חדשות בריאות חדשות כאן ישראל קורונה | Covid-19

אומץ: עוד תקציב מיוחד למשרד הבריאות ותוספת להקמת בתי חולים

ראשי תנועת אומץ; העומס בבתי החולים בתקופת הקורונה היה מהגבוהים ביותר ממדינות ה-OECD. כמו כן, הפריסה של מיטות האשפוז מלמדות על חוסר שוויון בין המחוזות וגם על כך, יש לתת את הדעת ◄ נדרשת פעולה מידית של הממשלה להכליל בתקציב הקרוב תקציב מיוחד למטרה זו בנוסף לתוספת שניתנה ל'תקציב הבריאות'.
0
0
פנחס (פליצ'ה) פלד יושב ראש תנועת אומץ, ברקע: שטר כסף של 200 ₪ תקציב ומסיכה נגד קורונה | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
פנחס (פליצ’ה) פלד, 200 ₪

עקב החמרת מצב הקורונה והופעת וָורִיאַנְטִים כעת ובעתיד, דורשת תנועת אומץ – אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, מראש הממשלה מר נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ, שר האוצר אביגדור ליברמן ויושב ראש ההסתדרות הרופאים בישראל פרופ׳ ציון חגי – תוספת נוספת לתקציב של משרד הבריאות לאור ריבוי מספר החולים ביחס לכמות בתי החולים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק או בטוויטר.

יושב ראש תנועת אומץ, פנחס (פליצה) פלד ועורך דין יצחק מינא, פנו כבר בשבוע שעבר באיגרת מיוחדת בה נדרשת פעולה מידית של הממשלה להכליל בתקציב הקרוב תקציב מיוחד למטרה זו בנוסף לתוספת שניתנה ל’תקציב הבריאות‘.

ראשי תנועת אומץ, כותבים, כי: “מדינת ישראל מוצאת את עצמה מפעם לפעם קורסת תחת כמות חולי קורונה | Covid-19, המתרבים מדי יום ביומו ומכפילים את עצמם באופן שבתי החולים למעשה, כבר אינם מסוגלים עוד לקלוט כמות כזו של חולים.

עורך דין יצחק מינא יושב ראש המועצה הציבורית של תנועת אומץ | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
יצחק מינא

אנו עדים לכך שאמנם הממשלה, מנסה לעשות מאמצים לממן ולתקצב מחלקות שונות ונוספות לטיפול במחלת הקורונה – אולם אין בכך די” – קובעים מר פלד ועורך דין מינא.

דוברת אומץ הגב’ מיכל אדר, מסרה לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי להבנתה של תנועת אומץ, יש לתגבר בניית בתי חולים נוספים בפריפריה ולהכשיר צוותים רפואיים.

אומץ, אף רואה חשיבות עליונה ליכולתה של מדינת ישראל לטפל במספר החולים ההולך ומתרבה מדי יום באופן שיוכל להביא לריפוים והחזרתם אל שוּק העבודה וזאת לאור העובדה שמערכת הבריאות “הורעבה” במשך שנים.

עוד מדגישים ראשי תנועת אומץ, כי העומס בבתי החולים בתקופת הקורונה היה מהגבוהים ביותר ממדינות ה-OECD.

כמו כן, הפריסה של מיטות האשפוז מלמדות על חוסר שוויון בין המחוזות וגם על כך, יש לתת את הדעת.

זאת ועוד; יצוין, אומרים ראשי התנועה, כי על פי הנתונים של ה-OECD במדינת ישראל, יש 2.2 מיטות אשפוז כללי ל-1,000 נפש, בשעה שהממוצע בארגון הוא 3.6 במדינות בהן מערכת הבריאות דומה למערכת הישראלית.

בתנועת אומץ, מבקשים להפיק את הלקחים הנדרשים מתקופת הקורונה ולממשם בהקדם בטרם נמצא עצמנו במצבים דומים לאלה אשר היו ואף יותר גרוע מכך.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן