למעלה מ-17 שנה, מתחננים התושבים לבניית קיר אקוסטי ■ רכבת ישראל; שימשיכו לחכות. כרגע לא מתוכננת הקמת קיר אקוסטי או כל מבנה שהוא באזור המדובר
נתניה; תושבי נווה איתמר ומזרח העיר; הרכבת מצפצפת עלינו. עו”ד ללום
מאז שנת 1994 מנסים תושבי שכונת נווה איתמר בנתניה, לאלץ את רכבת ישראל להקים בשטח שבינם ובין מסילת הרכבת, קיר אקוסטי שימנע את נזקי הרעש הנגרמים כתוצאה מנסיעת הרכבות במרבית שעות היממה.
גם תושבי מזרח נתניה ובייחוד תושביה המערביים של “קריית השרון” החלו סובלים מן הפעילות המוגברת של רכבת ישראל באזור ונזקי השמיעה והבנייה הנגרמים לבתיהם.
בעקבות כך, שוקלים מספר תושבים לפעול באמצעים משפטיים, ביניהם; הגשת תביעה לבג”צ, לחייב את רכבת ישראל להקטין את הנזק, שלטענתם, נגרם להם.
חבר המועצה, עו”ד אבי ללום, שהתבקש להתייחס לתלונות התושבים; “לא ייתכן, שבמשך שנים מתעלמת רכבת ישראל מפניותיהם של תושבים ואף מפניותיה של עיריית נתניה להקים קיר אקוסטי, שהוא התקן מתבקש לנוכח הנזקים העצומים…”.
“במידה ולא יחול שינוי בהתקדמות הגורמים השונים בכוונתי לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותי על מנת לאלץ את רכבת ישראל לפעול כמתחייב בחוק” – התריע עו”ד ללום.
לינצ’בסקי מנכ”ל רכבת ישראל; לא יהיה קיר אקוסטי
מעיריית נתניה, נמסר בתגובה, כי; “על-פי הנחיות מרים פיירברג-אכר ראש העירייה נפגש פול ויטל מהנדס העיר עם עופר לינצ’בסקי מנכ”ל רכבת ישראל, זאת על מנת לסכם מספר צעדים מתבקשים, כגון; הנמכת תוואי המסילה, צמצום מספר הרכבות העוברות באזור, בנית מנהרות למסילות, החלפת הקרונות וכמובן הקמת קיר אקוסטי.
לצערנו, לפי שעה, לא הציעה הרכבת כל פתרון ראוי. בכל מקרה, העירייה לא תאפשר לרכבת לבצע כל הרחבה של המסילות הקיימות עד של יימצא פתרון” – סיכם חבר מועצת עיריית נתניה עו”ד ללום.
מ”רכבת ישראל” נמסר בתגובה לשמואל נהון כתב קול השרון, כי; “רכבת ישראל, עושה ככל שביכולתה על מנת למנוע נזקים כלשהם לתושבי האזור האמור ותפעל לפי תקני המשרד לאיכות הסביבה. כרגע, לא מתוכננת הקמת קיר אקוסטי או כל מבנה שהוא באזור המדובר…”.
____________
* הכתבה הובאה במסגרת שיתוף הפעולה בין פורטל האינטרנט כאן נעים העיתון של אמצע המדינה והמקומון קול השרון של העיר נתניה והסביבה.
Add Comment