חדשות פטנטים | המצאות קורונה | Covid-19

רשות הפטנטים: הקורונה היטיבה עם הממציאים שיא ברישום

שיא בקשות ב-2020; מעל 8100 בקשות לפטנטים, הוגשו במהלך 2020- 5% יותר משנת 2019 ◄רשות הפטנטים מפרסמת את דוח 2020 ומציגה שיא בבקשות לרישום פטנטים בישראל ◄ ראש רשות הפטנטים עורך דין אופיר אלון; "הדוח, משקף כמו כן, ירידה נוספת בזמני ההמתנה לבחינת בקשות לרישום קניין רוחני. אני צופה, המשך ירידה בשנים הקרובות ושיפור משמעותי לציבור בתחום זה, כשהמשמעות הינה העלאת הוודאות לשחקנים בשוק".
0
0
אופיר אלון עורך דין ראש רשות הפטנטים ועורך פטנטים ברקע: דין וחשבון רשות הפטנטים לשנת 2020 | צילום: דוברות משרד המשפטים | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
אופיר אלון, רשות הפטנטים

על אף ההתמודדות עם ‘נגיף הקורונה | Covid-19’ וצמצום בכוח אדם בעקבותיו ‘רשות הפטנטים’ עמדה ביעדים שנקבעו לה לשנת 2020 וחושפת בדין וחשבון השנתי שלה, שמתפרסם היום (יום ראשון, בתמוז התשפ”א, ה-13 ביוני) כי מספר הבקשות ל’רישום פטנטים’ חצה לראשונה את רף ה-8000 בקשות, מדובר בעליה של 5% לעומת 2019. כמות הבקשות ל’רישום עיצובים’ ו’סימני מסחר’ נשארה דומה ביחס לכמות שהוּשגה ב-2019.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ בפייסבוק’ או ב’טוויטר’.

ראש רשות הפטנטים עורך דין אופיר אלון; “בעוד שמדינות רבות חוו ירידה בבקשות לרישום קניין רוחני בשנת 2020 בשל הקורונה, במדינת ישראל, נשמרה כמות הבקשות ואף הייתה עלייה. הדבר מצביע על חשיבותה של ישראל כ-שוּק יעד.

השנה, נראתה, לראשונה, ירידה משמעותית בזמן ההמתנה הממוצע לבחינה בתחום הפטנטים, זמן ההמתנה הממוצע, ירד בכחודשיים בכלל התחומים והוא עומד על 27.5 חודשים, בהשוואה לכ-29.5 חודשים בשנת 2019.

משך הבחינה הכולל התקצר גם הוא בכחודשיים ועמד על כ-15 חודשים. בתחום סימני המסחר, עמד זמן ההמתנה לבחינה ראשונה בסוף שנת 2020 על לכ-3 חודשים והזמן הכולל עד לפרסום להתנגדויות עמד על כשבעה חודשים וחצי בלבד.

בתחום העיצובים, עמד זמן ההמתנה לבחינה ראשונה על כשבעה חודשים בסוף שנת 2020“.

ראש רשות הפטנטים עורך דין אלון, הוסיף וציין, כי; “במאי 2020, החלה רשות הפטנטים להשתמש בתוכנה מבוססת בינה מלאכותית לחיפוש ידע קודם, בה נעשה שימוש בחיפוש הראשוני על ידי הבוחן שמשלים את החיפוש במידת הצורך, באמצעות חיפוש נוסף.

בשל העדר תקציב מדינה מאושר, לא ניתן היה להשלים את כלל תכנית המחשוב של הרשות, בפרט אתר המידע האישי שתוכנן ל-2020.על פי המסתמן, פרויקט זה לא יושלם ב-2021.

היעדים המרכזיים של הרשות לשנת 2021 הם המשך צמצום זמני ההמתנה לבחינה בתחום הפטנטים והעיצובים, ושמירה על זמני ההמתנה בתחום סימני המסחר.

הדוח, משקף כמו כן, ירידה נוספת בזמני ההמתנה לבחינת בקשות לרישום קניין רוחני. אני צופה, המשך ירידה בשנים הקרובות ושיפור משמעותי לציבור בתחום זה, כשהמשמעות הינה העלאת הוודאות לשחקנים בשוק”. אמר ראש רשות הפטנטים.

להלן עיקרי דוח רשות הפטנטים 2020;

ביוסנס וובסטר ישראל בעירבון מוגבל, היו המובילים הישראלים בהגשת המספר הרב של בקשות פטנטים, שעמדו על 178 והמובילים ברישום פטנטים עם 106 פטנטים שנרשמו.

Regeneron Pharmaceutical, INC. הינם המבקש הזר המוביל לבקשות פטנט, שעמדו על 96.

רשות הפטנטים, לוגו

Philip Morris Products S.A. הם החברה הזרה המובילה עם מספר רישום פטנטים69.

בתחום סימני המסחר – ממוצע הזמן הכולל מהגשת הבקשה לרישום ועד פרסומה להתנגדויות, ירד בשנת 2020 מ- 9.8 חודשים ל- 7.6 חודשים.

המבקשים המובילים בבקשת סימני מסחר הם; HUAWEI technologies co ,ltd. עם 102 בקשות ו- APPLE היא החברה אשר נרשם על שמה המספר הגבוה ביותר של סימני מסחר שעומד על 95.

בתחום העיצובים – מדינת ישראל, הצטרפה בתחילת 2020 ל’הסדר האג‘ בנוגע לרישום בינלאומי של עיצובים תעשייתיים ורשות הפטנטים, החלה לקבל בקשות בינלאומיות המייעדות את ישראל. נבחנו 212 עיצובים בינלאומיים ומתוכם 139 אוּשרו.

דוברת היחידות המקצועיות באגף דוברות הסברה ותקשורת של משרד המשפטים, הגב’ כרמית אורפז-ימין, מסרה לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי רישום של פטנטים, סימני מסחר ועיצובים, מתבצע בישראל על-ידי רשות הפטנטים.

מטרת הרישום היא הקניית הגנה בלעדית למבקשים, תוך איזון אינטרסים משפטיים, חברתיים וכלכליים.

בעל הקניין הרוחני, מקנה לעצמו את הזכות לעשות שימוש בלעדי בפרי עמלו, באמצעות הגנה חוקית כנגד ניצול או העתקה של קניינו הרוחני על-ידי אחרים.

רשות הפטנטים אמוּנה על הגנה משפטית על קניין רוחני ותעשייתי בישראל באמצעות רישום פטנטים, מדגמים, סימני מסחר וכינויי מקור.

מתן הזכות מותנה בבחינה של הבקשה לרישום, כדי לוודא שהבקשה עומדת בדרישות הדין הישראלי, בלא לפגוע בזכויות החוקיות של אחרים. העומד בראש רשות הפטנטים הוא עורך דין אופיר אלון.

אל דוח מסכם רשות הפטנטים לשנת 2020.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן