלימות מינית כלפי עורכות דין.

0
0



Tags

אודות הכותב

רוני אלוני-סדובניק (עו״ד)

הכותבת עורכת הדין רוני אלוני סדובניק, פמיניסטית אקטיביסטית בעולם המשפט. היא מבעלות משרד עורכי דין פמיניסטי, קהילתי וחברתי המתמקד בייצוג נפגעי/ות פגיעה מינית, אונס, נפגעי ונפגעות פדופיליה, הטרדה מינית , הטרדה מינית במקום העבודה, גילוי עריות ותקיפה מיניות.

ליווי קורבנות עבירה פלילית בהליכים פלילים ואזרחיים, מימוש זכויות בשיקום כלכלי של נפגעות ונפגעי פגיעות מיניות הכולל השגת קצבה בגין הפרעת דחק פוסט טראומטית על רקע תקיפה מינית, השגת סיוע בשכר דירה, במימון טיפולים פסיכולוגים ושיקום תעסוקתי.

ליצירת קשר ותיאום פגישה עורכת דין סדובניק; טלפון: 03-5280926.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן