חדשות בריאות מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ סרטן

הלל יפה: כאב חזה התגלה כ’סרטן השד’ וכמעט גרם לשיתוק

הסיפור של חנה לידר, בת ה- 54 מהמושב צור משה, נראה כאילו לקוח מתוך סרט הוליוודי: לפני פחות מחודש היא הגיעה לחדר מיון עם כאב בחזה. לאחר מספר בדיקות שנעשו במהלך אשפוזה, התגלה גידול על עמוד השדרה שלה, שמקורו בכלל בשד, אשר אובחן ברגע לפני האחרון והציל אותה משיתוק מהמותניים ומטה. היא נותחה בהצלחה על ידי דר' איל ברבלק, מנהל מחלקה אורתופדית א' ב'מרכז הרפואי הלל יפה' וכעת ממשיכה את מאבקה ב'סרטן השד'.
0
0
דר' איל ברבלק עם חנה לידר ובעלה מקבלים הסבר ביום השחרור מבית החולים הלל יפה | עיבוד: שולי סונגו ©
דר’ איל ברבלק עם גב’ לידר

זהו סיפורה הדרמטי של חנה לידר, בת ה- 54 מהמושב צוּר מֹשֶׁה באזור השרון ליד העיר נתניה, נראה כאילו לקוח מתוך סרט הוליוודי או טורקי “הדוקטור”; לפני פחות מחודש היא הגיעה לחדר מיון עם כאב בחזה. לאחר מספר בדיקות שנעשו במהלך אשפוזה, התגלה גידול על עמוד השדרה שלה, שמקורו בכלל בשד, אשר אובחן ברגע לפני האחרון והציל אותה משיתוק מהמותניים ומטה. היא נותחה בהצלחה על ידי דר’ איל ברבלק, מנהל מחלקה אורתופדית א’ ב’מרכז הרפואי הלל יפה’ וכעת ממשיכה את מאבקה ב’סרטן השד’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

חנה לידר, בת ה- 54, נשואה לשלומי ואם לחמישה ממושב צור משה, עדיין לא מאמינה למציאות החדשה אליה נקלעה בחודש החולף. “מבריאות מלאה וכאבי גב פה ושם”, כך על פי דבריה, היא מצאה את עצמה מתמודדת בשתי חזיתות דרמטיות תוך פחות משבועיים;

האחת, עם גילוי מרעיש שהיא חולה ב’סרטן השד‘ והשנייה, שהיא נמצאת צעד אחד קטן לפני שיתוק מן המותניים ומטה בשל גידול שישב על ‘חוליה T8‘ בעמוד השדרה.

בשבוע החולף נותחה בדחיפות על ידי דר’ איל ברבלק, מנהל מחלקה אורתופדית א’ ומומחה לכירורגית גב במרכז הרפואי הלל יפה.

“הכול התחיל בכאבים חריפים בבית החזה שבגללם החלטתי לפנות לחדר מיון“, מתארת הגב’ לידר; “בחדר המיון, הוחלט לאשפז אותי והתחלתי לעבור סדרה שלמה של בדיקות. בצילומים, התגלה גידול בעמוד השדרה וכפי שהוסבר לי, היה צורך לאתר את מקור הגידול.

לאחר התייעצות והתערבות עם רופאה אונקולוגית, קבעו הרופאים, כי מקור הגידול, הינו ב-שַׁד. בשלב הזה, החלה הגב’ לידר לקבל טיפול מתאים.

“מבחינתי, עצם זה שהגידוּל אוּתר בזמן, רגע לפני שיכול היה לגרום לשיתוק של פלג גופי התחתון -זהו נס אחד גדול”,

עם זאת, הרופאה האונקולוגית, ציינה, כי היא מודאגת מן הגידול שנמצא על עמוד השדרה, שייתכן שההקרנות לא יצליחו לטפל בו. חנה לידר ובעלה מיהרו להגיע להתייעצות אצל דר’ ברבלק, מומחה לעמוד שדרה.

“מבחינתי ההמלצה הייתה ברורה, ניתוח ומהר. הסיבה, ניתן לראות בבירור, כי לא מגיע נוזל עמוד שדרה מחוליה T8 ומטה. מצב שבעצם היה ‘רגע לפני שיתוק‘ מהמותניים ומטה”, מסביר דר’ ברבלק.

 דוברת המרכז הרפואי הלל יפה-חדרה, הגב’ דפנה נבו, מסרה עוד לאתר כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי בניתוח, שנעשה לפני כשבוע, יחד עם דר’ דן חברון מנהל היחידה לרדיולוגיה פולשנית ודר’ שאדי ג’השאן מ’בית חולים גליל מערבי‘ הוסר ה’גידול‘ יחד עם החוליה, שבמקומה הונח מַכְלֵב (“שדכן” או “מהדק”) ייעודי תומך שנתמך על ידי פלטינות.

“זהו למעשה ניתוח שכיח” – מציין דר’ ברבלק; “אבל במקרה של לידר, כמו שאני רואה את זה, העובדה שעבר בהצלחה, מאפשר לה כעת להמשיך בטיפולים במחלת הסרטן כשהיא “על הרגליים” וללא חשש משיתוק“.

הגב’ לידר, רואה את השתלשלות האירועים כ”נס לכל דבר“; “מבחינתי, עצם זה שהגידוּל אוּתר בזמן, רגע לפני שיכול היה לגרום לשיתוק של פלג גופי התחתון -זהו נס אחד גדול“, מסכמת לידר, חמושה בחגורת גוף מייצבת, כנדרש לאחר הניתוח.

 “מבריאות שלמה, למצוא את עצמי נלחמת במחלת הסרטן ומפחדת משיתוק, זה לא פשוט, אבל במחלקה האורתופדית ב”הלל יפה” עטפו אותי ודאגו לי בצורה יוצאת דופן, ועל כך אני אסירת תודה. יש לי עדיין כברת דרך, אבל אני אופטימית וחדורת מטרה להבריא”. סיכמה הגב’ חנה לידר.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן