אינטרנט חדשות חדשות כאן הרצאות

איגוד האינטרנט על טכנולוגיית ה-DeepFake ועתיד האמון במידע

את הדיון על ה-DeepFake, יובילו פרופ' קרין נהון, נשיאת איגוד האינטרנט הישראלי ודר' דלית קן, דרור פלדמן מהקליניקה למשפט, לטכנולוגיה ולסייבר באוניברסיטת חיפה ◄ ההרצאות תתקיימנה עד 12:00 ולאחריהן, יתקיימו מעגלי שיח פתוחים לדיון, בהשתתפות הקהל ◄ הכניסה ללא עלות אבל יש להירשם מראש. שימו לב, מספר המקומות מוגבל.
0
0
פרופ' קרין נהון, נשיאת איגוד האינטרנט הישראלי ברקע טכנולוגיית ה-DeepFake | עיבוד שולי סונגו ©
פרופ’ קרין נהון

איגוד האינטרנט הישראלי ו’תנועת 2050′ מזמינים את ציבור העוסקים ומתעניינים בטכנולוגיה, חדשנות, AI, ניהול מידע ותהליכים דמוקרטיים למפגש חברתי הרצאה ומעגלי שיח, דיון (יום שישי, ג’ חשון תש”פ, 1.11.19, 10:00-13:30) מעורר מחשבה על טכנולוגיית ה-‘DeepFake’ (דיפ-פייק) והשפעותיה על הדמוקרטיה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

תנועת ישראל 2050, פועלת לשיפור המציאות החברתית–כלכלית בישראל על ידי חיזוק המעורבות והאחריות האזרחית במערכת הדמוקרטית, ומאמינים, כי החברה האזרחית מודעת, פעילה ומשפיעה על משרתי הציבור, בצורה חכמה וממוקדת.

החברה האזרחית, מודעת, כי תוכל לשנות את המצב הנוכחי שבו משרתי הציבור פועלים בעיקר למען הצרכים של קבוצות אינטרס ולא למען הצרכים של הציבור הרחב.

איגוד האינטרנט הישראלי הוא עמותה הפועלת לקידום השימוש באינטרנט לצורכי מחקר, תקשורת ושיתוף פעולה בין גורמים שונים.

האיגוד הוא גוף עצמאי האחראי על כמה תחומים הקשורים באינטרנט בישראל, כמו רישום שמות מתחם והפעלת משרד W3C הישראלי.

האיגוד הוא שלוחה של איגוד האינטרנט העולמי (Internet Society) גוף בינלאומי שמטרתו לספק מנהיגות באינטרנט בנושאי סטנדרטים, חינוך ומדיניות. נשיאת איגוד האינטרנט הישראלי, החל מינואר 2017, היא פרופ’ קרין נהון.

דיפ-פייק, מאפשר ליצור תוכן מזויף שנראה, אמיתי בשל שילוב תמונות וסרטונים קיימים על פני תמונות וקטעי וידאו שהם מקוריים.

בעולם, שבו אפשר להפיץ מידע במהירות רבה ולגרום לו להדהד, מה קורה אם נראה שדמות פוליטית כלשהי, אמרה “משהו” שבעצם לא נאמר כלל? סרטונים של ‘דיפ פייק‘ נראים קרובים מאוד למציאות ומשבשים בצורה עמוקה את כל מה שחשבנו שאנחנו יודעים, ואת היכולת שלנו לתפוס את המציאות כפי שהיא.

Deepfake (דיפ-פייק או דיפייק) נחשבת לטכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית ליצירת סרטוני וידאו, צילומים או קטעי אודיו מזויפים.

דיפ-פייק, מאפשר ליצור תוכן מזויף שנראה, לכאורה; אמיתי בשל שילוב תמונות וסרטונים קיימים על פני תמונות וקטעי וידאו שהם מקוריים.

בשל יכולות אלו, נעשה בטכנולוגיה של הדיפייק שימוש להפקת סרטונים פורנוגרפיים של ידועניות, פורנו נקמה, פייק ניוז, ו-מתיחות זדוניות (אנ’) כמו גם ספינים תקשורתיים להטיית דעת הקהל.

על פי ויקיפדיה הביטוי הוא הלחם של המילים; “Deep learning” (למידה עמוקה) ו-fake (“מזויף”) והשתמשו בו לראשונה בשנת 2017 באתר רדיט.

איגוד האינטרנט הישראלי ו‘תנועת 2050’ מזמינים את הציבור ללמוד ולהכיר את המשמעויות החברתיות והמעשיות של ‘טכנולוגיית דיפ פייק‘ וכיצד ניתן לפעול.

על סדר היום;

• מהי המשמעות בפועל וההשלכות של טכנולוגיה כזו?
• האם היא תשפיע על מערכת הבחירות הבאה בישראל ועל תהליכים נוספים?
• מה בכוחנו לעשות בכדי להמנע מלהיות מושפעים ממנה?

את הדיון יובילו פרופ’ קרין נהון, נשיאת איגוד האינטרנט הישראלי ודר’ דלית קן, דרור פלדמן מהקליניקה למשפט, לטכנולוגיה ולסייבר באוניברסיטת חיפה. ההרצאות תתקיימנה עד 12:00, ולאחריהן, יתקיימו מעגלי שיח פתוחים לדיון, בהשתתפות הקהל.

הכניסה ללא עלות אבל יש להירשם מראש. שימו לב, מספר המקומות מוגבל.

מתי;

  • יום שישי, 1.11.19, בין השעות; 10:00-13:30,
  • 10:30 – 9:45 התכנסות וכיבוד,
  • 12:00 – 10:30 הרצאה,
  • 13:30 – 12:00 מעגלי שיח (למעוניינים),
  • איפה; רח’ מקור חיים 23, שכונת שפירא, בעיר תל אביב (חניית רחוב זמינה).
0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן