העיתונאית לו סטאוט, מתחברת לעולם הוירטואלי של ה-Second Life, על הרשתות החברתיות והפעילות הכלכלית שבו ■ כדי להבין את התופעה ההולכת וגדלה של תכנים המועלים על ידי המשתמשים, קריסטי מדברת עם מייסד Revver – האתר שהתחיל את הכל, לפני YouTube
CNN מציגה את העידן החדש באינטרנט – המשרד הגלובלי: Web 2.0 בועה או מכרה זהב
CNN מציגה את העידן החדש באינטרנט עם השקת Web 2.0 בתכנית מיוחדת שתשודר ביום חמישי, 25 בינואר, כאשר כיום, כשהפס הרחב נמצא כמעט בכל מקום ו-Web 2.0 ושגור בפי כל ילד העולם הווירטואלי, נמצא לכאורה במקום שרק לא מזמן נראה היה כחלום פרוע. אך האם מהפכה זו היא בגדר נס כפי שטוענים? כתבת CNN קריסטי לו סטאוט (Kristie Lu Stout) יצאה לבדוק שאלה זו.
תכניתה Global Office: Web 2.0 – Bubble or Bonanza תעסוק בכל היתרונות של העולם החדש, כמו גם ב”מלכודות” ובבעיות מסביב לשאלה כיצד עסקים גדולים יכולים להפיק תועלת מ-Web 2.0.
העיתונאית קריסטי לו סטאוט בצילום, משמאל, מתחברת לעולם הוירטואלי של ה-Second Life, על הרשתות החברתיות והפעילות הכלכלית שבו. בדמותה הוירטואלית, חוקרת קריסטי את היקום החלופי הזה, מקום בו מופיעים בלעדית מוזיקאים ואומנים שלא ניתן לראותם בשום מקום אחר ובודקת כיצד זה עשוי לשנות את הדרך בה אנו חיים.
היא מראיינת את היוצר של Second Life, פיליפ רוזדייל, ומשוחחת עם המיליונר הוירטואלי הראשון אנצ’ה צ’אנג.
לאחר מכן, פוגשת קריסטי לו סטאוט בהונג קונג קבוצת סטודנטים שנענו לאתגר – לשדרג את דמותה הוירטואלית ולעשותה דומה ככל שניתן לדמותה בחיים. הם מסבירים את התהליך ליצירת דמות וירטואלית (Avatar) וכיצד performance capture (כפי שנראה בסרט The Polar Express בו טום ההנקס משחק 5 דמויות שונות) פותחת עולם חדש של הזדמנויות.
אחרי הסיור הוירטואלי, קריסטי חוזרת לעולם האמיתי ומשוחחת עם האנשים שמאחורי תופעת האינטרנט המשמעותית ביותר היום – מקימי האתרים שתרמו להתפתחות של Web 2.0.
סטיוארט באטרפילד, Web 2.0 גורו, הינו אחד המייסדים של אתר שיתוף הקבצים הפופולרי FlickR. עם מיליוני מנויים מכל רחבי העולם, הפך האתר לאחד מסיפורי ההצלחה המדהימים בשנים האחרונות. הוא מדבר על ה”משרד הגלובלי” כהצלחה אדירה ואיך ניתן לתרגם את הפופולריות הזו לרווח כלכלי.
שיתוף קבצי וידאו, הינו אחת ההצלחות הגדולות ברשת בשנים האחרונות, בחוללו מהפכה באופן שבו התקשורת מגיעה אל קהל ההמונים. כדי להבין את התופעה ההולכת וגדלה של תכנים המועלים על ידי המשתמשים, קריסטי מדברת עם מייסד Revver – האתר שהתחיל את הכל, לפני YouTube.
מאז הצלחת MySpace אתרים ליצירת רשתות חברתיות הפכו לחלק משמעותי ברשת האינטרנט. אחת מהדוגמאות הבולטות בעולם היא Piczo, שמנכ”ל אירופה החדש שלו, כריס סת’, מוביל סיור ב”משרד הגלובלי” מאחורי הקלעים, בעוד הפופולריות של אתרים מסוג זה מוסיפה לגדול.
__________
התכנית Global Office: Web 2.0 – Bubble or Bonanza בערוץ CNN, ביום חמישי, 25 בינואר, בשעה 20:30.
Add Comment