כך עולה מסקר שערכה לרגל יום הצרכן הבינלאומי • המועצה הישראלית לצרכנות השיקה אתר אינטרנט חדש ובו מידע רב לצרכנים. מטרתו להבהיר לצרכנים את זכויותיהם, ואת הדרכים לפעול במידה ולא כובדו • בשנת 2007 הגיעו אל המועצה למעלה מ- 40,000 תלונות
סקר מודעות הצרכנים לזכויותיהם: 44% מהצרכנים לא יודעים על משמעות החוק להגנת הצרכן
כ- 44% מהצרכנים אינו יודע דבר על הישגי ומשמעות החוק להגנת הצרכן. כך עולה מסקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה לבקשת המועצה הישראלית לצרכנות, לרגל יום הצרכן הבינלאומי. הסקר נערך בקרב מדגם של 500 איש.
בסקר הוצגו לנשאלים מצבים צרכניים עליהם נתבקשו להשיב בנכון/לא נכון. 68% מהנשאלים לא ידעו, כי הזכות להשיב ספר לחנות מותנית בשילוט המאפשר זאת המוצב בחנות. מחצית מהציבור לא יודע, כי יש לו זכות ביטול מלאה של עסקת רוכלות.
רקפת וינטרוב, דוברת המועצה לצרכנות, מסרה לפורטל Kan-naim, כי הסקר, מעלה גם כי בתחום מכר מרחוק, 32% מהנשאלים לא ידעו, כי אדם שנרשם לקורס ב-אינטרנט, זכאי לבטלו לפני תחילת הקורס, ולקבל כספו (למעט דמי רישום) בחזרה.
הסקר, מעלה עוד, כי 76% מהציבור מודע לזכותו לשלם את המחיר המופיע על גבי המוצר, גם אם בקופה מופיע מחיר גבוה יותר, ומודע לזכותו לקבל את כל כספו חזרה במקרה של פגם במוצר.
רק 32% מהנשאלים ידעו, כי האחריות על תיקון מוצר חשמלי יקר מ-200 שקלים היא לפחות שנה.
מנכ”ל המועצה לצרכנות עו”ד אהוד פלג, אומר, כי; “לאור הממצאים ולאור מספר התלונות הרב המגיע אל המועצה הישראלית לצרכנות (בשנת 2007 הגיעו אל המועצה למעלה מ-40,000 תלונות)”.
אהוד פלג, הוסיף, כי; “על המועצה הישראלית לצרכנות לספק לצרכנים את המידע ואת הכלים להתמודד מול עוסקים ונותני שירות שלא מכבדים את זכויותיו. ידע הוא כוח, מוסיף מנכ”ל המועצה, וידע לגבי הזכויות הצרכניות ייתן לצרכנים את הכוח למנוע עוולת צרכניות”.
כתובת אתר האינטרנט: www.consumers.org.il
Add Comment