שר התחבורה מר ישראל כץ; שדרוג הזרוע המזרחית של כביש חוצה ישראל, הנו שלב משמעותי בקיצור זמן הנסיעה שבין “אצבע הגליל” למרכז הארץ ובשיפור הבטיחות, הנוחות ומהירות הנסיעה ◄ היקף ההשקעה הכספית בקטע המדובר, כ-400 מיליון ₪ ◄ מנכ”ל חב’ נתיבי ישראל מר שי ברס; “הפרויקט תוכנן במחשבה על מסלול הנסיעה של רבים שיבקשו ליהנות ממה שיש לצפון הארץ להציע לתיירים ולמטיילים…”.
חברת ’נתיבי ישראל’: הקטע האחרון בשדרוג הכביש בין גולני לצומת עמיעד לביצוע
חברת “גילי ויואל עזריה”, תבצע את קטע הדרך השלישי והאחרון בפרויקט לשדרוג כביש 65, שהינו חלק מהזרוע המזרחית של כביש 6 (’חוצה ישראל’). היקף ההשקעה הכספית בקטע זה, כ-400 מיליון שקל. קטע הדרך, בין מחלף גולני, הנמצא בבנייה, לבין צומת מסד, מתווסף לסדרת קטעי דרך אותם משדרגת בשנים הקרובות חברת “נתיבי ישראל” במטרה ליצור את מסלול “הזרוע המזרחית” של תוכנית “נתיבי ישראל”, ממחלף התשבי (מחלף ’תל קשיש’ בעתיד) במסלול שארכו 57 קילומטרים, ללא אף רמזור, עד ל’צומת עמיעד’.
שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים מר ישראל כ”ץ, אמר, כי; “שדרוג הכביש, הנו שלב משמעותי בקיצור זמן הנסיעה שבין אצבע הגליל אל מרכז הארץ ובשיפור הבטיחות, הנוחות ומהירות הנסיעה”.
השר כ”ץ, הוסיף, כי; “העבודות הן חלק בתכנית “נתיבי ישראל”, עליהן הכריזה הממשלה לפני שלוש שנים. זוהי ההתחייבות שלנו כלפי תושבי הפריפריה, ואנו משלימים בזה אחר זה, את כל מרכיבי הפאזל”.
מנכ”ל חברת ’נתיבי ישראל’ מר שי ברס, ציין, כי במסגרת הפרויקט הנוכחי, תשודרג באופן ניכר רמת התנועה בכבישים 65, וכביש 85, אשר יורחבו לתוואי דו-מסלולי ודו-נתיבי, עם הכנה להוספת נתיב שלישי בעתיד. בקטע שבין בין מפרידן נטופה למפרידן בועינה, יסללו שני נתיבים בסיסים ונתיב עזר שישמש גם כ”נתיב זחילה” לרכבים אטיים.
“בנוסף לפתרון התחבורתי, הפרויקט, ייתן מענה להיבטים סביבתיים, נופיים ואקולוגיים”, הוסיף והדגיש מר ברס; “הפרויקט תוכנן במחשבה על מסלול הנסיעה של רבים שיבקשו ליהנות ממה שיש לצפון הארץ להציע לתיירים ולמטיילים.
מנכ”ל חברת נתיבי ישראל מר שי ברס
כמו כן, לצורך עבודות הפיתוח הנופי, יוקמו בצד הכביש ’מצפורים’ ונקודות עצירה. מצפור באזור מפרידן בועינה-נוג’ידאת המשקיף לכיוון בקעת נטופה, ומצפור לכיוון מזרח, לאחר מחלף עילבון, הצופה אל רמת ארבל והכנרת”.
בתכנון, הושם דגש על שיפור והתאמת הסטנדרטים של גיאומטריית הכביש, למקובל בכבישים בין-עירוניים דו-מסלוליים, תוך התאמת תוואי הדרך למהירות תכן של 100 קמ”ש (מלבד עיקול נטופה 90 קמ”ש).
הפרויקט כולל הקמת 3 מפרידנים (הפרדה מפלסית קטנה המצמצמת את הפגיעה בנוף ובקרקעות) לאורך התוואי ומחלפון (מחלף קטן) אחד;
• בכניסה למחנה נמרה (נטפים) יוקם מפרידן שישמש גם ככניסה לישוב מצפה נטופה.
• מפרידן שני, יוקם בצומת בועינה-נוגידאת.
• מחלפון, יוקם בצומת עילבון (צומת כביש 65/806).
• מפרידן נוסף, יהיה משותף לישובים מסד ורביד.
הפרויקט המנוהל ע”י חברת ברן הקמת פרויקטים, כולל סלילת כבישי גישה חדשים אל נטופה, בועינה, ול-עילבון, ביצוע שיפורים בטיחותיים, הוספת תאורה, הסדרת דרכים חקלאיות, הקמת מעברים חקלאיים, העתקת תשתיות, וביצוע הסדרי תנועה זמניים וקבועים.
Add Comment