מדובר בגידול של 17% ל-10,300 טון בתפוחי אדמה “דוד משה” – על אף הגידול במכירות “דוד משה”, מיתוג התוצרת החקלאית בישראל עדיין נמצא בארץ בשלבים ראשונים, ויש עוד מקום רב לצמיחה ◄ דרור תנורי, מנכ”ל מפעלי חבל מעון; המיתוג בחקלאות מחייב היצרן לעמוד בסטנדרטים שהוא מציב בפני עצמו ומצהיר עליהם.
מפעלי חבל מעון, מסכמים שנת שיא במכירות בתפוחי אדמה דוד משה
מפעלי חבל מעון בנגב המערבי, רשמו בשנת 2010 שיא במכירות תפוחי אדמה “דוד משה” – 10,300 טון. זהו גידול של 17% לעומת המכירות בשנת 2009 שהגיעו ל-8800 טון.
מפעלי חבל מעון, השיקו את המותג “דוד משה” בשנת 2002 על מנת לבדל תוצרת איכותית מהירקות הרגילים הנמכרים בתפזורת.
“דוד משה”, הוא הראשון שיצר אבחנה בין זני תפוחי האדמה על פי השימוש שהם מתאימים לו; לטיגון והכנת צ’יפס, לבישול והכנת מרק או למילוי, אפיה והכנת פירה.
בעקבות הצלחת תפוחי אדמה “דוד משה”, הרחיבו מפעלי חבל מעון את המותג לענפי הגזר, בצל ו’צנונית’.
דרור תנורי, מנכ”ל מפעלי חבל מעון, מסר, כי; “מיתוג תפוחי האדמה “דוד משה”, הביא לשינוי צרכני בשוק תפוחי האדמה. בעבר תפוחי האדמה, נתפסו כמוצר חד גוני ורק “יודעי דבר”, התמצאו בזנים השונים, וידעו לבחור את המתאימים להם.
החלוקה לשימושים, שזכתה בהמשך לחיקוי גם מצד יצרנים אחרים, מקלה מאוד על בחירת תפוחי האדמה הנכונים, וכתוצאה מכך על ההצלחה בטיגון, בבישול ובהכנת הפירה”.
על אף הגידול במכירות “דוד משה”, מיתוג התוצרת החקלאית בישראל, עדיין נמצא בארץ בשלבים ראשונים, ויש עוד מקום רב לצמיחה. בעוד שבאירופה הצרכנים דורשים ומקבלים מוצרים ארוזים, ממיונים, שטופים היטב, וכששמו של היצרן ופרטיו מופיעים עליהם, בארץ מרבית התוצרת נמכרת בתפזורת.
לדברי דרור תנורי; “המיתוג בחקלאות מחייב את היצרן לעמוד בסטנדרטים שהוא מציב בפני עצמו ומצהיר עליהם. אנו צופים המשך הצמיחה במכירות “דוד משה”, ונשקיע מאמץ בהגברת המודעות לרכישת תוצרת איכותית.
מפעלי חבל מעון, הם משווקי הירקות מהגדולים בישראל ומאגדים את פעילות השיווק של 14 קיבוצים בנגב המערבי באזור “עוטף עזה”. רוב התוצרת של חבל מעון, מיוצאת לאירופה, רוסיה, ומדינות נוספות וחלקה מיועד לשוק המקומי”.
Add Comment