ברכת חג שבועות | מערכת כאן ישראל

פורום כאן נעים

יחד ננצח את הגיף קורונה

היגיינה מרבית למניעת הידבקות, כמה צעדים לשטיפת ידיים. שומרים על הכללים מצילים חיים. (משרד הבריאות).

לחמניות טעימות בלי קמח ברבע שעה!

מה לקנות; אבקת חלב רגילה 150 גר'. ביצים; 4. אבקת אפיה; כפית ותקבלו; לחמניות טעימות בלי קמח ברבע שעה!

Whitney Houston – “I Will Always Love You”

Whitney Houston - performing "I Will Always Love You" (HD) com legenda. "אני חולה עליה", תתרווחו והאזינו לקול ולביצועים המדהימים האלה.

קלמן וסג”ל | 11.03.20: סיוע למשק בעקבות משבר קורונה

כאן חדשות | מדי ערב נפגשים קלמן ליבסקינד ואראל סג"ל לשעה של אקטואליה קצבית, בועטת ולא מתנצלת. דיווחים, ראיונות, פרשנויות וכל הקולות שצריך לשמוע כדי להבין טוב יותר מה שקורה היום בחדשות – לפני הקלעים ומאחוריהם.

צליית בשר: כך תעשו את זה נכון

השף דן עמיר, ממסעדת BP בחיפה מסביר לנו בכמה טיפים פשוטים כיצד לצלות את הבשר ולהשאיר אותו רך ועסיסי, וגם – מה הנתח שהישראלים הכי אוהבים?

מפעל הפיס

המדים החדשים של מג”ב

הכירו את המדים החדשים של לוחמות ולוחמי משמר הגבול.

נעים לעקוב אחרי

חדשות יעל דרור, דיאטנית קלינית קורונה | Covid-19 תזונה | דיאטה

קורונה בישראל – קבלו 12 טיפים בריאים של יעל דרור לתקופת הבידוד

יעל דרור, דיאטנית קלינית וספורט - מציעה לייצר שגרה בריאה גם בבידוד. בשמירה על כללים ו-12 טיפים בריאים פשוטים וברורים לתקופת הבידוד מפני 'וירוס הקורנה'; מומלץ להימנע ממאכלים בלי ריח חזק, חפשו באריזות המזון את הסגירה חוזרת, להפחית מאכלים שיוצרים גזים, הימנעו משתיה רבה של קפאין, פירות יבשים במידה, מחפשים מתוק? העדיפו פירות טריים, חטיפים אפויים ולא מטוגנים. עדיף לחפש בייגלה של של חב' מאיר בייגל, המכיל קטניות ועשיר בחלבון.
יעל דרור, דיאטנית קלינית וספורט | רקע: ביגלה של מאיר בייגל, וירוס קורנה | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
יעל דרור, דיאטנית קלינית וספורט

מגפת הקורונה, מתברר, מחייבת רבים מאיתנו לשנות את שגרת החיים, לעצור הכל ולהיכנס ל”בידוד בית”. הדבר לא רק פוגע בעבודה/משפחה/בילויים, אלא גם מוציא אותנו לחלוטין מהשגרה הבריאה עליה שמרנו קודם. מה זה אומר? חייבים לקחת בחשבון כי השהייה בבידוד, מחייבת צמצום הפעילות היומיומית, מונעת כל עיסוק ספורטיבי מחוץ לבית ואף משנה בעיקר את סגנון האכילה שלנו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

כל אלו עלולים לשנות את כמות הקלוריות היומית שאנו מוציאים/מכניסים ומעלה את הסיכון להשמנה. לכן, חשוב כבר מהיום הראשון של הבידוד ליצור שגרה בריאה של פעילות ותזונה.

█ יוצרים שגרה בריאה בבידוד נגד קורנה – COVID-19;  קבלו 12 טיפים חשובים;

  1. הקפידו על מים – חשוב מאד להקפיד לשתות לאורך כל היום כמות של 1.5 ליטר מים. המלצה זו, נכונה תמיד אבל בזמן הבידוד הקפידו במיוחד להצטייד מראש בבקבוקי מים בהישג יד על מנת להנגיש את השתייה בחדר בו אתם נמצאים בזמן הבידוד.
  2. הימנעו משתיה רבה של קפאין – הימנעו משתיה של משקאות עשירים בקפאין כמו קולה, משקאות אנרגיה ועוד. הקפאין משתן וכאשר אתם בבידוד עדיף להוריד את כמות הפעמים שרצים לשירותים. אין זה אומר שצריך להימנע משתיית קפה. המשיכו לשתות בכמות לה אתם רגילים ביומיום אבל אל תעלו כמויות.
  3. הפחיתו את ממתקים – למרות הרצון ל”התפנק” בזמן הבידוד והרצון הטבעי שלנו לנשנש שוקולדים וממתקים, חשוב להקפיד לא להרבות אכילה שלהם ולנסות להקפיד על שילובם לא כל יום. זה נכון במיוחד בהקשר לירידה בכמות הפעילות הגופנית היומיומית והצורך לשים לב לא להגזים בכמות הממתקים מתוך שעמום בזמן הבידוד.
  4. פירות טריים – מחפשים מתוק? העדיפו פירות טריים. הם יכולים להיות איתכם בחדר. לא חייבים מקרר ותמיד אפשר לשלב אותם במהלך היום במקום ממתק שוקולדי או ממתק אחר עשיר בסוכר.
  5. חטיפים מלוחים – בחרו לשלב כארוחת ביניים כמות של ככוס חד פעמית (לא לרדת על כל השקית!) חטיפים אפויים ולא מטוגנים. עדיף לחפש בייגלה, המכיל קטניות ועשיר בחלבון כמקור מזין ומשביע.
  6. פירות יבשים במידה – כאשר מתחשק משהו מתוק, אפשרות נוספת היא פירות יבשים. חשוב רק לדעת לא להגזים, כי הם פחות משביעים ביחס לפירות טריים.
  7. הזדמנות נהדרת לסלט – תמיד אתם אומרים שאין לכם זמן לחתוך סלט? אז הינה, יש לכם! נצלו את הזמן בבידוד, כדי להשקיע קצת יותר בהכנת סלט או ירקות חתכים שיכולים להשתלב נהדר בתפריט. כי עכשיו באמת אין לכם לאן לרוץ/למהר וסלט טעים ומושקע הוא בהחלט דרך נכונה “לעשות טוב לגוף” כאשר אתם בבידוד.
  8. הכריכים חוזרים לתפריט – בזמן הבידוד אי אפשר לעמוד שעות ולהכין תבשילים. אתם אמורים להיות מבודדים באחר החדרים בבית וגם אם יש גישה למטבח, עדין אין זה אומר שמומלץ לבלות שם הרבה זמן. נסו לתכנן חלק מהארוחות שיהיו קלות ומבוססות על כריכים מלחמים בריאים כמו; שיפון ו-כוסמין עם ממרחים מזינים כמו; גבינות/אבוקדו/חומוס/טחינה ועוד. ירקות, תמיד ישתלבו בברכה.
  9. מומלץ להימנע ממאכלים בלי ריח חזק – במיוחד בגלל שאתם צריכים להישאר כמה ימים סגורים בבית, שווה לחשוב מראש ולתכנן שילוב של מאכלים שלא תסבלו מהריח שלהם לאורך כל שעות היום. מי שלא מתחבר לריח של טונה, ביצה, תפוז, קלמנטינה ועוד, עדיף שמראש, ימנע מהם.
  10. להפחית מאכלים שיוצרים גזים – חשוב גם להקפיד על פעילות מערכת העיכול בימים אלו. מזונות שעלולים ליצור גזים וריחות לא נעימים כמה שעות אחרי הארוחה, פחות מומלצים. לדוגמה, ברוקולי, כרובית, חומוס, עדשים, שעועית, אדממה ועוד.
  11. חפשו באריזות המזון את הסגירה חוזרת – הקפידו להכניס לחדר מאכלים/נשנושים שיש להם סגירה חוזרת שתאפשר שמירה נוחה על טריות המזון בלי צורך לחפש כל הזמן גומיות/אטבים/סוגרי-פלסטיק שלא בהכרח נמצאים באזור הבידוד.
  12. אל תוותרו על הפעילות! – כאמור, אתם מחויבים להישאר בבית/חדר בבידוד וחלה ירידה חדה בפעילות היומיומית שלכם. קחו אחריות על הגוף וצרו שיגרה של פעילות גם במסגרת הבידוד. למשל, פעם ביום מבצעים סדרה של תרגילים פשוטים כמו; שכיבות שמיכה, תרגילי בטן, תרגילי גמישות, קפיצות על חבל, עבודת כוח עם גומיית ספורט ועוד. אפשר גם להיעזר בסרטונים הנמצאים באינטרנט לפעילות בחדר המבודד. כן, חשוב מאד גם לבריאות וגם לנפש לשמור על שגרת פעילות יומית יזומה בזמן הבידוד.

