סרטן

סרטן העור: ירידה בישראל של כ-30% בשיעורי התמותה בגברים ובכ-20% בנשים

0
0

במרפאות כל קופות החולים בארץ תפתחנה היום (ג’) מאות תחנות לבדיקת עור ב’חינם’ לאחר ש’האגודה למלחמה בסרטן’ בשיתוף שירותי בריאות כללית, מכבי שירותי בריאות, מאוחדת, לאומית שירותי בריאות, האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית והאיגוד הישראלי לרפואת עור, מזמינים הציבור הרחב לבדיקה חינם לגילוי מוקדם של סרטן העור ◄ ב”שבוע המודעות למניעת סרטן העור ולגילויו המוקדם” נרשמה ירידה באחוז הצעירים ההולכים ל-ים “בשעות הלא בטוחות”.
סרטן העור: ירידה בישראל של כ-30% בשיעורי התמותה בגברים ובכ-20% בנשים
סרטן העור: ירידה בישראל של כ-30% בשיעורי התמותה בגברים ובכ-20% בנשים

בעוד ברחבי עולם, מדווחים על עלייה בשיעורי ההיארעות של ’מלנומה ממאירה של העור’ (Melanoma), בארץ ישראל נצפית יציבות בשיעורי ההיארעות ומסתמנת גם ירידה של כ-30% בשיעורי התמותה בגברים ובכ-20% בנשים מ’סרטן העור’ ( 2.8 לכל 100 אלף גברים ו-1.5 לכל 100 אלף נשים), מדובר בירידה משמעותית לעומת המצב לפני עשור, כשישראל הייתה מדורגת שלישית בעולם – כך הודיעה אתמול, האגודה למלחמה בסרטן, במסיבת עיתונאים, במסגרת פתיחת ’שבוע המודעות למניעת סרטן העור ולגילויו המוקדם’ בין התאריכים; 26.5-1.6.

כמדי שנה, תפתחנה היום (יום שלישי | כ”ז אייר התשע”ד) מאות תחנות לבדיקת עור ב’חינם’ דוברת ומנהלת מח’ הסברה והדרכה של ’האגודה למלחמה בסרטן’ הגב’ עדנה פלג-אולבסקי, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי, האגודה למלחמה בסרטן בשיתוף שירותי בריאות כללית, מכבי שירותי בריאות, מאוחדת, לאומית שירותי בריאות, האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית והאיגוד הישראלי לרפואת עור, מזמינים את הציבור הרחב לבדיקה ’חינם’ לגילוי מוקדם של ’סרטן העור’.

◄ בישראל עלתה המודעות לנזקי השמש;

דר’ ליטל קינן-בוקר, הציגה במסיבת עיתונאים, נתונים חדשים של ’רישום הסרטן הלאומי’, מהם עולה, כי בשנת 2011, אובחנו בארץ 1,469 חולים חדשים עם מֶלָנוֹמָה ממאירה של העור, ונפטרו 188 חולים; 96 גברים (87 יהודים, 3 ערבים ו-6 “אחרים”) ו-92 נשים (83 יהודיות, 4 ערביות ו-5 “אחרות”).

שיעור התמותה המתוקנן לגיל ל-100,000 בשנת 2011, היה 2.1 בגברים יהודים ו-1.5 בנשים יהודיות. בקרב ערבים] שיעורי התמותה, ככלל, נמוכים מאוד. השיעורים ל-100,000 לאחר תקנון לגיל עבור שנת 2011, היו 0.7 ו-0.9, בגברים ובנשים, בהתאמה. השיעורים ב”אחרים” בלתי יציבים בגלל האוכלוסייה הקטנה.

ילידי ישראל, הם הקבוצה בה שיעורי התחלואה ביהודים הם הגבוהים ביותר, הן עבור מלנומה חודרנית והן עבור מלנומה ממוקדת של העור. גם בילידי אירופה-אמריקה השיעורים גבוהים.

אישה עם כוויות שמש המסכן את ביראותה לחלות בסרטן העור

שיעורי ההישרדות היחסית מ’מלנומה ממאירה חודרנית של העור’ לתקופה בת 5 שנים, עולה, על פי הנתונים, כי ממשיכים לעלות ל-85.8% ל-גברים ו-89.7 ל-נשים שאובחנו בתקופה בשנים; 2003-2006.

האגודה למלחמה בסרטן, דיווחה עוד במסיבת העיתונאים, כי על פי סקר טלפוני חדש שנערך בקרב מבוגרים ובני נוער, עולה, כי ’המודעות לנזקי השמש’; עלתה, בעיקר ביחס ל’סיכון בקבלת כוויות בעור’ ובמקביל עלתה המודעות לשימוש ב’אמצעי הגנה מן השמש’.

ראוי לציין, ב’שבוע המודעות למניעת סרטן העור ולגילויו המוקדם’ נרשמה ירידה באחוז הצעירים ההולכים לים “בשעות הלא בטוחות”, וירידה של 1% (אחוז) המרואיינים הצעירים, שקיבלו ’כוויה מחשיפה לא מבוקרת לשמש’.

◄ בשנת 2011, אובחנו בישראל 1,469 חולים חדשים עם מלנומה ממאירה של העור

דוברת ומנהלת מח’ הסברה והדרכה של ’האגודה למלחמה בסרטן’ הגב’ פלג-אולבסקי, מסרה, כי; “נפתחה יוזמה חדשה של האגודה בשיתוף עם התאחדות הספרים – הכשרה ל’מעצבי שיער’ לזיהוי נגעים חשודים ב’קרקפת’ וב’צוואר’ והפנית הלקוח ל-רופא עור. ההכשרה, תינתן בהתנדבות ע”י פרופ’ שלום אבשלום.

פרופ’ מיכל לוטם, פרופ’ יעקב שכטר, מנכל האגודה למלחמה בסרטן מירי זיו, רינת בכר, במסיבת עיתונאים על פתיחת שבוע המודעות למניעת סרטן העור ולגילויו המוקדם

במהלך מסיבת העיתונאים של האגודה למלחמה בסרטן, סיפרה פרופ’ מיכל לוטם בדווח ראשוני על ’חיסון מונע לחולי מלנומה בסיכון גבוה לחזרת המחלה’, תוך שימוש בטכניקה של ’הנדסה גנטית’.

פרופ’ יעקב שכטר, דווח על חידושים בטיפול ב’מלנומה גרורתית’ ואילו בעקבות ’דו”ח מבקר המדינה’ החמוּר שפורסם רק לפני מספר שבועות ואשר הצביע על כך, כי משרד הבריאות, איננו מפקח כראוי על ’תכשירי הגנה מהשמש’ הודיע משרד הבריאות, כי פרסם בימים אלו נוהל מחמיר יותר בדבר התקנים המחייבים לייצור ושיווק תכשירים אלו, סיפרה רינת בכר על נוהל חדש של משרד הבריאות לבדיקה ותיווי של “מוצרי הגנה מהשמש”.

☚ מלנומה ממאירה של העור – עדכון נתוני תחלואה ותמותה, מאי 2014

☚ רישוי למוצרים להגנה מפני קרינת השמש של משרד הבריאות

________

* מֶלָנוֹמָה (Melanoma) היא סוג של סרטן הנגרם כתוצאה מחלוקה בלתי מבוקרת של תאים מלנוציטיים. רוב גידולי המלנומה מתחילים בעור, אך הגידולים הסרטניים הראשוניים יכולים להופיע גם במקומות אחרים כמו; עין, גרון, מערכת העיכול, כבד, מוח ובמערכת הלימפה. מתברר, כי מלנומה, מהווה את רוב מקרי סרטן העור במדינות המפותחות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן