חדשות מסחר | תעשייה מסים

איגוד לשכות המסחר למנהל רשות המסים דחה תשלום המעמ לסוף מאי

עורך דין אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר אל מנהל רשות המסים מר יעקב ערן; "דחיית תשלום המ.ע.מ בדיווח חודשי עד 26/03, לא מספיקה ותוליד בעיות נזילות חמורות. הספקים של מוצרים או שירותים אכן מחייבים את לקוחותיהם במע"מ אך הלקוחות, אינם ממהרים לשלם... ◄ אני מבין שזה פוגע בהכנסות המדינה אבל בשעה זו שמירה על יציבות העסקים הממשיכים לפעול ויציבות המשק חשוּבה ביותר".
0
0
עורך דין אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר מול מנהל רשוּת המסים, מר ערן יעקב ברקע: לוגו רשות המסים | צילום: איגוד המסחק| עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
עורך דין אוריאל לין עם מר ערן יעקב

דרישה דחופה לדחות את תשלום ‘מס ערך מוסף’ לסוף חודש מאי ולא כפי שנקבע עד ה-26.3, על רקע ’תקופת חירום’ בשל המלחמה בנגיף Covid-19, היפנה אתמול (יום שני, כ”ח באדר התש”פ ) בדחיפות נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין אוריאל לין, אל מנהל רשות המסים מר יעקב ערן.  

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

“דחיית תשלום מס ערך מוסף (מעמ) בדיווח חודשי עד לתאריך ה-26/03, לא מספיקה ותוליד בעיות נזילות חמורות. הספקים של מוצרים או שירותים אכן מחייבים את לקוחותיהם ב’מעמ‘ אך הלקוחות אינם ממהרים לשלם” – הוסיף באיגרת ששלח נשיא איגוד לשכות המסחר.

מבדיקה שנעשתה, עולה, כי פיגורים של לקוחות בתשלומי חיובי המ.ע.מ, רחבה מאוד. כל אחד שואף לשמור בזמן זה, ככל האפשר על רמת נזילות גבוהה, ואי תשלום לספקים היא הדרך הקלה.

אלה החייבים בדיווח מס ערך מוסף ביום 26/03, לא יוכלו לשלם סכומי כסף גבוהים אותם אין הם יכולים לגבות”.

על כך טוען ומוסיף נשיא איגוד לשכות המסחר עורך דין אוריאל לין, כי; “מצב זה, יצור תגובת שרשרת מסוכנת שתערער את יציבות המשק ואף תוליד פיגורים בתשלום שכר לעובדים לקראת חג הפסח.

“על כן, אני מציע את  ‘דחיית תשלומי מעמ‘ בגין פעולות בפברואר עד סוף מאי, שנה זו.

אני מבין שזה פוגע בהכנסות המדינה אבל בשעה זו שמירה על יציבות העסקים הממשיכים לפעול ויציבות המשק חשוּבה ביותר.

יש להביא נושא זה להכרעה מהירה, ועד להכרעה להודיע על דחייה נוספת בשבוע ימים” – דרש בסיום פנייתו של נשיא איגוד לשכות המסחר מר לין אל מנהל רשות המסים מר ערן.

המידע לידיעה זו, הובא באדיבות סמנכל דוברות, תקשורת והסברה של איגוד לשכות המסחר הגב’ מיכל אורלי.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן