חדשות כאן ישראל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל צבא | משטרה | ביטחון

איגרת שר הביטחון מר נפתלי בנט | יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל

נפתלי בנט, שר הביטחון; "אני יכול להבטיח לכם, כי כוחות צהל ומערכת הביטחון, עומדים על המשמר יומם וליל, כדי להגן על היקר לנו מכול; ביטחון ישראל. צהל על כל אגפיו, זרועותיו חילותיו ומחלקותיו – פועל וימשיך לפעול בכל מקום שיידרש, גם הרחק מגבולותיה של ישראל. אנו במשרד הביטחון, מלווים אתכם בכל ימות השנה. אנשי אגף משפחות הנצחה ומורשת מחבקים אתכם במצוקות ובכאב, עומדים לצידכם בטקסי הזיכרון ובפעולות הרווחה ונמשיך בזה כמשפחה אחת, משפחת עם ישראל. יהי זכר יקיריכם יקירינו, נצור בלב האומה לעד".
0
0

דבר שר הביטחון מר נפתלי בנט למשפחות השכולות באיגרת שר הביטחון ליום הזיכרון הכללי לחללי מערכות ישראל, תש”פ, האיגרת נמסרה השנה למשפחות השכולות וזו לשונה; “משפחות יקרות, לוח השנה מביא אותנו שוב אל שני הימים השזורים יחדיו: יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ויום העצמאות למדינת ישראל. המעבר בין תוגת הזיכרון לשמחת העצמאות, חד אך מלכד, מחבר ומשמעותי והוא אחד הסמלים שלנו כמדינה ועם.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

שר הביטחון נפתלי בנט ברקע: חיילת מצדיעה מול קברי חיילים שנפלו במלחמות ישראל | צילום: דובר צהל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
נפתלי בנט, שר הביטחון

לנו ברור, כי הזיכרון האישי שלכן, משפחות יקרות, אינו עוצר לרגע. אין לו יום ואין לו לילה והוא אינו זקוק לצפירות דומיה או לעצרת זיכרון. אתם נושאים את הכאב והגעגוע יום יום, שעה שעה. זה כאב שזר לא יבין.

יום הזיכרון הוא בעיניי יום קדוש. בהישמע הצפירה אנו מניחים בצד את המחלוקות ואת חילוקי הדעות בינינו וליממה אחת – מביטים במאחד ולא במפריד, במשותף ולא במפלג.

עלינו לזכור, כי בפעילויות שמהן לא שבו הבנים והבנות לא היתה הבחנה בין דעות ותפיסות, בין זרמים ואידאולוגיות. כולם יצאו לדרך מתוך אהבת הארץ ולמענה, למעננו.

השנה בצל התפשטות נגיף הקורונה, אנו מציינים את היום הקדוש הזה באופן שונה בתכלית. המגבלות השינויים וההתאמות שאנחנו עושים, כדי לציין את הימים הלאומיים באופן שאינו מסכן את בריאות הציבור אינם גורעים מקדושתם.

השנה לא יגיעו אלפי אנשים לבתי הקברות כבכל שנה, אבל נר הזיכרון, ידלוק בלב כולנו כתמיד. לא נוכל לעמוד יחדיו ברחובות למשמע הצפירה, עת יעצרו מלכת כבישי ורחובות המדינה, אך נזכור את כולם את מי שהיו ואינם עוד וחשוב מכך – את מורשתם.

משמעות הזיכרון היא גם בחשיבות שיש לו על החוסן הלאומי. אין לשכוח, כי חרף המאמצים הכבירים של מבקשי נפשנו, אנו מצליחים לקיים בכל יום מחדש את הנס הייחודי ששמו מדינת ישראל.

מדינת ישראל חיה וקיימת ואף שהמלחמה על קיומה עדיין לא תמה – היא קיבעה את מעמדה בעולם כאור לגויים.

אני יכול להבטיח לכם, כי כוחות צהל ומערכת הביטחון, עומדים על המשמר יומם וליל, כדי להגן על היקר לנו מכול; ביטחון ישראל.

צהל על כל אגפיו, זרועותיו חילותיו ומחלקותיו – פועל וימשיך לפעול בכל מקום שיידרש, גם הרחק מגבולותיה של ישראל.

אנו במשרד הביטחון, מלווים אתכם בכל ימות השנה. אנשי אגף משפחות הנצחה ומורשת מחבקים אתכם במצוקות ובכאב, עומדים לצדכם בטקסי הזיכרון ובפעולות הרווחה ונמשיך בזה כמשפחה אחת, משפחת עם ישראל.

יהי זכר יקיריכם יקירינו, נצוּר בלב האומה לעד.

חתימת שר הביטחון נפתלי בנט

 

 

 

0
0



אודות הכותב

שולי סונגו

שולי סונגו, ממשתתפות מערכת אתר כאן ישראל (כאן נעים) עיסוקה העיקרי מנהלת חשבונות מדופלמת עשרות שנים בתחום.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן