מבזקי כאן ישראל

פורום כאן נעים

יחד ננצח את הגיף קורונה

היגיינה מרבית למניעת הידבקות, כמה צעדים לשטיפת ידיים. שומרים על הכללים מצילים חיים. (משרד הבריאות).

Whitney Houston – “I Will Always Love You”

Whitney Houston - performing "I Will Always Love You" (HD) com legenda. "אני חולה עליה", תתרווחו והאזינו לקול ולביצועים המדהימים האלה.

קלמן וסג”ל | 11.03.20: סיוע למשק בעקבות משבר קורונה

כאן חדשות | מדי ערב נפגשים קלמן ליבסקינד ואראל סג"ל לשעה של אקטואליה קצבית, בועטת ולא מתנצלת. דיווחים, ראיונות, פרשנויות וכל הקולות שצריך לשמוע כדי להבין טוב יותר מה שקורה היום בחדשות – לפני הקלעים ומאחוריהם.

צליית בשר: כך תעשו את זה נכון

השף דן עמיר, ממסעדת BP בחיפה מסביר לנו בכמה טיפים פשוטים כיצד לצלות את הבשר ולהשאיר אותו רך ועסיסי, וגם – מה הנתח שהישראלים הכי אוהבים?

מפעל הפיס

המדים החדשים של מג”ב

הכירו את המדים החדשים של לוחמות ולוחמי משמר הגבול.

נעים לעקוב אחרי

אורח נעים הורים | parents חדשות חינוך

איל אדרעי | הקורונה נגמרה – הפערים החינוכיים התעצמוּ ונותרו

עוד לפני מגפת הקורונה הפער החברתי והחינוכי התקיים, 'דוח של ה-OECD' שפורסם בשנת 2019, מציג, כי 52% מהמורים עושים שימוש בטכנולוגיה כחלק מתהליך ההוראה. ומה עושים אותם תלמידים שאין בביתם מחשב? ◄עם גל נוסף של קורונה או בלעדיו, המדינה חייבת להיערך לכך שלכל ילד יהיה מחשב או לחילופין להציע פתרונות שלא יקפחו את אותם ילדים שאין להם מחשבים ◄ממשלת ישראל, מחויבת לחינוך הילדים ובתוך כך לתת הזדמנות שווה לכל התלמידים ללא יוצא מן הכלל ◄ התלמידים של היום הם דור העתיד של המחר, ומחובתנו המוסרית לדאוג שלכולם יהיה סיכוי שווה.
0
0
איל אדרעי, יושב ראש ומייסד עמותת אחינועם לקידום שוויון הזדמנויות ברקע: תלמידה לומדת בבית באמצעות המחשב | צילום: עמותת אחינועם | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
איל אדרעי

בפרוץ מגפת הקורונה, בימים הראשונים כשעוד כולנו היינו המומים מגודלה, מערכת החינוך הסבה את הלמידה בבתי הספר בכתות א’ עד יב’ ללמידה מרחוק. הורים, מורים ותלמידים רבים, מצאו את עצמם מתמודדים עם מערך חדש ולא מוכר של למידה דרך המסך. הכיתות הפכו לווירטואליות דרך ‘תוכנת הזוּם’ והתלמידים והמורים הסתדרו במשבצות המסך ולמדו יחד. אך לא כולם, יש כאלו שלצערנו, מצאו את עצמם מחוץ לכיתה, וללא סיבה מוצדקת.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אלכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

משרד החינוך, ניסה לתת מענה לאלפי הורים מותשים ששהו בבתים עם ילדיהם ללא מסגרת חינוכית ולהעניק לתלמידים שגרת לימודים סדירה ככל שניתן.

אך נראה גם, כי משרד החינוך “שכח” את אותם התלמידים המגיעים ממשפחות במעמד סוציו-אקונומי נמוך שלא זכו להשתתף בכיתות הזוּם וללמוד בפתרון החילופי שהציע בתקופת קורונה.

הנתונים שמציג משרד החינוך ביולי 2017, מציג, כי בשנה זו היו במערכת החינוך 1,727,000 תלמידים בגילאי 6-17 ומקבוצות אוכלוסייה שונות.

מתוכם עשרות אלפי תלמידים שאין בביתם מחשב שיאפשר להם המשך למידה באופן שווה. בימינו, מחשב בכל בית הינו מוצר צריכה בסיסי.

בשנת 2020, הטכנולוגיה הפכה להיות חלק בלתי נפרד מחיינו, בכל העולם, מקטן ועד גדול. אך דווקא במקום שבו מכשירים את דור העתיד מתקשים מאוד להגיע לשנת 2020.

הטכנולוגיה, מאפשרת חווית למידה שונה ומתקדמת המפתחת יכולות וכישורים נוספים אצל התלמידים ומסקרנת אותם.

עם זאת, במשרד החינוך מונעים זאת ממספר לא קטן של תלמידים. הדוח האחרון שהכין משרד החינוך בנושא זה היה בשנת 2016, ולפיו בישראל, יש מחשב אחד לכל עשרה תלמידים.

כדי לקיים למידה מקוונת, יש צורך במחשב, טאבלט או סמארטפון. הורים שעובדים מן הבית זקוקים בדרך כלל גם הם למחשב וככל הנראה גם לסמארטפון, שלהם.

אם למשפחה, יש מעל לשני ילדים ושני ההורים עובדים מן הבית, אז עולה הצורך ליותר מארבעה מכשירים שונים.

איל אדרעי; “עם גל נוסף של קורונה או בלעדיו, המדינה חייבת להיערך לכך שלכל ילד יהיה מחשב”.

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בסקר הוצאות משק בית 2018, עולה, כי ב-77% מהבתים, יש מחשב אחד ביתי ובשליש מהבתים יש שני מחשבים או יותר.

ול- 33% (אחוזים) אין כלל מחשב, לא ברור למה מצפים ב-משרד החינוך. בעשירון העליון, יש ל-56% שני מחשבים או יותר, בעשירון השביעי, יש ל-44% מהתלמידים ובעשירון התחתון, יש רק ל-11% תלמידים מחשב. וזאת עוד לפני שדנו בנושא האינטרנט הביתי.

אותם תלמידים שאין באפשרותם להשתתף בלמידה המקוונת בימינו נשכחו ונשארו מאחור, מתוסכלים. הפער החינוכי והחברתי שנולד עם עידן הטכנולוגיה, התעצם עוד יותר בימי הקורונה.

ומי שישלם על כך, הם שוב אותם תלמידים שלא נכחו ב’כיתת הזוּם‘ שלא באשמתם. נכון להיום מערכת החינוך, חוזרת ללימודים פיזיים בכיתה ו’פערי הלמידה‘ כמו גם הפערים החברתיים שנוצרו לאותם תלמידים, יהיו מכשול עבורם בחזרה לשגרה.

עוד לפני מגפת הקורונה הפער החברתי והחינוכי, התקיים, ‘דוח של ה-OECD‘ שפורסם בשנת 2019, מציג, כי 52% מן המורים עושים שימוש בטכנולוגיה כחלק מתהליך ההוראה. ומה עושים אותם תלמידים שאין בביתם מחשב?

עם גל נוסף של קורונה או בלעדיו, המדינה חייבת להיערך לכך שלכל ילד יהיה מחשב או לחילופין להציע פתרונות שלא יקפחו את אותם ילדים שאין להם מחשבים.

ממשלת ישראל, מחויבת לחינוך הילדים ובתוך כך לתת הזדמנות שווה לכל התלמידים, ללא יוצא מן הכלל. התלמידים של היום הם דור העתיד של המחר, ומחובתנו המוסרית לדאוג שלכולם יהיה סיכוי שווה.

________

 הכותב הוא איל אדרעי, יושב ראש ומייסד עמותת אחינועם לקידום שוויון הזדמנויות.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל (כאן נעים) בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 67, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ולקצינה בקבע; חלי נעים, סבא מאושר ל-4 נכדות; אוריאן, מילה שרה, אריאל ו-עלמה. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

דילוג לתוכן