חטיבת יבואני משקאות משכרים באיגוד לשכות המסחר; מדובר בירידה של כ-5% בהשוואה לפסח אשתקד, עם זאת קיים גידול של כ- 11% בצריכת היין ◄ שוק המשקאות החריפים, בשונה מהיין, נמצא עדיין בטלטול מערכות משמעותי בעקבות שינויי המיסוי משנת 2010 ◄ השנה, מסתמנת עליה במכירת היינות הלבנים וה’רוזה’, בהשוואה לשנים קודמות, כשהישראלים, מגלים ייחוד בשתיית יינות קרים באביב, ובקיץ הישראלי”.
איגוד לשכות המסחר: מכירת יינות ומשקאות חריפים בחג הפסח כ- 285 מיליון ₪
מכירות היין והמשקאות החריפים בתקופת חג הפסח הקרוב, צפויות להגיע לכ-285 מיליון ₪. מדובר בירידה של כ-5% לעומת פסח אשתקד בו הסתכמו המכירות ב-300 מיליון ₪, כך עולה, מנתוני חטיבת המשקאות המשכרים באיגוד לשכות המסחר.
מהחטיבה, נמסר עוד, כי “החגים הגדולים” (ראש השנה ו’פסח’) תופסים נפח של כ-35% מהמכירות.
לדברי דב פיינטוך, יו”ר חטיבת יבואנים ישירים למשקאות משכרים ב’איגוד לשכות המסחר’, מחברת י.ד. עסקים; “היקף מכירת המשקאות החריפים, יירד אומנם ב-5% בהשוואה לפסח אשתקד, עם זאת קיים גידול של כ- 11% בצריכת ה’יין’, במיוחד היין הישראלי הכשר, בהשוואה לתקופת הפסח הקודם”.
לדברי פיינטוך; “למרות שחל גידול בצריכת היין, הדבר לא העלה את רווחי המכירות משתי סיבות; האחת, מחירי הבקבוקים המיובאים הוזלו, לאור שינויי המט”ח, והשני, הצרכן הישראלי, העדיף השנה לקנות יין מקומי זול על פני יין מיובא יקר יותר.
פיינטוך, מסביר את הגידול בצריכת היין המקומי, עקב מחירים לא גבוהים הנעים בין; 25 ₪ ל- 35 ₪ לבקבוק. לעומת זאת, טווח המחירים ביינות המיובאים, כבר גבוה יותר ומחירי הבקבוקים נעים בין 70 ל-80 ₪.
גידול בצריכת היין המקומי
בחטיבת יבואנים ישירים למשקאות משכרים, מציינים, כי; “סיבה נוספת לגידול בצריכת היין המקומי היא העובדה, כי בתקופה האחרונה, השיקו יקבים ישראליים, יינות מזנים חדשניים, דוגמת פינו נואר, ו’זינפנדל’, והאטרקטיביות שלהם הגבירה את הצריכה לקראת חג הפסח”.
לדברי דן ליאור, מנכ”ל החברה הסקוטית, החברה בחטיבת המשקאות המשכרים באיגוד לשכות המסחר; “פסח, הוא החג הפופולארי ביותר לרכישת יינות ומשקאות, אף יותר מ’ראש השנה’, עקב הנוהג להביא מתנות ואורכו של החג.
שוק המשקאות החריפים, בשונה מן היין, נמצא עדיין בטלטול מערכות משמעותי בעקבות שינויי המיסוי משנת 2010, אשר ייקרו משמעותית את כל המחירים ב’ענף המשקאות החריפים’, הרבה מעבר לאינפלציה השוטפת.
השנה, מסתמנת עליה במכירת היינות הלבנים, וה’רוזה’, בהשוואה לשנים קודמות, כאשר הישראלים, מגלים את הייחוד בשתיית יינות קרים בעונות אביב ובקיץ הישראלי”.
Add Comment