ההחלטה כבר מעוררת חשש כבד בקרב בעלי העסקים; נבעיר את העיר וננהל מלחמת עולם באם ההחלטות ייושמו איל ■ יו”ר ארגון הסוחרים בנתניה; הסוחרים עצמם תלויים גם בספקים שאינם יכולים להתגמש לפי רצונות וגחמות העירייה”.
נתניה; תיאסר כניסת משאיות בשעות העבודה למרכז העיר. פרידריך
אם לא תצוץ התנגדות מיוחדת, תיאסר כניסת המשאיות למרכז העיר בין השעות 9:00 בבוקר ועד 14:00. בהמשך תיבחן האפשרות להפיכת מרכז העיר לאזור נטול רכבים. הסוחרים כבר מאיימים אם הכול יתנהל לפי לוח הזמנים המתוכנן, בעוד 14 ימים, תיאסר הכניסה למשאיות למרכז העיר נתניה בין השעות תשע בבוקר לשעה שתיים אחה”צ.
על התוכנית סוכם בראשית השבוע עם נציגי משטרת ישראל, מנכ”ל העירייה צבי רק ויו”ר ועדת התחבורה, חבר המועצה חיים פרידריך, אשר אישר את פרטי התוכנית – כך חושף המקומון קול השרון בגיליונו השבוע.
לטענת חבר המועצה חיים פרידריך, מדובר בתכנית כוללת שמטרתה לשנות את אופיו של מרכז העיר; “מטרתה המוצהרת היא לפתוח את מרכז העיר לתושבים המעוניינים לטייל במרכז העיר וכיום לא יכולים בשל מפגעי הרעש ומפגעים נוספים הנגרמים בשל פעילותן המוגברת של משאיות ברחבי העיר.
במסגרת האיסור שייכנס לתוקף בעוד כשבועיים, לא תותר כניסה למרכז העיר בחלק המתחיל ברחוב ברנר מצפון ומסתיים ברחוב ירושלים בדרום – החל מהשעה תשע בבוקר ועד לשעה 14:00. בכל יתר השעות יוכלו בעלי החנויות הזקוקות לאספקה שוטפת לחדש את המלאים”.
נבעיר את העיר ונשתק את העירייה
התכנית הינה חלק ממגמה עולמית בעיקר במדינות מערב אירופה כדוגמת לונדון, להפוך את מרכזי הערים למרחב עירוני נטול כלי רכב המיועדים לקמעונות זעירה ואיכותית ופעילות פנאי תיירותית.
בלונדון ובמספר ערים תיירותיות במדינות סקנדינביה, נאסרה הכניסה לכלי רכב בכלל או בשעות מסוימות במהלך היום לחלקים שונים של העיר – מהלך המונע גם מתוך מודעות לזיהום האוויר הנגרם מפליטת גזים מוגברת מכלי רכב הנוסעים באיטיות.
איל; לא ניתן לחסום את דרכי הגישה היחידות של הסוחרים לאספקה
“זהו רק הצעד הראשון”, אישר פרידריך והוסיף, כי; “במידה והפיילוט הזה יצליח, אנחנו נשקול גם חסימה מוחלטת של רחובות מסוימים ברחבי העיר כדוגמת רחוב שער העמק והפיכתם למדרחוב”.
הסוחרים במרכז העיר, הסובלים מזה שנים מהאטה במכירות, זועמים על ההחלטות הצפויות. בתגובה מאופקת ציין דוד איל יו”ר ארגון הסוחרים בנתניה, כי; “כל עוד אין מדובר בהחלטה ממשית שמבוצעת בפועל, אין על מה לדבר. לעצם העניין, לא ניתן לחסום את דרכי הגישה היחידות של הסוחרים לאספקה השוטפת שלהם לכל שעות היום כמעט, הסוחרים עצמם תלויים גם בספקים שאינם יכולים להתגמש לפי רצונות וגחמות העירייה”.
בתגובה פחות מאופקת ציינו שני סוחרים, כי; “בעירייה יכולים להחליט גם, שרק לאנשים עם קוקו ורוד מותר לחצות את הרחובות. לא יהיו משאיות, גם לא יהיו סחורות ובוודאי לא מיסי ארנונה ששוחטים אותנו על אפס תמורה. אנחנו נבעיר את העיר ונשתק את העירייה. אנחנו, לפחות, מנסים להתפרנס בכבוד”.
מצפצפים עלינו
בעוד המשאיות מהוות מטרד ברחובות המרכזיים, גוברות הקריאות מצד תושבי השכונות והרחובות הצדדים במרכז העיר לאסור על חניית משאיות, אוטובוסים וכלים הנדסיים כבדים סמוך לבתיהם.
מתחם איקאה יהפוך לחניון לכלי רכב כבדים בו יחנו הנהגים כלי רכבם בשעות הלילה
“זו פשוט חוצפה. אנשים, שלרוב אפילו לא גרים ברחוב שלי, מחנים פה את המשאיות שלהם וחוזרים לקחת אותן בארבע לפנות בוקר ובדרך גם מעירים אותי”, מסרה לקול השרון תושבת רחוב ויצמן, שהוסיפה; “בעיריית נתניה טובים בהבטחות. שנים שהם מבטיחים חניון למשאיות ולאוטובוסים, כאשר אפילו את החוק הם לא אוכפים” – הוסיפה.
בעבר נמסר על-ידי העירייה, כי השטח עליו ממוקם כיום מתחם איקאה יהפוך לחניון לכלי רכב כבדים בו יחנו הנהגים את כלי הרכב בשעות הלילה ויגיעו בהסעות לבתיהם. לאחר שינוי הייעוד נגנזה התכנית ולא נמסר על כל תכנית להקצאת שטחים נוספים לחניון למשאיות ברחבי העיר – למעט בתקופות טרום בחירות.
מעיריית נתניה, נמסר בתגובה לקול השרון, כי; “העירייה דווקא פועלת להקמת חניון כזה מתוך מודעות לסבל התושבים הנגרם מחניית משאיות סמוך לבתי מגורים. הבעיה המרכזית, כשבדרך אגב מלווה את תכנונם של שטחים ציבוריים רבים, היא העובדה שבידי העירייה אין קרקעות ציבוריות רבות לתכנון פרויקטים מסוג זה. הקושי העיקרי הוא לאתר שטח כזה, שניתן להפוך אותו לחניון משאיות, שיהיה קרוב דיו למרכז ורחוק דיו מאזורי מגורים. במקביל נבדקת האפשרות להקים את החניון ביוזמה פרטית”.
____________
* הכתבה הובאה במסגרת שיתוף הפעולה בין פורטל האינטרנט כאן נעים העיתון של אמצע המדינה והמקומון קול השרון של העיר נתניה והסביבה.
Add Comment