1,106 פניות בנושא; חוק ומשפט – כך עולה מסיכום דו”ח ש.י.ל. בנתניה לשנת 2007 ■ הנייה רייז, מנהלת ש.י.ל בעיר נתניה; “הדרישה לשירותים ולמידע ששי”ל מספק גדלה והולכת, בעיקר משום שהאזרח יכול לקבל ב-ש.י.ל שירותים, שבחוץ הוא צריך לשלם בעבורם בכסף.”
שי”ל נתניה כ-5400 פניות התקבלו בסיכום שנה בשירות ייעוץ לאזרח
בשירות ייעוץ לאזרח הלא הוא שי”ל נתניה, סיכמו את שנת 2007, בשירות ייעוץ לאזרח ומן הסיכום, עולה, כי כ-5,400 פניות התקבלו לשירות בנושאים שונים, כאשר העיקריים שבהם; 1,106 פניות בנושא; חוק ומשפט, 715 בנושאי; יחסי עבודה, 588 בנושא; מילוי טפסים, 557 בנושא; מיסים עירונים, 430 בנושא; ביטוח לאומי ועוד.
לדברי הנייה רייז, מנהלת שירות ש.י.ל נתניה; “שנת 2007, מהווה ציון דרך בפעילות שי”ל (שירות ייעוץ לאזרח) בעיר נתניה, החוגג כבר חצי יובל מראשית פעילותו בעיר. ממשרד קטן עם חמישה מתנדבים, פועלים כיום 35 מתנדבים במסגרת תחנה אחת במרכז העיר ובשתי תחנות נוספות, בשכונת נאות הרצל ובשכונת רמת ידין”.
במהלך שנת 2007, הגיעו לייעוץ במשרדי ש.י.ל, אלפי תושבים מגיל נוער ועד קשיש, עולים חדשים, נשים וגברים. בשנה זו, נקלטו ב-שי”ל שלושה מתנדבים חדשים והתקיימו השתלמויות והדרכות רבות לחברי הצוות בנושאים שונים הקשורים בתחומי הייעוץ השונים.
בין היתר, מתמקצעים מתנדבי שי”ל בתחומי; יחסי העבודה, עוסקים בגישור קהילתי, במתן ייעוץ טרום משפטי, משמשים כטוענים משפטיים, מטפלים בנושא פיצויים מגרמניה, ביטוח לאומי ובמתן ייעוץ מס.
בין המתנדבים, פועלים טוענים משפטיים המסייעים בהגשה ובייצוג של כתבי תביעה והגנה לבית המשפט לתביעות קטנות.
בנוסף מסייעים סטודנטים למשפטים במכללת נתניה, מעמותת ע.ל.מ – בהגשת מסמכים משפטיים לבתי המשפט.
לדברי הנייה רייז, מנהלת שירות ש.י.ל נתניה; “הדרישה לשירותים ולמידע ששי”ל מספק גדלה והולכת, בעיקר משום שהאזרח יכול לקבל ב-ש.י.ל שירותים, שבחוץ הוא צריך לשלם בעבורם בכסף.”
Add Comment