חדשות בריאות

אומ”ץ מזהירה את סגן שר הבריאות מהצפיפות בביה”ח

לדעת של תנועת אומץ והעומד בראשה פליצ'ה פלד; "מדובר בתופעה של צפיפות מזעזעת, ההולכת ומחמירה ומקרבת את ישראל למצבן של מדינות עולם שלישי" ◄ אומץ, סבורה, כי נושא עמידתם של 'חדרי המיון' במטלות להן הם נדרשים וצפיפותן של מחלקות האשפוז ההולכת ומחמירה למרות דיווחים אודות הוספת מיטות ו-הרחבת המחלקות, הפכו לנושאים שבשגרה והדיווחים עליהם בעיתונות ובאמצעי התקשורת האחרים, חדלה, כנראה, לזעזע.
0
0
סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן  ויושב ראש תנועת אומץ, מר פליצ׳ה פלד, ברקע העומס בחדרי המיון | צילום ויקיפדיה | עיבוד צילום: שולי סונגו
השר ליצמן עם פליצ׳ה פלד

תנועת אומץ, העמותה הפועלת ונאבקת נגד הקשר ההדדי בין הון ושלטון, נגד השחיתות ולמען שוויון הכול בפני החוק, פנתה השבוע אל סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן באמצעות יושב ראש הצוות הרפואי של אומץ, דר’ משה גורדון והזהירה מפני מצב הולך ומחמיר של צפיפות משפילה ומזעזעת בבתי החולים לאור ריבוי מתאשפזים עקב ‘מחלות החורף’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

עולה, כי בסיורים שקיים יושב ראש תנועת אומץ מר פליצ’ה פלד, ברחבי הארץ בבתי חולים שונים, התברר, למשל, כי בבית החולים רמב”ם בעיר חיפה, הגיעה תפוסת החולים המאושפזים הגיעה לכדי 200% (אחוזים!) מעל האפשרות לאשפז חולים באופן סביר ובכלל.

דוברת תנועת אומץ, הגב’ מיכל אדר, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי; לדעת של תנועת אומץ והעומד בראשה מר פלד; “מדובר בתופעה של צפיפות מזעזעת, ההולכת ומחמירה ומקרבת את ישראל למצבן של מדינות עולם שלישי“.

אומץ, סבורה, כי נושא עמידתם של ‘חדרי המיון’ במטלות להן הם נדרשים וצפיפותן של מחלקות האשפוז ההולכת ומחמירה למרות דיווחים אודות הוספת מיטות ו-הרחבת המחלקות, הפכו לנושאים שבשגרה והדיווחים עליהם בעיתונות ובאמצעי התקשורת האחרים, חדלה, כנראה, לזעזע.

״האם המצב הבלתי נסבל בבתי החולים הפך להיות מבחינת גזירת גורל?״  – מקשים בתנועת אומץ.

להשקפתה של תנועת אומץ, הפועלת בין היתר להקניית ערכי המנהל התקין; “הדרך האופיינית לפרסום שיפורים בתחום המצב בבתי החולים, לכאורה, היא הצגת נתונים בעניין תוספת שנתית של ‘מיטות אשפוז’ והרחבתן של מחלקות והוספת צוותים רפואיים מבלי שיוזכר באותו הקשר קצב גידול האוכלוסייה באותה שנה, הארכת תוחלת החיים וכתוצאה תוספת הקשישים, העולה בהרבה על מספר המיטות לאשפוזם ויותר מכך, חדרי האשפוז הסיעודיים.

אומץ, הפועלת בין השאר למען הקניית ערכי המנהל התקין וכן צדק חברתי ומשפטי, אף צרפה הוכחות אשר פורסמו באמצעי התקשורת המבטאות את הכאוס בתחום ומדגישות את חובתו של שר הבריאות וחובת משרדו לא להרפות ולא להסתפק בפרסום נתונים שאינם מציגים באופן מלא את המצב האמיתי ואת חומרת הבעיה, בפועל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן