מחקר חדש של אוניברסיטת USC בלוס אנג’לס, בשיתוף אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, קובע: הדרך להצלחה עוברת ב… מסיבה ◄ “אם כעת אתה לא נמצא ברשימת העילית בתחומך, היראות והופעה באירועים הנכונים יכולים להזניק את הקריירה שלך לגבהים חדשים… מרבית האנשים אותם חקרנו, נוהגים לבנות את הקריירה שלהם על השתתפות באירועים כגורם המעצים את יכולותיהם האחרות”
רוצה להצליח בקריירה? תגיד לי מי חבריך, ואומר לך מה מידת הצלחתך ברשימת סלבס
אילו רשתות חברתיות, ובאיזו צורה, יהפכו מישהו לידוען, סלב, או מוביל דעה? מחקר חדש שנערך על ידי דר’ גלעד רביד מן המחלקה להנדסת תעשיה וניהול באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בשיתוף עם דר’ אליזבט קוריד מאוניברסיטת USC בעיר לוס אנג’לס, ארה”ב, עונה על שאלות אלו ורבות אחרות, הנוגעות ל’רשתות החברתיות’ של כוכבי התרבות (Celebrities).
ממצאי המחקר, חושפים את היסודות של ארגון, את המבניות בעולם התרבות ואת הלקחים הניתנים ליישום אצל כל אחד מאיתנו, גם בקריירה שאינה נמצאת באור הזרקורים.
במהלך המחקר, נחקרו כל אירועי התרבות בעולם כפי שהשתקפו במאגר הצילומים המקיף והגדול ביותר שקיים ב- Getty Images. התמונות במאגר Getty, מתעדות אירועים רבים, כגון; הקרנות בכורה לסרט, מסיבות, תצוגות אופנה, אירועי צדקה ועוד.
במהלך של שנה, החל ממרץ 2006 ועד פברואר 2007, אספו החוקרים למעלה מ- 600,000 תמונות המתעדות 12,000 אירועים.
“באמצעות טכנולוגיית פענוח טקסט, מצאנו בתיאור התמונה, מי צולם בכל אחת מהן, עם מי, באיזה אירוע ובאיזו עיר. השתמשנו בדירוג של הידוענים (Celebrities) אשר בוצע על ידי מומחים עבור מגזין Forbes, על מנת ללמוד על המיוחדות במבנה החברתי והרשתי של המצליחים ביותר” – מספר דר’ רביד.
לדבריו של ד”ר רביד; “רשת הידוענים, מספרת לנו על סוג מסוים של כשרון, וכיצד יכולת זו, משמרת את מעמדה, אולם הבנת כשרון בהקשר ההוליוודי שלו, מייצג בצורה טובה כיצד כשרון פועל בצורה כללית”.
דר’ אליזבט קוריד
ממצאי המחקר, מצביעים על כל מה שידוענים מרוויחים מ-“Matthew Effect”, תופעה המתארת מצב בו הצלחה של הראשונים מאפשרת להם להיות מצליחים לאין שיעור יותר, מאלו שבאים בעקבותיהם.
עוד עולה מהמחקר, כי חברים בקבוצת העילית נמצאים באירועים רק עם אנשים שכמותם. בסיס הנתונים במחקר מתעד כ- 7,000 אנשים ועדיין 20 חברי מועדון העילית מבלים רק עם חברי קבוצה זו.
בנוסף, קיימים מאפיינים שאינם תלויים במבנה החברתי, המסייעים בקידום הקריירה. “כך למשל, מצאנו שביקור בעיר לאס-וגאס הוא בעל השפעה שלילית על הידוענים המצליחים, אך ביקור בעיר טוקיו שביפן, קשור ל… הצלחה. הימצאות במרכזי העשייה התרבותית; לוס אנג’לס, ניו יורק, והעיר לונדון, הוא הכרחי להצלחה”, מסביר דר’ רביד.
80% (אחוזים) מהדרך להצלחה, כפי שמצוטט וודי אלן, מבוססת על “להראות”. הנתונים שבידי החוקרים, מצביעים על החשיבות הרבה שיש ל’קשרים החברתיים’ באירועים השונים על בניית הקריירה.
דר’ רביד; “אם כעת אתה לא נמצא ברשימת העילית בתחומך, היראות והופעה באירועים הנכונים, יכולים להזניק את הקריירה שלך לגבהים חדשים.
בדיקת התופעה של פריס הילטון, מצביע על כך, שהיא בונה את הקריירה שלה תוך כדי השתתפות באירועים רבים מאוד. לעומתה, אן ווינטור, העורכת המיתולוגית של ’ווג’, משתתפת באירועים בודדים בשנה, וכולם קשורים ל… תעשיית האופנה.
מרבית האנשים, אותם חקרנו, נוהגים לבנות את הקריירה שלהם על השתתפות באירועים כגורם ה’מעצים’ את יכולותיהם האחרות”.
מצ”ב ממצאי המחקר באתר האמריקאי HBR BLOG.
Add Comment