חברת מאיר בייגל, מייצרים חטיפים אפויים, יותר טעימים ויותר בריאים. במאיר בייגל מתעשים שהם אופים עוברך מכל הלב שפירושו להביא לצרכנים שלהם את המוצרים הבריאים ביותר באיכות מרבית ובטעם שאי אפשר לשכוח.

במאיר בייגל, מציינים ומדגישים; “אנחנו הראשונים שהביאו את טרנד החלבון לקטגוריות הבייגלה עם סדרת בייגלה פרו עשיר בחלבון המכיל 52% קמחי קטניות ומספק 9 חומצות אמינו יחד עם סיבים תזונתיים!

אנחנו אופים בייגלה, כשבייגלה שטוח (הכי טעים בעולם), בייגלה חדשני עשיר בחלבון מקמחי קטניות, גרסיני איטלקי במגוון מרקמים ותיבולים, חטיפי גרסני בייטס שאי אפשר להפסיק לנשנש ופירורי שבזכותם כל השניצלים נעלמים מן הצלחת…”.

המידע הובא באדיבות משרד ליאת אריאב תקשורת ויחסי ציבור בעירבון מוגבל.




אודות הכותב

יעל דרור

הכותבת יעל דרור, היא דיאטנית קלינית ופיזיולוגית M.Sc משנת 2000. מרצה, בעל עסק בתזונה בשנת 2006, הקימה את מחלקת התזונה במרכז רפואת הספורט "מדיקס" בבניין האולימפי בתל אביב.

דרור, מגישה פינות בתזונה בתכניות הבוקר בטלוויזיה. סטארט-אפ מייסדת (Co-Founder) של אפליקציה לאייפון בשם; Habitz שמעודדות ילדים לאכול בריא.

יעל דרור, היא תואר ראשון בתזונה קלינית (B.Sc) מטעם הפקולטה לחקלאות ברחובות, האוניברסיטה העברית. תואר שני בפיזיולוגיה (M.Sc) מטעם הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב. מאמנת כושר מוסמכת- בית ספר למאמנים, מכון וינגייט. הנחיית קבוצות- הקורס נערך דרך שירותי בריאות כללית.

הדיאטנית יעל דרור, היא בעלת ידע וניסיון מקצועי בשני תחומי התמחות עיקריים בהם צברה ידע רב וניסיון לאורך השנים; תזונת ספורט, תזונת ילדים. דרור, ממקימי אתר הבריאות של "שירותי בריאות כללית" וכותבת ראשית בתחום התזונה והספורט במשך 7 שנים.

כיום הכותבת היא יועצת מקצועית לחברת חלווה ישראלית של 'אחוה' – יצרנית חלוה, טחינה ומוצרי מאפה. חטיפי חלווה על הבוקר, נשנוש קל של חלווה אחווה היא דרך נפלאה לפתוח את הבוקר שימלאו אתכם באנרגיות.

כמו כן, יועצת חברת מאיר בייגל, המייצרים חטיפים אפויים, יותר טעימים ויותר בריאים. המביאים לצרכנים את המוצרים הבריאים ביותר באיכות מרבית ובטעם שאי אפשר לשכוח שהביאו לראשונה את טרנד החלבון לקטגוריות הבייגלה עם סדרת בייגלה פרו עשיר בחלבון המכיל 52% קמחי קיטניות ומספק 9 חומצות אמינו יחד עם סיבים תזונתיים!

דילוג לתוכן