ספרים | סופרים | משוררים

עזריאל נבו שובר שתיקה בספרו החדש ‘מזכיר צבאי’

בטקס הפרידה מעזריאל נבו, אמר עליו יצחק רבין; "...אחת-עשרה וחצי שנים בתפקיד מזכיר צבאי בלי כל פגע – זה כמעט נס. ובכן, עזריאל, באמת תודה מקרב לב. תודה על מה שעשית, תודה על מה שאתה ומי ייתן שיהיו רבים כמוך..." ◄ יצחק שמיר, שכבר לא היה אז ראש הממשלה, לא נשאר חייב: "...זו הזדמנות טובה לומר כמה דברי ברכה ושבח לעזריאל. הוא לא היה רגיל לזה כל הימים. נוסף לכך — זו אולי הפעם הנדירה ביותר שאני אביע את הסכמתי המלאה לדברי מר רבין...".
0
0
עזריאל נבו המזכיר הצבאי המיתולוגי של 4 ראשי ממשלה, שובר שתיקה בספר חדש | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
עזריאל נבו

עזריאל נבו  המזכיר הצבאי המיתולוגי של 4 ראשי ממשלה, שובר שתיקה בספרו החדש  “מזכיר צבאי – שיחות עם חיים משגב” – ספר חדש מאת תת-אלוף במילואים, עזריאל נבו, יצא בימים אלה בהוצאת ContentoNow. סדרת השיחות המוצגת בספר זה לוקחת את הקורא למסע מרתק בנבכי השלטון הישראלי, אל הממשק בין הממשל למערכת הביטחון, לשב”כ ולצה”ל ובעיקרו הצצה נדירה ללשכתם של ארבעה ראשי ממשלה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

תא”ל במיל’ נבו, בוגר תואר ראשון במדעי החברה מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים נולד ב’גדרה’ בן להורים ניצולי שואה, אביו היה מלוחמי האצ”ל ושירת במשטרת ישראל. למד בבית ספר מקצועי, בשנת 1966 התגייס נבו, לקורס טיס ממנו נשר לאחר מספר חודשים. עבר לחיל החימוש ושירת כמכונאי טנקים. ב’מלחמת ששת הימים’ היה בקורס קצינים ולחם בשלוש גזרות. לאחר המלחמה השתחרר ובשירות המילואים שירת בתפקיד קצין חימוש בחטיבת שריון, עימה לחם בשנת 1973 ב’מלחמת יום הכיפורים’.

לאחר המלחמה חזר אל שירות קבע, עבר לחיל המודיעין ושירת בתפקידי מחקר. בשנת 1977, מונה לתפקיד עוזרו הצבאי של עמיחי פאגלין בעת שכיהן כ-יועץ ראש הממשלה לענייני טרור. בהמשך, מונה תא”ל במיל’ נבו, לעוזרו של אפרים פורן שכיהן כמזכיר הצבאי של ראש הממשלה מר מנחם בגין.

נבו, שעבד במשך שנים רבות בצמוד לראשי הממשלה כמזכיר צבאי, משיב על שאלות רבות, מאתגרות ולא קלות, תוך שהוא חושף התלבטויות, סודות ואירועים רבים שלא היו ידועים עד כה.
בטקס הפרידה מעזריאל נבו, אמר עליו יצחק רבין; “…אחת-עשרה וחצי שנים בתפקיד מזכיר צבאי בלי כל פגע – זה כמעט נס. ובכן, עזריאל, באמת תודה מקרב לב. תודה על מה שעשית, תודה על מה שאתה ומי ייתן שיהיו רבים כמוך…”.

יצחק שמיר, שכבר לא היה אז ראש הממשלה, לא נשאר חייב; “…זו הזדמנות טובה לומר כמה דברי ברכה ושבח לעזריאל. הוא לא היה רגיל לזה כל הימים. נוסף לכך — זו אולי הפעם הנדירה ביותר שאני אביע את הסכמתי המלאה לדברי מר רבין…”.

תא”ל במיל’ עזריאל נבו, שימש, כאמור, מזכיר צבאי בלשכותיהם של ארבעה ראשי ממשלה; מנחם בגין, מינה אותו, ואחריו אימצוהו אל חיקם; יצחק שמיר, שמעון פרס ו-יצחק רבין. בתקופת שירותו הארוכה היה עד בזמן אמת לקבלת הכרעות גורליות וחזה באינספור רגעים ואירועים דרמטיים בתולדת המדינה.

ד”ר חיים משגב, שערך את השיחות עם עזריאל נבו בספר זה, הוא עורך דין, מרצה ופובליציסט. זהו ספר השיחות החמישי שלו שיוצא לאור, לאחר יציאת ספרי השיחות שערך עם; יצחק שמיר, שמעון פרס, אורן שחור ואריה עמית.

☚ אל ספרו של עזריאל נבו.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן