פורום כאן נעים

ביקור ראש ממשלת הודו בישראל

ביקור ראש ממשלת הודו בישראל

כיצד להתנהג באירוע טביעה סרטון מד"א

כיצד להתנהג באירוע טביעה | סרטון בשפה העברית באדיבות מד"א.

שלישיית הגשש החיוור בחוף הים

הגשש החיוור בתכנית "סופסופ" בשנת 1988, מנחה גבי גזית. ערוץ 1.

יוסי ביטון הפקת קיץ 2017

יוסי ביטון הפקת קיץ 2017 | איפור קיץ.

איך ניצחו הצמחוניים (פיל ו-תאו) את הטורף אריה

איך ניצחו הצמחוניים (פיל ו-תאו) את הטורף הלביאה

ילד מיוחד, וסוס מיוחד | חובה לצפות

כשהגעתי הביתה וצפיתי בסרטון הבנתי את העוצמה של אותו רגע של בני ארז הלוקה ב'תסמונת ויליאמס' והסוס הרגיש.

מפעל הפיס

אנגלברט המפרדינק מהערב בישראל

זמר פופ הבריטי אנגלברט המפרדינק מהערב מוצ"ש 17-06-17 בישראל, חיפה.

עזרה לאנשים קשי יום באזור חדרה

עזרה לאנשים קשי יום באזור חדרה. צל"ש ממערכת אתר כאן ישראל.

נעים לעקוב אחרי

צרכנות

סיירת המועצה לצרכנות: סל המוצרים התייקר בכ-6% בשנת 2015

עליית מחירים במוצרי המזון והצריכה ברשתות השיווק, המוצרים שהתייקרו ביותר השנה (מקרב אלו שנבדקו ע"י סיירת המועצה לצרכנות) היו בקטגוריית: הפירות וירקות, תה ויסוצקי וחזה עוף שלם טרי ◄ מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד פלג; "השוואת מחירים נכונה היא כלי צרכני ראשון במעלה להוזלת הקניה ולמאבק ביוקר המחיה".
סיירת המועצה לצרכנות: סל המוצרים התייקר בכ-6% בשנת 2015
סיירת המועצה לצרכנות: סל המוצרים התייקר בכ-6 אחוזים בשנת 2015

בתום שנת הפעילות השלישית של פרויקט סמ"ל (סיירת המועצה לצרכנות), עולה מדו"ח השנתי (2015), אודות השוק הקמעוני וממצאים שנאספו במהלך השנה, כי המוצרים שהתייקרו ביותר השנה (מקרב אלו שנבדקו) היו בקטגוריית; הפירות וירקות, תה ויסוצקי וחזה עוף שלם טרי. למרות ההתייקרות אצל כל הרשתות, חלקן "שיפרו עמדות" ביחס למיקומן בתחילת השנה. בולטות הן; רשתות ויקטורי ו-יינות ביתן, שסיימו את השנה כמדורגות זולות יותר ביחס למיקומן בתחילת השנה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אמר, כי פעילותה של ’סיירת המועצה לצרכנות’ הצליחה לבסס בשלוש שנות פעילותה את הרגל השוואת המחירים בשיח הצרכני ולקדם את אימוצו כהרגל ע"י הציבור בישראל.

מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, עו"ד פלג, מודה, כי; "הממצא העיקרי הוא, כי השנה לא חזינו בהורדות מהותיות במחיר, ההיפך. בממוצע התייקר הסל בכ-6%. מגמות התמחור דומות בין הרשתות השונות.

השנה, ראינו שתי ירידות מחירים רציניות סביב החגים (אם כי לא במידה של שנים קודמות) שלאחריהן עליית מחירים אל מעבר לרמת המחיר המקורית. באופן כללי, היתה מגמת התייקרות השנה והיא הסתיימה כשסל המוצרים הנבדק יקר יותר משהיה בתחילת השנה.

עו"ד פלג, הוסיף, כי עם כניסתו לתוקף של פרק שקיפות המחירים ב’חוק המזון’ והעמדת מחשבוני – השוואה שונים לרשות הצרכנים בעקבות זאת, נערכת ’סיירת המועצה לצרכנות’ לאתגרים חדשים בענפים אחרים.

עו"ד פלג, מזכיר, כי השוואת מחירים נכונה היא כלי צרכני ראשון במעלה להוזלת הקניה ולמאבק ב'יוקר המחיה'.

פרויקט סמ"ל (סיירת המועצה לצרכנות), מסיים את שנת הפעילות השלישית. בדו"ח השנתי המסכם, להלן, יובאו מספר נתונים אודות ’השוק הקמעוני’ וממצאים שנאספו במהלך השנה. כמו כן, תיערך השוואה בין מחירי השנה האחרונה לשנתיים שעברו (2013-2015).

המועצה לצרכנות, מפרסמת מדי שבוע את מחירי המוצרים בסל בכל נקודות המכירה שנבדקו, וכמו כן את עשרת הסניפים הזולים ביותר, בצד עשרת הסניפים היקרים ביותר בארץ ביחס לסל מוצרים זה. מהלך זה מתבצע במסגרת מאבקה של המועצה לצרכנות ביוקר המחייה.

בבדיקות סמ"ל השבועיות, נחשף פער המחירים הבלתי-סביר בין סניפים שונים של אותה רשת ובין הרשתות. פער מחירים זה עלול להגיע אפילו לכדי כ- 30% בתוך אותה רשת עצמה.

סיירי המועצה לצרכנות, קיבלו מדי שבוע סל אחיד של כ- 40 מוצרים שלגביו דיווחו על מחיריהם בנקודת המכירה באזור פעילותם.

מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, עורך דין אהוד פלג: השוואת מחירים נכונה היא כלי צרכני ראשון במעלה להוזלת הקניה | צילום: ארכיון נעים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

כמו כן, סמ"ל, ערכה עשרות בדיקות מיוחדות ברשתות השיווק ומחוצה להן. בדיקות חשובות נוספות היו בדיקות "צללים" (בדיקה "בהפתעה" של סל שונה מהסל הרגיל הנבדק מדי שבוע). ההשוואה המצורפת ל-3 השנים האחרונות מתייחסת לסל מוצרים של כ- 20 מוצרים.

▼ מספר נקודות ראויות לציון מתוך הדו"ח השנתי של ’סיירת המועצה לצרכנות’;

● סיירי סמ"ל, ביצעו 55 מחזורי תצפיות ברשתות שיווק.

● נבדקו 359 סניפים שונים במהלך השנה ב- 58 ערים שונות.

● במהלך התצפיות, הרגילות והמיוחדות, נדגמו 181 מוצרים שונים.

● בממוצע התייקר הסל המוצרים בכ- 6% לאורך השנה.

● מגמות התמחור דומות בין הרשתות השונות.

● לאחר ההוזלות לקראת החגים, היתה עליית מחירים אל מעבר לרמת המחיר המקורית טרום החגים.

● למרות ההתייקרות אצל כל הרשתות, חלקן "שיפרו עמדות" ביחס למיקומן בתחילת השנה. בולטות הן; "רשתות ויקטורי" ו"יינות ביתן", שסיימו את השנה כמדורגות זולות יותר ביחס למיקומן בתחילת השנה.

● המוצרים שהתייקרו ביותר השנה (מקרב אלו שנבדקו) היו בקטגוריית הפירות וירקות, תה ויסוצקי וחזה עוף שלם טרי.

● במסגרת פעילות סמ"ל, הועברו מסרים וטיפים צרכניים רבים.

● פרויקט סמ"ל, היה פעיל בחשיפת עוולות צרכניות, ניצול לקוחות שבויים ועוד.

● פירות וירקות – קטגוריה שמשתנה במחיר הכי הרבה – מוצר עונתי ורגיש לשינוי אקלים. זהו מוצר אשר מחירו משתנה לעיתים אף במהלך היום. (רק משנים את השלט ואין צורך לקודד המחיר). זהו "מוצר עוגן" ועל כן לעיתים הרשתות מפסידות במחירו, על מנת למשוך לקוחות לסניף.

עוזרת דוברת המועצה הישראלית לצרכנות הגב’ ליאת אסיף, העבירה לגולשי פורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, את הדו"ח השנתי (2015), אודות השוק הקמעוני וממצאים שנאספו במהלך השנה; ☚ לחץ כאן אל הדוח השנתי השוק הקמעוני

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

תגובות



  • אודות הכותב

    כתב כאן נעים

    כתב כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kannaim2017@gmail.com

    הוסף תגובה

    לחצו פה להוסיף תגובה

    שינוי גודל גופנים