המועצה לצרכנות; חברת תמי 4, מפרה הוראות החוק, הקובעות חובת הצגת המחיר הכולל, העלול להטעות צרכנים בעניין כדאיות העסקה ◄ מנכ”ל המועצה עו”ד אהוד פלג; “לאור החשש לפגיעה חמורה בציבור הצרכנים על החברה להשיב לכל הצרכנים שנפגעו את עלות ההתקנה וההובלה בסך 299 ₪”.
המועצה הישראלית לצרכנות: חברת תמי 4, מטעה את ציבור הצרכנים
חברת ’תמי 4’, הינה חברה העוסקת ע”פ הפרסומים שלה עצמה בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות טיהור מים, סינון, חימום וקירור מי השתייה. המועצה הישראלית לצרכנות, העוקבת באופן שוטף אחר האותיות הקטנות בפרסומות, גילתה, כי במודעת פרסום “תמי 4” (בעיתון “ישראל היום” בתאריך; 14.3, וכן באתר החברה עצמה), מוצעים מכשירים שונים בהנחה, כשבאותיות הקטנות, מצוין, כי המחיר לא כולל הובלה והתקנה בעלות של 299 ₪.
מן הפרסום, עולה, כי המחיר המוצג לצרכן, אינו כולל את ההובלה וההתקנה, אותו נדרש הצרכן לשלם בנפרד, כשבתעודת האחריות של החברה, מצוין, כי “תמי 4”, פוטרת עצמה מאחריות למוצר במידה והצרכן, התקין אותו באופן עצמאי, ולא באמצעות החברה או מי מטעמה, כך שאין אפשרות מעשית לוותר על תוספת התשלום במסגרת העסקה.
בנוסף, החברה משווקת את מוצריה במכר מרחוק והחוק מחייב להציג את המחיר הכולל; “לרבות דמי ההובלה וכן כל תוספת או הוצאה אחרות שיחולו על הצרכן” .
לאור החשש לפגיעה חמורה בציבור הצרכנים המועצה לצרכנות מנכ”ל המועצה יפעל על מנת להביא להסרת הפרסומות או לתיקונן והחזיר לכל הצרכנים שנפגעו את עלות ההתקנה וההובלה בסך של 299 ₪.
מנכ”ל המועצה לצרכנות עו”ד אהוד פלג, אומר, כי; “מנהגם של עסקים להצניע מהצרכן תשלומי חובה הנלווים למחיר המוצר, מכתים את חיי המסחר בחוסר הגינות. תפארתם של עסקים לא תבוא בדרך של הטעיית צרכנים”.
Add Comment