אלירן נעים עורך דין ירוק נעים כאן הרצליה נדל"ן

אפולוניה-הרצליה: הוצא צו ארעי לעצור הפקעות המדינה

המדינת החלה להפקיע ללא כל פיצוי כ-200 דונם קרקעות מבעלים פרטיים בחוף העיר הרצליה לצורך סלילת כביש ומחלף אשר ישרתו שכונת יוקרה שתיבנה על קרקע שבבעלות המדינה ◄בית המשפט, נעתר כעת לבקשה דחופה, שהגיש בין היתר הזמר 'הנריקו מסיאס' להקפאת הליכי התכנון וההפקעה לצורך בניית 'מחלף אפולוניה' על כביש החוף בסמוך להרצליה.
0
0
עורך דין יהושע דיאמנט | ברקע: חורבות המצודה הצלבנית אַפּוֹלוֹנְיָה-תֵּל אַרְשָׁף | צילום: מירב בן לולו | צילום: ויקיפדיה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
עורך דין יהושע דיאמנט | ברקע: חורבות המצודה הצלבנית אַפּוֹלוֹנְיָה-תֵּל אַרְשָׁף | צילום: מירב בן לולו | צילום: ויקיפדיה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא היום (חמישי, ה’ בתמוז התשע”ז) צו ארעי לעצירת הליך ההפקעה של המדינה לצורך בניית הכביש והמחלף באפולוניה (אַפּוֹלוֹנְיָה-אַרְסוּף) מבצר צלבני השוכן על מצוק הכורכר והמשקיף לים בשרון הדרומי, ממערב לשכונת נוף ים בעיר הרצליה, בקרבת סידנא עלי של ימינו. המקום הוכשר לביקורי מטיילים והוקם במקום גן לאומי.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

יצוין, כי בית המשפט, הבהיר, כי הצו, ניתן כדי שלא לקבוע עובדות בשטח טרם דיון מקיף בסוגיות. הצו הארעי, לעצירת ההפקעות, ניתן לאור בקשה בהולה שהגישו בעלי קרקעות באזור ובהם הזמר הצרפתי יהודי-אלג’יראי בעל השם העולמי אנריקו מסיאס (Enrico Macias) באמצעות עורכי הדין יהושע דיאמנט, יעקב כהן ועומר דיאמנט.

הבקשה נועדה לשמור על המצב הקיים עד למתן החלטה בבקשה למתן צו ביניים ולמנוע קביעת עובדות בשטח תוך פגיעה בזכויות בעלי הקרקע.

באחרונה, החלו הליכי ההפקעה לצורך הקמת המחלף באפולוניה והרחבת כביש 2 ובעלי הקרקעות קיבלו מכתבים מ‘נתיבי ישראל’ לצורך הפקעת השטחים.

אפולוניה, אַפּוֹלוֹנְיָה-אַרְסוּף, תֵּל אַרְשָׁף היא עיר עתיקה ששרידיה נמצאים עד היום בשרון הדרומי, ממערב לשכונת נוף ים בעיר הרצליה, בקרבת ‘סידנא עלי’ של ימינו.

כמו כן, חברת “נתיבי ישראל” אף החלה לבצע עבודות של יישור שטח וחפירה במקום בו מיועד להיות מחלף אפולוניה.

התכנית המדוברת מייעדת את מתחם תעש מערכות, החברה הממשלתית שנודעה קודם לכן בשם; התעשייה הצבאית או תעש ובעולם בשם; Israel Military Industries, יצרנית עיקרית של נשק ותחמושת לכוחות היבשה ולמטוסי קרב.

‘תעש מערכות’ אשר נמצא כאמור, בבעלות המדינה, לבנייה של אלפי יחידות דיור, 3 מלונות שטחי מסחר ו‘גן לאומי’ וזו אושרה לאחרונה, בהליך מזורז על ידי הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור.

לפני מספר חודשים הוגשה על ידי מאות בעלי קרקעות פרטיות באזור עתירה נגד התכנית באמצעות משרד עורכי הדין של יהושע דיאמנט ועורך דין יעקב כהן.

 שר האוצר מר משה כחלון; ‘תכנית אפולוניה’ בחוף הרצליה  לא תקום כפי שתוכננה!

על פי ‘תכנית אפולוניה’ שאישרה הוועדה למתחמים מועדפים לדיורותמ”ל) יועדו לבנייה ולמסחר, דווקא אותן קרקעות שבבעלות המדינה במתחם תעש מערכות, על מפגעיו הזיהומיים החמורים.

מנגד, הקרקעות שבבעלות פרטית שבסמוך למתחם תעש מערכות, בהם אין כל מפגע תברואתי, חלקן נותרו כשטחים פתוחים ולא נכללו בתכנית וחלקן האחר בשטח של כ-200 דונם, מיועדים להפקעה.

זאת במסגרת התכנית ללא כל פיצוי, לצורך הרחבת כביש החוף והקמת מחלף שיחבר את כביש החוף עם ‘כביש 531’ באופן שדרכים אלו, ישמשו את אותה שכונת דירות יוקרה ואזורי מסחר שתוקם על הקרקעות שבבעלותה הבלעדית של המדינה.

יצוין, כי הרחבת תוכניות הבנייה ברחבי המדינה גם על חשבון חופים מיוחדים, אתרים היסטוריים עם ממצאים ארכיאולוגיים וכן ‘שטחים ירוקים’ הינה ידועה ברחבי ישראל והם נתקלים לא אחת בביקורת ציבורים רחבה והתנגדות של עמותת לשמירת הסביבה.

ראש עיריית הרצליה מר משה פדלון, מסר לתקשורת; “אני מעדיף שלא תהיה בנייה באתר שמורת אפולוניה. צריך לשמור על ערכי הטבע ולפתח את שמורת אפולוניה לתיירות. מה גם שמדובר בקרקע מזוהמת שצריכה לנוח 30-40 שנה. נציע לאנשי משרד האוצר, חלופות אחרות”.

שר האוצר מר משה כחלון, התייחס אתמול (ג’) גם הוא באשר עתידה של ‘תכנית אפולוניה’ בחוף הרצליה והבהיר, כי חרף אישורה של התוכנית לבניית 4,000 דירות, שלושה בתי מלון ו-80 אלף מטרים רבועים של שטחי מסחר ותעשיה היא לא תקום כפי שתוכננה!

אל החלטת ההתנגדות של מליאת הוועדה המקומית הרצליה לתכנית המתאר מיום 5.6.17 ◄ לחץ כאן לצפייה בפרוטוקול.

0
0



אודות הכותב

עורך דין אלירן נעים

הכותב, הינו עורך דין. בעל משרד אלירן נעים – משרד עורכי דין. בעל תואר ראשון במשפטים ומחזיק ברישיון עריכת דין בישראל.
עורך דין אלירן נעים, משמש בין היתר גם כיועץ משפטי של אתר האינטרנט כאן ישראל (כאן נעים). המשרד בבעלותו עוסק בתחומי המשפט האזרחי על כל נושאיו בדגש על תחומי המשפט המודרנים כמו; דיני אינטרנט, קניין רוחני, לשון הרע, ועוד. המשרד משרת מגוון לקוחות פרטיים ומהסקטור העסקי | להתקשרות; 050-7415351 | ‏‎@elirannaimlaw‎‏ | elirannaim@gmail.com.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן