טכנולוגיות תקשורת

שר התקשורת אריאל אטיאס “יקיר הצרכנים בישראל”: עושה בי”ס לחברות הסלולר

0
0

שר התקשורת: “לאחר רפורמת ניידות המספרים יש צורך בשחרור חסמים ובירוקרטיה במעבר בין חברות, הצרכנים יוכלו להתנתק בקלות וללא סחבת חסימת מכשיר גנוב, הינו שירות חשוב שניתן לצרכנים ויפחית את תופעת גניבת המכשירים”.
שר התקשורת אריאל אטיאס
שר התקשורת אריאל אטיאס “יקיר הצרכנים בישראל”: עושה בי”ס לחברות הסלולר

משרד התקשורת, הודיע אתמול (ג’), כי בהמשך לשימוע שהתקיים בחודש מרץ השנה, הוא מתקן את רישיונותיהן של החברות הסלולריות בנושאים הצרכניים הבאים והחל מה-2 באוקטובר, שנה זו, יחויבו החברות להפסיק שירות לבקשת מנוי גם באמצעות הודעה בפקסימיליה או באמצעות הדואר האלקטרוני והחל מ- 31.10.08 תיכנס לתוקף הוראה המחייבת “לחסום” כל שימוש בציוד קצה (מכשיר סלולר) שנגנב/ אבד. החסימה תתבצע ללא תשלום ע”י חברות הסלולר. הפסקת שירות ל”מנוי רדום” – החברות יוכלו להפסיק שירות למנוי שלא עשה שימוש בקו לפחות במשך שנה החל מיום 1.1.08, וזאת לאחר העברת הודעה למנוי.

כמו כן, מסוף חודש אוקטובר, תיכנס לתוקף הוראה המחייבת “לחסום” כל שימוש במכשיר סלולר שנגנב או אבד ללא תשלום. החברות אף יוכלו להפסיק שירות ל”מנוי רדום” שלא עשה שימוש בקו לפחות במשך שנה החל מה-1 בינואר, זאת לאחר העברת הודעה למנוי.

“יקיר הצרכנים” בישראל, כך עושה רושם על פי פעילותו הענפה בתחום הצרכנות הלא הוא שר התקשורת אריאל אטיאס, אמר, כי; “לאחר “רפורמת ניידות המספרים” יש צורך בשחרור חסמים ובירוקרטיה במעבר בין חברות, הצרכנים יוכלו להתנתק בקלות וללא סחבת חסימת מכשיר גנוב, הינו שירות חשוב שניתן ל-צרכנים ויפחית את תופעת גניבת המכשירים”.

מרדכי מרדכי מנכ”ל משרד התקשורת; “תיקונים אלה הינם דוגמא לרגישות המשרד הן לצרכי הציבור והן לצרכי החברות. ההוראה בדבר הפסקת שירות לבקשת המנוי, באמצעות פקס או דואר אלקטרוני, תקל על הצרכנים המבקשים להתנתק מחברה סלולרית. בעניין הפסקת שירות “מנוי רדום”, נדרשה התערבות רגולטורית כדי לאזן בין זכויות הצרכנים לבין הצורך של החברות לנהל ביעילות את מלאי המספרים שלהן”.

הגב’ שרה רוזנברגר מ”מ דוברת משרד התקשורת, מסרה לפורטל Kan-naim.co.il, כי; כחלק ממדיניותו הפרו-צרכנית של משרד התקשורת, להקל על ציבור הצרכנים, להסיר את חסמי המעבר בין החברות ולהגביר את השקיפות בענף, הורה שר התקשורת אריאל אטיאס, לתקן את רישיונות חברות הסלולר וזאת לאחר שהמשרד ביצע שימוע לחברות בנושאים הבאים;

◄ הפסקת שירות לבקשת מנוי:

כיום, לצורך הגשת בקשה להפסקת שירות מחברה סלולרית, נדרשים הלקוחות להתייצב פיזית במרכזי שירות ולמלא טפסים ייעודים לשם כך. משרד התקשורת החליט להורות לחברות הסלולר, לאפשר למנוי לבקש הפסקת שירות מחברה סלולרית בכתב, לרבות באמצעות פקסימיליה או דואר אלקטרוני.

על החברות לפרסם את מספר הפקסימיליה ואת כתובת הדואר האלקטרוני באתר האינטרנט שלהן ובחשבונות הטלפון הנשלחים ללקוח. התיקון החדש הנו נדבך נוסף להוראה צרכנית דומה שהמשרד פרסם בנוגע לספקי הגישה לאינטרנט ולמפעילים הבינלאומיים. על החברה להפסיק את השירות לבקשת המנוי, לא יאוחר מ-יום עבודה, מרגע הבקשה.

◄ חסימת ציוד קצה סלולר שנגנב ואו אבד:

כדי לצמצם למינימום את תופעת גניבת מכשירי הסלולר, מבקש משרד התקשורת לחסום את האפשרות להשתמש במכשיר הגנוב עצמו, על-ידי חסימתו. כיום, מתבצעת חסימה רק לכרטיס ה- Sim. דהיינו, באמצעות החלפת כרטיס ה- Sim, ניתן לעשות שימוש במכשיר הגנוב!

עפ”י הנתונים שנתקבלו מהמפעילים עולה כי בשנת 2006 דווח לחברות הסלולר על כ- 600,000 מכשירים שנגנבו או אבדו; כמו כן, עולה, כי לחברות הסלולר ישנה יכולת טכנולוגית לחסום את מכשיר הסלולר כך שלא יהיה ניתן לקבל באמצעותו שירות גם ברשת של חברת סלולר אחרת.

לאור המצב הקיים לפיו, יכול אדם שגנב או מצא מכשיר סלולרי להשתמש במכשיר שאינו שייך לו על-ידי הכנסת SIM אחר או באמצעות “צריבת” מספר המנוי במכשיר, הורה משרד התקשורת לחברות הסלולר, לחסום, על פי הודעת המנוי שמכשירו נגנב או אבד, את המכשיר הסלולרי, הרשום אצל החברות על שם המנוי, כך שלא ניתן יהיה לקבל באמצעותו שירותי סלולר גם ברשת סלולר דומה אחרת הפועלת בישראל.

על החברות הסלולריות לרשום את מספר הזיהוי של המכשיר הסלולרי במועד ההתקשרות עם המנוי, במועד שדרוג המכשיר, החלפתו ובמועד חידוש ההסכם. כ”כ החברות יידרשו להביא לידיעת מנוי שלא רכש את המכשיר הסלולרי באמצעותם, כי באפשרות המנוי לרשום אצל החברה את מספר הזיהוי של המכשיר הסלולרי שלו.

זאת ועוד, משרד התקשורת, קבע, כי לגבי מנויים קיימים, כי על המנוי לפנות לחברה הסלולרית שלו, באם הוא מעוניין בשירות זה. כ”כ נקבע, כי החברה לא תהיה רשאית לספק שירותי סלולר למכשיר שנחסם על ידו או על ידי חברה סלולרית אחרת. השירות יובא לידיעת המנויים על-ידי חברות הסלולר ויינתן ללא תשלום כלשהו מצד המנוי.

◄ הפסקת שירות ל”מנוי רדום”:

בהמשך לשימוע הוחלט לקבוע הוראה ברישיונות כך שחברה סלולרית תהיה רשאית לנתק “מנוי רדום” כלומר, מנוי שלא קיבל ולא צרך שירות במשך שנה אחת לפחות, אשר אינו משלם לחברה הסלולרית תשלום קבוע כלשהו ואינו קשור עם חברה סלולרית בתוכנית הכוללת תקופת התחייבות. על פי התיקון, חברה סלולרית תהיה רשאית לנתק “מנוי רדום” רק לאחר שהודיעה לו על כך בהודעה מוקדמת:

א. לעניין מנוי אשר שמו וכתובתו ידועים לחברה, בכל הדרכים הבאות: באמצעות מכתב רגיל; באמצעות שתי הודעות מסרון (SMS) אשר יישלחו למנוי הרדום בהפרש של לפחות שבועיים בין הודעה להודעה.
ב. לעניין מנוי אשר שמו וכתובתו אינם ידועים לחברה – באמצעות ארבע הודעות מסרון (SMS) אשר יישלחו בהפרש של לפחות שבוע בין הודעה להודעה.
ג. בנוסף לכך, נקבע, כי החברה רשאית לשלוח הודעה קולית במקום הודעת SMS אם ידוע לה שמכשיר המנוי אינו תומך בקבלת הודעת SMS. כמו כן, נקבע, כי:

א. הניתוק יתבצע במידה והמנוי הרדום שקיבל הודעה לא הודיע לחברה שאינו מעוניין להתנתק.

ב. לאחר ביצוע הניתוק, על החברה לשמור את מספר הטלפון לשימוש המנוי הרדום, במשך שלושה חודשים לאחר הניתוק.

לעניין “מנוי רדום” Prepaid, אשר נותרה לזכותו יתרת תשלום, נקבע, כי החברה תשיב לו את היתרה כאמור, במידה והבקשה התקבלה אצל החברה הסלולרית לא יאוחר משישה חודשים מיום הפסקת השירות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.

ברכת ראש הממשלה ליום העצמאות ה-77 למדינה

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

פתיחת חגיגות יום העצמאות ה77 בהר הרצל

תפילה ליום העצמאות ה-77 תשפ”ה

חגיגה ישראלית – מוסיקה ליום העצמאות ה- 77

רמיקסים לחגיגת יום העצמאות 77

דילוג לתוכן