חדשות כאן ישראל כאן תל אביב-יפו מסים

אומץ, דורשת מראש עיריית תל אביב לבטל העלאת תעריפי הארנונה

תנועת אומץ, יש לשקול שוב ולבטל את העלאת מחירי הארנונה שאושרה לאחרונה במועצת העיר תל אביב ולדחותה לכל הפחות לימים שלאחר משבר הקורונה ◄ ״העלאת מחירי הארנונה בתקופה כלכלית קריטית עבור רבים ממשלמי הארנונה שבקושי גומרים את החודש כמוה כסטירת לחי להמוני בתי אב בתל אביב ולבעלי עסקים קטנים לא פחות".
0
0
רון חולדאי ראש עיריית תל אביב-יפו בישיבת מועצת עירייה, משמאל יושב ראש תנועת אומץ מר פליצ'ה פנחס פלד ברקע: חשבון ארנונה | צילום: ויקיפדיה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
רון חולדאי, פליצ’ה פנחס פלד

תנועת אומץ (אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי) והעומד בראשה מר פליצ’ה פנחס פלד והיועץ המשפטי של התנועה עורך דין עמית עוז, פנו בראשית השבוע שעבר אל ראש עיריית תל אביב מר רון חולדאי, בבקשה לבטל לאלתר את ‘העלאת תעריפי הארנונה’ עבור דירות מגורים ו-עסקים בתקופת משבר מגיפת הקורונה.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אלכאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ בפייסבוק’ או ב’טוויטר’.

השניים, מציינים ומדגישים, כי אלה אינם ימים רגילים. “מגפת נגיף הקורונה” עושה שמות לכלכלה. המשק הישראלי, נמצא במשבר כלכלי כבד, כאשר עסקים נסגרים בהמוניהם ושעורי האבטלה מרקיעי שחקים.

״העלאת מחירי הארנונה בעיר חדשו בתקופה כלכלית קריטית עבור רבים ממשלמי הארנונה שבקושי גומרים את החודש כמוה כסטירת לחי להמוני בתי אב בעיר תל אביב ול’בעלי עסקים קטנים‘ לא פחות” – מדגישים ראשי תנועת אומץ.

יושב ראש תנועת אומץ מר פליצ’ה פלד והיועץ המשפטי של התנועה עורך דין עוז, ממשיכים וכותבים; “אין זה פופוליזם להיענות לרחשי לב התושבים שנאבקים יום יום לגמור את החודש ברוב המקרים ללא בהצלחה, נהפוך הוא.

ההפגנות הרבות הבאות לפתחנו לאחרונה, על בסיס שבועי, מוכיחות עד כמה קשה לרבים מהתושבים לממן את הוצאות מחייתם בימים אלה, גם כיום ולפני ההעלאה הקרובה בתעריפי הארנונה“.

דוברת תנועת אומץ הגב’ מיכל אדר, מסרה לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה כי בסיום פנייתם קוראים בתנועת אומץ אל ראש עיריית תל אביב מר רון חולדאי המכהן בתפקידו מאז שנת 1998; לשקול שוב ולבטל את העלאת מחירי הארנונה שאושרה לאחרונה במועצת העיר תל אביב ולדחותה לכל הפחות לימים שלאחר משבר הקורונה.

תנועת אומץ, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה. כמו כן, פועלת תנועת אומ״ץ למען צדק חברתי ומשפטי.

█ עיריית תל אביב – פטור מארנונה לעסקים שנפגעו במשבר הקורונה

כאמור בעוד עיריית תל אביב היא מתבקשת לבטל לאלתר את ‘העלאת תעריפי הארנונה’ עבור דירות מגורים ו-עסקים בתקופת משבר מגיפת הקורונה היא מפרסמת באתר העירייה, בגאווה, כי בשלב זה, לא ניתנו הנחיות לרשויות המקומיות לגבי מתן פטור נוסף מארנונה.

לטענת עיריית תל אביב רק עם קבלת ההנחיות, יפורסם המידע הרלוונטי באתר העירייה ובערוצים נוספים.

ה’פטור‘ עודכן אוטומטית לכל בעלי העסקים הזכאים וההחזר בוצע באופן יזום למי ששילם בכרטיס אשראי (שלא בבנק הדואר). אם חברת האשראי לא אפשרה לבצע את ההחזר, יתרת הזכות תקוזז מחיוב הארנונה של יולי – אוגוסט* או מחובות אחרים.

עיריית תל אביב, מודיעה, כי בעל עסק ששילם את הארנונה לחודשים מרץ–אפריל באמצעי תשלום שאינו כרטיס אשראי, או שילם בכל אמצעי תשלום בבנק הדואר, זוכה על ידי העירייה בתלוש הארנונה של החודשים מאי-יוני. אם עדיין נשארה לזכותו יתרה, היא תקוּזז מחיוב הארנונה של יולי-אוגוסט.

בעל עסק ששילם את הארנונה השנתית מראש באמצעי תשלום שאינו כרטיס אשראי ולא פנה לעירייה לקבלת החזר, יכול לפנות לקבלת ההחזר באמצעות הקישור הזה עד 15.9.2020. מי שיבקש החזר במועד מאוחר יוכל לפנות בכתובת מייל; gvkizuz@tel-aviv.gov.il, או בפקס; 03-7240162.

לידיעתכם, בהתאם לתקנה 16 לתקנות ההסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה) תשנ״ג-1993, הפטור, יבוטל אם עד 31.12.2020 או אם עד מועד יציאתכם מהנכס (אם יצאתם מהנכס לפני 31.12.20) לא יוסדר מלוא החוב לשנת 2020.

בהתאם להחלטת הממשלה, יהיו העסקים הזכאים לפטור הינם כלל העסקים בעיר, למעט מקום ל; מכירת מזון, בית מרקחת, חנות אופטיקה, חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה, מעבדה לתיקון מוצרי תקשורת או מחשבים, נכסים המסווגים כבנק או חברת ביטוח, מערכת סולארית, נכסי מדינה, חברות ממשלתיות, גופים מתוקצבים ותאגידים שהוקמו על פי דין.

כמו כן, הוחרגו מהפטור נכסים לא ראויים לשימוש, נכסים ריקים, ובתנאים מסוימים גם מוסדות להשכלה גבוהה, בתי חולים, קופות חולים וכן ״נכסים אחרים״ כהגדרתם בהסדרים במשק המדינה (ארנונה כללית ברשויות המקומיות) התשס״ז –2007.

בעיריית תל אביב, יודגש, כי מדובר בפטור מארנונה בלבד. הפטור, אינו חל על היטל שמירה, אשר נגבה בנפרד.

הגשת בקשה לפטור מארנונה בעיריית תל אביב בעקבות משבר קורונה – אם תתקלו בבעיה חמוּרה גם תנועת אומץ, עומדת תמיד לשירותכם.

(*במקרים בהם לא שולמה ארנונה שנתית).

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן