אוניברסיטה | מכללה חדשות כאן ישראל

אומץ הקימה אקדמיה ליושרה שלטונית בשתפ אוניברסיטאות

יושב ראש תנועת אומץ, מר פליצ'ה (פנחס) פלד; "חוסן לאומי של מדינה באשר היא, מושתת בראש ובראשונה על חוסן חברתי והקוד המוסרי שלה ומטרתה של האקדמיה של אומץ להוות מגדלור המפיץ ערכים של יושרה בתוך ים השחיתות במדינה, המאיים על קיומה ולהדריך ולהטמיע יושרה ציבורית, האקדמיה באומץ, תפעל להפיץ ולהטמיע ערכים של טוהר מידות ומנהל תקין במגזר הציבורי ובראשה יעמוד דר' שמעון זילברשלג, המשמש גם כיושב ראש ועדת השלטון המקומי באומץ ◄דר' שמעון זילברשלג; "אנו נרגשים ומאמינים שהקמת האקדמיה תתרום באופן משמעותי למניעת שחיתות ולערכים של יושרה ומנהל תקין ברחבי ישראל".
0
0
יושב ראש תנועת אומץ, מר פליצ'ה (פנחס) פלד משמאל עם דר' שמעון זילברשלג שיעמוד בהאקדמיה ליושרה שלטונית של אומץ | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
דר’ שמעון זילברשלג עם פליצ’ה פלד

תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, העומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה, השיקה לאחרונה את ‘האקדמיה ליושרה שלטונית’ פרויקט בו ישתלבו סטודנטים מאוניברסיטאות ו-מכללות בפרויקטים של התנועה הנלחמת שנים בשחיתות באמצעים שונים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

במסגרת לימודיהם, סטודנטים למשפטים ומנהל ציבורי, יקבלו משימות ומקרי בוחן אקטואליים בהדרכת מנחים, עורכי הדין של תנועת אומץ והם יתבקשו לנתחם ולפעול לפתרונם בעזרת כלים להצפת שחיתויות ופתרונות בעזרת מבקר המדינה, היועמש, שרים, ראשי רשויות וכן, עתירות לבתי הדין השונים.

יושב ראש תנועת אומץ, מר פליצ’ה (פנחס) פלד, מסר, כי; “חוסן לאומי של מדינה באשר היא, מושתת בראש ובראשונה על חוסן חברתי והקוד המוסרי שלה ומטרתה של האקדמיה של אומץ להוות מגדלור המפיץ ערכים של יושרה בתוך ים השחיתות במדינה, המאיים על קיומה ולהדריך ולהטמיע יושרה ציבורית“.

עוד הדגיש פלד; “האקדמיה באומץ, תפעל להפיץ ולהטמיע ערכים של טוהר מידות ומנהל תקין במגזר הציבורי ובראשה יעמוד דר’ שמעון זילברשלג, המשמש גם כיושב ראש ועדת השלטון המקומי באומץ.

הוסיף, כי; “שיתוף הפעולה עם העולם האקדמי הוא נדבך חשוב בפעילות ה”אקדמיה של אומץ” וכבר בשנת הלימודים שנפתחה בימים אלו, מיהרו “לקפוץ על העגלה” שלושה מוסדות אקדמיים; אוניברסיטת בר אילן, המכללה למנהל והמרכז האקדמי בעיר רמת גן, אשר ישלבו את תכני האקדמיה של אומץ בתכנית הלימודים”. סיכם יושב ראש תנועת אומץ, מר פלד.

דר’ שמעון זילברשלג, אשר יעמוד בראש האקדמיה ליושרה שלטונית של אומץ, אמר; ״אנו רואים בציבור הסטודנטים את דור העתיד במלחמה בשחיתות ויחד עם פקולטות למשפטים והחוגים למנהל ציבורי במוסדות האקדמיה השונים בארץ נספק לסטודנטים התנסות מעשית ופרויקטים אמתיים מהשטח”.

█  ראש תנועת אומץ, מר פלד;  “במדינת ישראל התפתחה שחיתות שלטונית וציבורית, שחיתות ארגונית ושחיתות אישית, המהווים מכשול כמעט בלתי הפיך לבניית חברה ישראלית בריאה” 

יושב ראש תנועת אומץ, מר פליצ’ה פלד, הפועלת תנועת אומץ למען צדק חברתי ומשפטי, קרא בהרצאתו במסגרת החוּג למנהל ציבורי באוניברסיטת תל אביב לאוניברסיטאות ומכללות להצטרף ל‘האקדמיה ליושרה שלטונית’.

מר פליצ’ה פלד, הסביר, כי במדינת ישראל התפתחה שחיתות שלטונית וציבורית, שחיתות ארגונית ושחיתות אישית, המהווים מכשול כמעט בלתי הפיך לבניית חברה ישראלית בריאה, בעלת טוהר מידות ובעלת עומק מוסרי המאפשר לה קיום בריא”.

פלד, עוד הוסיף וציין, כי; “מפתיע שנושא השחיתות שהינו כה מהותי ואשר הכחיד אוּמות ואימפריות, לא נלמד ולא נחקר בצורה מדעית, לא חשף את שורשי התופעה והבעיה במסגרת אבחון מדעי ל-תחלואי החברה הישראלית, מאז הקמתה המאיימת על אושיות הדמוקרטיה במדינת ישראל“.

האקדמיה של אומץ, היא המשך טבעי להצלחתו של פרויקט נוסף של התנועה; ״מבחן – אומץ״ ב-רשויות המקומיות ברחבי הארץ, שם עוברים עובדי השלטון המקומי ובכיריו, מבחן ידע מקוון של החוקים למנהל תקין אותו הפיקה התנועה.

דוברת תנועת דוברת אומץ הגב’ מיכל אדר, מסרה לאתרכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי האקדמיה ליושרה שלטונית באומץ, מתכננת הרצאות וסדנאות ייחודיות בנושאי השחיתות. אחת הסדנאות המעוררת עניין; “מצילים את האי סרניטי“, אי דמיוני שעבר אסון טבע דרמטי ובה המשתתפים הופכים לאנשי צוות חקירה וצריכים להתמודד עם מחדלים ציבוריים שמקשים על הסיכוי לשיקום האי.

מטרת הסדנאות להעביר למשתתפים בעזרת התנסות פעילה את המחיר האנושי והכלכלי של השחיתות בחברה ועל הצורך בהגברת המודעות לאתיקה ציבורית כמו בזמן משברי בו הרשויות אינן מתפקדות כראוי ונסחפות לשחיתות במקום לדאוג לתושבים.

דר’ זילברשלג מנהל ‘אקדמיית אומץ‘ מסר לסיכום; “אנו נרגשים ומאמינים שהקמת האקדמיה תתרום באופן משמעותי למניעת שחיתות ולערכים של יושרה ומנהל תקין ברחבי מדינת ישראל“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן