בנקים הביס והכיס חדשות כאן ישראל

אומץ לנגיד בנק ישראל: שמר היציבות במשק ומנע ההתדרדרות

בידיה של תנועת אומץ הצטברו חוות דעת ומידע רב המסמנים על 'מיתון' שכבר התחיל, גזירות כלכליות קשות שבדרך ופיטורים נרחבים במשק ◄אומץ; "כשליחת ציבור, דורשת מנגיד בנק ישראל בשמם של אזרחי המדינה פעילות מאומצת למניעת ועצירת מיתון והחזרת היציבות לכלכלת ישראל".
0
0
נגיד בנק ישראל, פרופ׳ אמיר ירון, ו-יושב ראש תנועת אומץ, מר פליצ׳ה פלד ברקע לוגו בנק ישראל | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
הנגיד פרופ׳ אמיר ירון | פליצ׳ה פלד

תנועת אומץ, נדהמת, כי לאור המצב שמתואר לעיל, קולך אינו נשמע בבהירות ובחוזקה. כידוע, נגיד בנק ישראל, נושא באחריות לחתירה בלתי מתפשרת ליציבות כלכלית במשק ובמערכת הפיננסית” – במילים אלו ונוספות פנו הבוקר (ראשון, ה’ בחשון התש”פ) יושב ראש תנועת אומץ, מר פליצ׳ה פלד ודר’ שמעון זילברשלג, יושב ראש השלטון המקומי ב’אומץבדרישה אל נגיד בנק ישראל, פרופ׳ אמיר ירון, לקבל תשובה ברורה על מצבה הכלכלי של המדינה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לטענת אנשי תנועת אומץ (עמותה ללא כוונות רווח), אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, הצטברו בידיה חוות דעת ומידע רב המסמנים על מיתון שכבר התחיל, גזירות כלכליות קשות שבדרך ופיטורים נרחבים הצפויים במשק.

מערכות הבחירות האחרונות ואלו שחלילה, יבואו בקרוב, רק יחמירו בוודאות את מצבה הכלכלי של ישראל וישפיעו ישירות על כיסו של כל אזרח במדינה בתקופת מיתון (שפירושו תקופה ארוכה יחסית של פעילות כלכלית מואטת בכלל המשק.

מיתון בדרך כלל, גורר עמו בין היתר; ירידות מחירים, צמצום של הייצור והמסחר וירידה בתעסוקה).לדעת אנשי תנועת אומץ מר פלד ודר’ זילברשלג, יושב ראש השלטון המקומי ב’אומץ‘; “אנו נמצאים בעיצומו של משבר שלטוני מהקשים שידעה ישראל“.

כידוע, תקופת מיתון היא צמיחה שלילית של המשק (כלומר, צמצום בתוצר) בשני רבעונים רצופים,  בישראל, מעידה, כי הכתובת על הקיר; “המערכות במדינה משוּתקות ואי קיומה של ממשלה קבועה ויציבה כבר חודשים ארוכים גורם לאי ביצוע מהלכים כלכליים נחוצים.

גם עיכוב רפורמות חשובות דבר שעוצר את המשק ומעמידים בסיכון רב את דירוג האשראי הבינלאומי של ישראל – מזהירים באומץ הפועלת למען צדק חברתי ומשפטי.

בתנועת אומץ, לא מרפים ומצביעים על כך, כי בחודשים האחרונים, הודיעו על פרישה מתפקידם שלושת מנהלי הבנקים הגדולים בישראל, דבר המהווה “רעידת אדמה” במערכת הפיננסית ומציב שורה של סימני שאלה על הסיבה לעזיבתם הפתאומית.

█ תקופות מיתון בישראל בעבר;

שנים; רקע;
1952-1953 המשבר הכלכלי בשנותיה הראשונות של ישראל
1966 מיתון 1966 בישראל
1976-1977 מדיניות הפיחות הזוחל
1984 משבר מניות הבנקים (ישראל, 1983), האינפלציה בישראל
1989 האינתיפאדה הראשונה
2001-2002 האינתיפאדה השנייה, משבר ההייטק
2009 המשבר הכלכלי העולמי (2008)

הטבלה מתוך אתר ויקיפדיה.

דר' שמעון זילברשלג, יושב ראש השלטון המקומי בתנועת אומץ | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
דר’ שמעון זילברשלג

בתנועת אומץ, הפועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה, מבקשים מהנגיד, תשובות והתייחסות ברורה לשאלות;

א. האם מדינת ישראל, נמצאת בתחילתו או בעיצומו של מיתון?

ב. מה תהיה השפעתה של מערכת בחירות יקרה נוספת על מצבו הכלכלי של הציבור?

ג. האם דירוג האשראי של ישראל בעולם עלול לרדת בקרוב?

ד. כאחראי על הפיקוח על הבנקים, מדוע פרשו שלושת מנהלי הבנקים הגדולים?

ה. אלו צעדים יש לעשות עכשיו בכדי למנוע את המשך ההתדרדרות הכלכלית?

בתנועת אומץ, טוענים, כי עצם חתימתו של נגיד בנק ישראל, על שטרות הכסף אותם אוחזים תושבי המדינה משקפת התחייבות למלא את תפקידו בשמירה על היציבות הכלכלית של המשק.

דוברת תנועת אומץ הגב’ מיכל אדר עוד מוסיפים אנשי התנועה, כי הציבור מצפה מהנגיד להתייצב באומץ ובמנהיגות לפני הציבור, לתאר בבהירות את תמונת המצב ולשדר נחישות ועשייה גם אם מדובר בהצגת מציאות לא נעימה.

תנועת אומץ, מסכמת את פנייתה; “כשליחת ציבור, דורשת מנגיד בנק ישראל בשמם של אזרחי המדינה פעילות מאומצת למניעת ועצירת מיתון והחזרת היציבות לכלכלת ישראל.

העתקים מן האיגרת החריפה של אומץ, נשלחו גם אל; שר האוצר חבר הכנסת משה כחלון, שר הכלכלה חבר הכנסת אלי כהן, יושב ראש ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני.

◄ אל המכתב המלא של פניית אומץ לנגיד בנק ישראל_03-11-19.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן