בעלי חיים בריאות הציבור כאן עכו כלבים מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ נהריה

אזהרת כלבת בעיר נהריה – כלב החשוד כנגוע ב’כלבת’ תקף אנשים

משרד הבריאות, מבקשים מכל מי שהיה במגע או שבעלי החיים שברשותו באו במגע עם ה-תן, לפנות בדחיפות אל לשכת הבריאות בעיר עכו, טלפון; 04-9955138, 04-9955111 או ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו, לשם שקילת הצורך למתן טיפול מונע נגד כלבת ◄ "לאחר שעות העבודה ובמהלך סוף השבוע, יש לפנות לחדר מיון בבית חולים. אנו מבקשים להעביר את המידע על האירוע למטיילים והנופשים באזור וביישובים הסמוכים".
0
0
כלב רוטוויילר תוקף כנגוע כלבת עם כתמי דם בפיו ופניו | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
רוטוויילר כנגוע כלבת

כלב משוטט החשוד, כי הוא נגוּע בכלבת, שנראה גדול, לבן, חולה ופצוע, תקף מספר אנשים ללא התגרות ברורה, בכניסה הדרומית לעיר נהריה, לא רחוק מקניון הצפון בעקבות כך פרסם אתמול (ראשון, כ”ג באדר התשפ”א) משרד הבריאות ‘אזהרת כלבת בעיר נהריה’.

  רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ בפייסבוק או בטוויטר.

בהודעת משרד הבריאות, נמסר, כי על כל מי שהיה במגע או שבעלי החיים שברשותו באו במגע באזור האירוע עם בעל החיים הנגוע או בעל חיים משוטט בתאריכים המפורטים בהודעה לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו.

  • תיאור בעל החיים; גדול, לבן, נראה חולה ופצוע.
  • תאריכים; 27.02.2021-13.02.2021 כולל.
  • תיאור; התקבלה הודעה שבתאריך 04.03.2021 כלב משוטט, תקף מספר אנשים ללא התגרות ברורה, בכניסה הדרומית לעיר נהריה, לא רחוק מקניון הצפון.
  • הכלב, טרם נלכד, התנהגותו מחשידה לכך שהוא נגוע בכלבת.

כַּלֶּבֶת | Rabies

כַּלֶּבֶת היא מחלה נגיפית קשה של מערכת העצבים היא מועברת באמצעות הרוק של בעלי חיים נגועים, בייחוד כלב או שועל. כאמור, מחלה נגיפית קטלנית התוקפת את מערכת העצבים של היונקים. למחלה, תיעוד היסטורי ר, והיא עודנה קיימת גם בימינו.

מדובר במחלה זיהומית של מערכת העצבים המרכזית. למרות האופטימיות שבגילוי החיסון ופיתוח תרכיבי חיסון מתקדמים, יעילים ומעוטי תופעות לוואי.

על פי דר’ דליה נבות-מינצר, דר’ ביבאנה חזן בערך ב-ויקירפואהאתר בריאות ורווחה, איום הכלבת עדיין לא חלף מהעולם ומתברר שגם לא מארץ ישראל.

הסיכוי של אדם או חיה שחלוּ לשרוד נותר קרוב לאפס, ועצירת ההפצה של המחלה, תלויה גם במדיניות בין-ארצית ובין-לאומית.

הדרך היחידה למנוע מקרי כלבת היא חיסון מערכתי של חיות הבר, חיסון של בעלי החיים הביתיים, ערנות גבוהה לגבי תחלוּאה בחיות, חיסון שלפני חשיפה לאנשים המצויים בסיכון וכן חיסון שלאחר חשיפה לכל אדם שאולי נחשף לנגיף.

מהנחיות משרד הבריאות, מתבקשים מכל מי שהיה במגע או שבעלי החיים שברשותו באו במגע עם ה-תן, לפנות בדחיפות אל לשכת הבריאות בעיר עכו, טלפון; 04-9955138, 04-9955111 או ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו, לשם שקילת הצורך למתן טיפול מונע נגד כלבת.

לאחר שעות העבודה ובמהלך סוף השבוע, יש לפנות לחדר מיון בבית חולים. אנו מבקשים להעביר את המידע על האירוע למטיילים והנופשים באזור וביישובים הסמוכים.

משרד הבריאות, מזכיר שוב למי שננשך או נשרט על ידי בעל חיים, לשטוף באופן מידיי את האזור במים זורמים וסבון, לחטא בחומרי חיטוי ולגשת ללשכת הבריאות לבדוק, האם יש צורך בקבלת טיפול מונע נגד כלבת.

הנחיות לאחר פגיעה מבעל חיים החשוד כחולה כלבת

כלב חשוד במחלת הכלבת ​ | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
כלב חשוד בכלבת

שירות זה, מספק מידע והנחיות מה לעשות במקרה של פגיעה, כמו; נשיכה או שריטה, מבעל חיים החשוד כחולה בכלבת.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן