חדשות מסחר | תעשייה

אוריאל לין: שר הכלכלה שוגה בהכריזו על יבואנים גדולים כמונופול

עורך דין אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר בתגובה למחלוקת הנעוצה בין שר הכלכלה אלי כהן לבין הממונה על רשות התחרות עורכת הדין מיכל הלפרין; "הגם שיש להעריך רצונו של שר הכלכלה להוריד את יוקר המחיה הוא שוגה ברצונו להכריז על יבואנים גדולים כמונופול בתחומם...◄ הבעיות של יוקר המחיה, אינן נעוצות ביבואנים הגדולים, הן נעוצות בכל תשלומי החובה אותם משלמים התושבים למדינה, לרשויות המקומיות או לחברות עסקיות בלעדיות בבעלות המדינה...".
0
0
עורך דין אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר עם הממונה על רשות עורך דין מיכל הלפרין ו-שר הכלכלה והתעשייה חבר הכנסת אלי כהן | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
אוריאל לין, מיכל הלפרין ו-אלי כהן

עורך דין אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר, הגיב אתמול (שני) למחלוקת המתוקשרת הנעוצה בין שר הכלכלה חבר כנסת אלי כהן לבין הממונה על רשות התחרות (בעבר רשות ההגבלים העסקיים) עורכת הדין מיכל הלפרין, בנוגע להכרזה על יבואנים כמונופול והאשים; “ראשית לכל, אין זה ראוי, כי שר, יפעיל לחצים תקשורתיים על בעל סמכות סטטוטורית. משהופקדה בידי ‘נושא משרה סמכות סטטוטורית’ חייב הוא לפעול על פי שיקול דעת ענייני בלבד, חופשי מלחצים ובטח מלחצים של השר שבמשרדו הוא פועל”. 

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לגופו של העניין, ציין מר לין, כי; “הרדיפה אחר היבואנים הגדולים, היא שגויה מייסודה. היא לא משיגה מטרת אמת, אלא רק מסיחה את הדעת מן העיקר. היבואנים אינם יבואנים בלעדיים הם יבואנים ישירים.

אין להם שום בלעדיות על מוצר, יש להם רק בלעדיות על מותג, שכן המותג הוא שמבדל את אותו המוצר בהתאם למקורות הייצור“.

מותג הוא ערך בסיסי ביצירת תחרות אמיתית על ליבו של הצרכן במכירת מוצר שווה. לדוגמא, מוצר נעלי ספורט נמכר בישראל, בלפחות עשרה מותגים שונים.

כל יצרן מבדל את המוצר שלו באמצעות המותג. הבלעדיות אינה על מוצר. באשר למוצרי צריכה – אין יבואנים בלעדיים“.

עוד לדברי עורך דין אוריאל לין; “יש יבואנים הרוכשים את המוצר ממקורות שונים, תוך תחרות עזה ביניהם. יבואן גדול לא מייבא רק מוצר אחד הוא מייבא קשת של מוצרים.

ההצלחה על שיווקם משתנה בהתאם לאיכות המוצר ולבחירת הציבור. במקום בו מתקיימת תחרות אמת אין מקום להכריז על מונופול.”

לין, הדגיש, כי “הבעיות של יוקר המחיה בישראל, אינן נעוצות ביבואנים הגדולים, הן נעוצות בכל תשלומי החובה אותם משלמים התושבים למדינה, לרשויות המקומיות או לחברות עסקיות בלעדיות בבעלות המדינה, כמו; רשויות מקומיות, מס בריאות, צריכה חשמל, מים ועוד.

יתר על כן, כאשר עוסקים במחירים הנקבעים על ידי המגזר העסקי, יש לבחון את העומס הרגולטורי ותשלומי המס המוטלים על מגזר זה.

על כן, כאשר נאבקים ב’יוקר המחיה‘ מוטב להשקיע את המאמצים באותן מקורות בשליטת המדינה שאינם בעלי תנאי תחרות“. סיכם עורך דין אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן