
“יהלומים הם החברים הכי טובים של האישה” (“Diamonds Are a Girl’s Best Friend”) הציטוט הזה (שנת 1953) מתוך שיר של הדוגמנית, שחקנית והזמרת האמריקאית; מרילין מונרו. בשיר שהפך למושג נפוץ בתרבות הפופ ונאמר על ידי אנשים רבים בהקשרים שונים, סמל מין ולאייקון פופ, מונרו, מבטאת את העדפתה ליַהֲלוֹמִים על פני אהבה או נישואין.
■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.
לדוגמא, בשנת 2003, השחקנית דוגמנית ומעצבת אופנה האנגלייה אליזבת ג’יין “ליז” הרלי, אמרה; “אני לא מעוניינת להיות מעורבת בחייו של אדם אחר. אני מעדיפה להיות בחיי של יַהֲלוֹמִים“.
זמרת פופ, שחקנית אמריקאית והמעצבת האמריקאית ג’סיקה סימפסון, אמרה בשנת 2010; “אני לא מחפשת אהבה. אני מחפשת יַהֲלוֹמִים”
תרגום קליל לציטוטים הוא אחד הדברים שעשוי להסביר את החיבור בין יַהֲלוֹמִים לנשים הוא שערכו של יַהֲלוֹם, אינו משתנה במהלך השנים, לעומת ערכו של המטבע או של רַחֲמָנָא לִצְלַן… הגבר.
בנוסף, יהלומים משמשים לעתים כאֶמְצָעֵי לְחִימָה (אַמְלָ”ח) ל-נָשִׁיּוֹת, אלגנטיות ויוקרה. מתוך הבינה המלאכותית של Bing (“בינג”).
חברת ‘אור יהלום‘ נוסדה במטרה לשנות את תפיסת העולם בנוגע למהות וחשיבות היהלום בחיינו. מאובייקט המשויך לעולם החומר, לאור חיוני המגשר בין האור המקיף ובין האור הפנימי באדם.
החברה, מסרה עוד, כי היא משיקה מהדורות שונות ומיוחדות ובכך מעניקה משמעות מחודשת למילה בְּרָכָה ולנִצְחִיּוּתָהּ..
למייסדה של חברת ‘אור יהלום‘ מר רונן פריבר, המגדיר את עצמו בְּצִינְעָה; “איש היהלומים” יש לו דעה מגובשת וחזקה בעוצמתה כ-יַהֲלוֹם, אבל עם הסבר הרבה יותר, יותר רציני.
שאלנו אותו מה הם הדברים העומדים מאחורי התופעה המנצנצת ביותר בטבע, ומדוע יהלום, הפך למתנה הכי מוערכת ביותר בעולם.
לדברי פריבר, זה לא מקרי; “במשך של מאות שנים יהלומים, זכו להערכה רבה בשל נדירותם, יופיים וסמליותם.
ההיסטוריה של היהלומים הנחשב כפריט נחשק מתחילה עוד בימי קדם, כאשר אז האמינו, כי ביהלומים טמוּנים “כוחות מיסטיים” ושימשו כ”קמעות” לצורך הגנה מרע ומנגד ל-מזל טוב.
יַהֲלוֹמִים, מוערכים גם בשל תכונותיהם הפיזיקליות, הקשיות, העמידות והברק הקיצוני שלהם. הם אחד החומרים הקשים ביותר על פני כדור הארץ וניתן לשרוט אותם רק על ידי… יהלומים אחרים.
עם זאת, התפיסה המודרנית של יהלומים כיום, הינה כסמל האולטימטיבי של אהבה ומחויבות.
השילוב של המאפיינים הפיזיים, הנדירות, והסמליות הרומנטית שלהם הפך את היהלומים לסוג של מתנה מוערכת לאירועים מיוחדים ולציון דרך.
המסתוריות שאופפת את אבן היהלום; כולם יודעים לומר את שמה, כולם שמעו עליה, אך רק מעטים באמת יודעים לעומק את סודותיה הבסיסיים של אבן היהלום.
כיצד היא נוצרת, מי עומד מאחורי הכרייה, היכן מלטשים ומאין מגיע הנצנוץ הנפלא. ביחס למפורסמתה, רב הנסתר על הגלוי.
יש ואבן יהלום, מסתורית בניגוד כמעט מוחלט לשקיפותה המוחלטת ששייכת לכספות העולם, נשלטת בידי מונופולים, יוצאת מתוך מעטפת “בריפקה” (מעטפה המשמשת לאכסון יהלומים “briefcase” ו-“envelope“) המעטפות הללו משמשות את יהלומנים לשמירה והעברה של יהלומים בצורה בטוחה ונוחה.
אחיזה בחומר; מתברר, כי הַיַּהֲלוֹם עומד בהבטחתו כבר עשרות שנים. לא משנה מה חווה העולם, מה רבה תנודתיותו והשינויים שהוא עובר. הַיַּהֲלוֹם ניצב שם זקוף ועדיין מהווה מרכז התעניינות עולמי, כאשר מדובר במֵימַד של עושר ופיננסים.
אדם שרכש יַהֲלוֹם מתועד לפני עשרות שנים, עדיין שמר על ערכו ובמקרים רבים עשוי להיות מופתע מערכו הנוכחי ואולי העתידי.
המימד הרוחני – ניצב איתן בתוך יציבותו של היהלום בתפיסה האנושית. יהלום ותורה הם אחוות ניגודים עוד מימי הימצאותו של היהלום בתוך אבני החושן.
יהלום האבן השישית המסמנת את שבט זבולון, נמצאת בין אותיותיו של אלוהים וקושרת בין הניגודים המושלמים ביותר בטבע, הרוח והחומר.
נדירות; נמצא בראש הפירמידה מבחינת הנדירות מצוי הַיַּהֲלוֹם. נדרשים חציבה ועד סינון של מאה טון עפר, על מנת לקבל קראט יהלום גולמי אחד.
כמות המשאבים הנדרשת למציאת יהלום טבעי.
האינסטינקט הנשי; אולי אחד הביטויים המתמשכים ביותר – מתחבר דווקא לאהבת הַיַּהֲלוֹם. העולם מכיר היום יותר ויותר באינטואיציה הנשית כמקור נאמן לתבונה ובינה שבלעדיה העולם חסר מיקוד ועזר כנגדו.
כיצד מצא המין הנשי ביהלום דבר להיאחז בו? מדוע הפך היהלום למושא חפצן של נשים ברחבי העולם? האם נשים הקדימו את זמנן בחיבור לאור הַיַּהֲלוֹם?
נצחיות, היהלום מבטא נצחיות; חומר שניצב מעל מימד הזמן, קדום לכל עבר, נצחי לכל עתיד. תחילתו בעבר הרחוק והמשכו עד אין סוף הימים. יש מענה נסתר גם למבוקשו של האדם גם לחיי נצח אבל לא פחות חשוב מכך, השתייכות לעבר מוצק וידוע.
הבטחה ליציבות; בהבטחה שבין גבר ואישה שבמרכזה לעיתים רבות ב-עת המודרנית ניצב הַיַּהֲלוֹם, הוא מבטא הבטחה ליציבות.
הקשר מקבל מֵימַד אחר של ביטחון של האישה בגבר. אפילו שהמֵימַד הוא קטן יותר מ-דירה, מכונית, אין אינסוף דברים אחרים שיכלו לבטא יציבות בקשר, הַיַּהֲלוֹם בכל זאת קיבל מעמד בכורה במערכת היחסים.
קידום דברים בעולם החומר איננו תולדה רק של ביקוש; תעשיית היהלומים והתכשיטים מקדמת את הימצאותו של היהלום במרחב האנושי באמצעים רבים. ככל שהתעשייה ותיקה יותר וככל שהיא שומרת על דומיננטיות ובולטות, כך מקבל הרעיון אותו הם מקדמים, אשרור לנכונותו במרחב הזמן.
כל דבר בעולם, מקבל גם ביטוי מטאפורי לסגולותיו. סגולות שנדבקות לדבר הופכות לאלמותיות. היהלום קיבל לאורך השנים
סגולות מטאפוריות נשגבות; אדם נוצץ כיַּהֲלוֹם, מפליא להשתבח תחת לחץ ובולט במרחב.
לא סתם הוא מאוזכר גם בספר תנך, כאחת מ’אבני החושן‘ שהיו על הכהן הגדול והוא מייצג את שבט זבולון.
בפעם הבאה שתקבלו מתנה שיש בה יהלום, דעו שהיא בעלת ערך רב, סגולה וביכולתה אפילו להאיר לכם את דרככם.