“אני שמחה שהעבודות להקמת האצטדיון העירוני מתקדמות על פי התכנון. אני מאמינה שנוכל לחנוך את האצטדיון החדש כבר ביולי 2008 ומבחינה זו, בהחלט מדובר בבשורה לאוהדי הכדורגל ולעיר כולה”.
פיירברג-איכר: הקמת האצטדיון העירוני בנתניה מתקדמת עפ”י התכנון
מי שעובר בימים אלה בין שני אזורי התעשייה, צפונית לגשר השלום – יכול להבחין בניצני אצטדיון הכדורגל העירוני החדש ההולך ומוקם במקום.
מדיווחי החברה לפיתוח נתניה הבונה את האצטדיון, עולה, כי בשלב זה בוצעו ביציע המזרחי והמערבי – עבודות מילוי עפר, הונחו היסודות, הורכבו קורות במפלס מרתף וכן בוצעו עבודות צנרת של מים, ביוב, ניקוז וחשמל מתחת לקומת מרתף, בוצעה יציקה חלקית של ריצפת המרתף והורכבו אלמנטים נוספים של הרצפה. כמו כן בוצעו עבודות לקידום מבנה השלד של הגג.
במקביל נבנים באחד המפעלים אלמנטים טרומיים שקשורים למושבים ולקורות מושבי הצופים באצטדיון. העבודות ההנדסיות – כך דווח – מתקדמות על פי התכנון. צפי לסיומן באוגוסט 2008.
תיאור כללי של האצטדיון
שטח תכנית האצטדיון כ-163 דונמים והוא כולל גם שטחים המיועדים לתעסוקה וכן שטח מיוחד בן 9 דונמים המיועד לשימור באתר ברכת חנון.
שטח האצטדיון עצמו כ-66 דונמים והוא יכיל 24 אלף מקומות. בשלב הראשון יוקמו 12 אלף מקומות ובשלב השני מגרש אימונים ושמונת אלפים מקומות ישיבה נוספים.
השטח
בשלב הראשון, יהיה שטח האצטדיון מחובר לכביש החוף באמצעות גשר השלום. בשלב מאוחר יותר לאחר סלילת נתיבי איילון יחובר כל שטח התכנית ואיתו גם פארק העסקים והטכנולוגיות בפולג לנתיבים החדשים.
אצטדיון מכבי נתניה והקומפלקס שסביבו יהיו חלק מהמארג העירוני הכולל של מזרח נתניה שכולל כבר היום תעשיית היי-טק, קריית אקדמיה ומתחמי מגורים ברמה גבוהה ויכלול מעתה גם קריית ספורט ברמה הגבוהה ביותר שניתן להקים. עלות האצטדיון מוערכת ב-25 מיליון דולרים.
עיריית נתניה הכינה תוכנית כלכלית להקמת האצטדיון. בבסיס התוכנית מכירת האצטדיון הישן וגיוס כספים ממשרדי ממשלה וקרנות ייעודיות וכן גיוס תרומות. השתתפות הקרן למתקני ספורט כבר הובטחה בסכום של 35 מיליון שקלים ומכירת האצטדיון הישן תאפשר מקור מימון נוסף.
האצטדיון הוא בעל מבנה אובאלי סגור, מכל צדדיו וממוקם כך שציר האורך שלו הוא מצפון לדרום. ארבעת היציעים מחוברים ביניהם ברצף של מושבים.
חתך האצטדיון תוכנן לקבלת קווי ראיה אופטימאליים מכל נקודה ביציעים ומערכת המעברים והכניסות לקהל תוכננה באופן המצמצם למינימום את ההפרעה לצפייה.
במפלס האמצע של היציעים תוכננה מערכת חדרים לבודדים ולקבוצות (תאי צפייה פרטיים).
בארבע פינות האצטדיון מוקמו קבוצות של קופות. בכל קבוצה כזו – 4 תאים למכירת כרטיסים. כולל הכנה למערכות ממוחשבות. כמו כן, ניתן להגיע מתוך האצטדיון אל הקופות ללא יציאה מתחום האצטדיון.
כניסת הקהל, תהיה במפלס התחתון, זאת כדי לאפשר התחברות למערכת הכבישים שמסביב לאצטדיון. הקהל יכנס ללובי שבו ימוקמו המזנונים והשירותים לקהל. ממפלס זה יעלה הקהל אל היציע התחתון וחלקו אל היציע העליון. כמות הכניסות והמעברים תוכננו בהתאמה לתקנים ועל פי המקובל בתכנון אצטדיונים.
מושבים:
שלב א’
• יציע מזרחי: 6000, מושבים
• יציע מערבי: 6000, מושבים
• יציע כבוד + תאי צפייה פרטיים: 500 מושבים בשלב א’ ו-300 מושבים נוספים בשלב ב’.
שלב ב’
• יציע צפוני: 6000, מושבים
• יציע דרומי: 6000, מושבים
• יציע לעיתונות ותקשורת: 200 מושבים
בנוסף: תאים פרטיים ולחברות: 36 תאים
מסעדות וקפיטריות הצופות אל כר הדשא במפלס האמצע של האצטדיון
• כניסות לקהל: 1000 איש לכל כניסה
• יציאות חירום: 1000 איש ליציאה
• מידות האצטדיון: 210 מטר אורך ו-220 רוחב.
Add Comment