חדשות כאן ישראל חדשות נגישות-נט עובדים | תעסוקה | כוח אדם קורונה | Covid-19

אוֹמֶץ, נגד פגיעה ב’נכים’ שאינם זכאים לדמי אבטלה ב-ח.ל.ת

תנועת אוֹמֶץ, דורשת לא להפלות את הנכים, אשר אינם זכאים לדמי אבטלה בתקופת ה'חופשה ללא תשלום' (חלת) וזאת בטענה שהם מקבלים 'קצבת נכות' ◄ אוֹמֶץ; מברכים על ההחלטה שגם גמלאים שיצאו לחופשה ללא תשלום, יהיו זכאים לדמי אבטלה. תנועת אוֹמֶץ, מבקשת לגלות התייחסות מיוחדת ומקלה לאוכלוסיית הנכים שהינה אוכלוסייה חלשה ופגיעה ולזכות אותה בדמי אבטלה בתקופת ה"חופשה ללא תשלום".
0
0
פליצ׳ה פלד יושב ראש תנועת אוֹמֶץ והגב' אילנה דלפרי יושבת ראש הצוות החברתי באומץ, ברקע: מהנדס נכה | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
פליצ׳ה פלד עם אילנה דלפרי

יושב ראש תנועת אוֹמֶץ, מר פליצ׳ה פלד ויושבת ראש הצוות החברתי בתנועת אומץ, הגב’ אילנה דלפרי, פנו הבוקר בסוף השבוע, אל מנכל הביטוח הלאומי, מר מאיר שפיגלר, בדרישה לא להפלות את הנכים, אשר אינם זכאים לדמי אבטלה בתקופת ה’חופשה ללא תשלום’ (חלת) וזאת בטענה שהם מקבלים קצבת נכות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

באוֹמֶץ, מציינים, כי בעקבות מגפת הקורונה מתקיימת מערכה קשה וקריטית ביותר ורבים מאוד נפלטו ממקומות עבודתם, איבדו את פרנסתם והוצאו ל’חופשה ללא תשלום*‘ וחלקם אף לא ישובו לעבודתם.

עוד מסבירים בכירי התנועה במכתבם, כי הביטוח הלאומי מעניק דמי אבטלה לעובדים שהוצאו לח.ל.ת אחרי גיל הפרישה, אך לעומתם ובטענה בלתי הגיונית אוכלוסיית הנכים מופלית לרעה והם לא יזכו לדמי אבטלה בתקופת ה’חופשה ללא תשלום‘ בטענה שהם מקבלים ‘קצבת נכות‘.

מוסיפים בכירי תנועת אוֹמֶץ, כי לעובדה זו, יכולה להיות תוצאה הרסנית קשה אשר יש בה כדי לפגוע אנושות באוכלוסייה חלשה הן כלכלית והן בריאותית, בין אם זו נכוּת פיזית או נכוּת נפשית.

תנועת אוֹמֶץ, רואה בכך תפיסה מעוותת אשר יש בה חלילה, כדי לפגוע קשות באוכלוסייה החלשה.

בכירי תנועת אוֹמֶץ, מבקשים ממנכל הביטוח הלאומי מרשפיגלר, לבחון מחדש סוגיה כאובה זו ולזכות גם את הנכים שעשו כל מאמץ לאורך השנים ויצאו לעבוד על מנת להשתלב בחברה ולהתקיים בצורה מכובדת.

מאיר שפיגלר, מנכל הביטוח הלאומי | צילום: ויקיפדיה | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
מאיר שפיגלר

אוֹמֶץ; לגלות התייחסות מיוחדת ומקלה לאוכלוסיית הנכים שהינה אוכלוסייה חלשה ופגיעה ולזכות אותה בדמי אבטלה

דוברת תנועת אוֹמֶץ, הגב’ מיכל אדר, הוסיפה לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי באוֹמֶץ, מברכים על ההחלטה שגם גמלאים שיצאו לחופשה ללא תשלום, יהיו זכאים לדמי אבטלה.

תנועת אוֹמֶץ, מבקשת לגלות התייחסות מיוחדת ומקלה לאוכלוסיית הנכים שהינה אוכלוסייה חלשה ופגיעה ולזכות אותה בדמי אבטלה בתקופת ה“חופשה ללא תשלום”.

תנועת אוֹמֶץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה. כמו כן, פועלת תנועת אומץ למען צדק חברתי ומשפטי.

_________

*חופשה ללא תשלום (ח.ל.ת) היא תקופה שבה ממשיכים להתקיים יחסי עובד-מעביד, אך העובד אינו עובד במהלכה ולכן אינו מקבל שכר וזכויות אחרות כגון הזכות לדמי מחלה.

בדרך כלל תקופה זו אינה נכללת בחישוב הוותק של העובד, לכל הזכויות התלויות בוותק. עם תום החופשה ללא תשלום, זכאי העובד לחזור לתפקידו הקודם או לתפקיד דומה. מתוך (ויקיפדיה).

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן