כך עולה ממעקב הפיקוח על הבנקים אחר התקדמות ההערכות בנושא ניהול מסגרות האשראי: שיעור ההסדרה הגבוה ביותר נמצא בבנק המזרחי. עם זאת, למרות השיעור הגבוה שיעורי החריגות ממסגרות האשראי בבנק המזרחי עדיין גבוהים. שיעור ההסדרה הנמוך ביותר נמצא בבנק דיסקונט.
להמן; עד סוף מאי 2006 הוסדרו מסגרות אשראי ל-92% מחשבונות הלקוחות
עד סוף מאי 2006 הוסדרו מסגרות אשראי ל-92% מחשבונות הלקוחות כך מסר הפיקוח על הבנקים שהודיע, כי ממשיך לעקוב אחר התקדמות ההיערכות של המערכת הבנקאית בנושא ניהול מסגרות אשראי בחשבונות עובר ושב. כאשר נתוני חודש מאי מצביעים על התקדמות בתהליך הסדרת מסגרות האשראי בבנקים ורק ל8% מכלל הלקוחות טרם הוסדרה מסגרת כלשהי.
על פי הנתונים, מתוך 3.1 מיליוני חשבונות העו”ש והחח”ד בחמשת הבנקים הגדולים, בהם נדרשת מסגרת אשראי (חשבונות שבהם הלקוחות עשויים לגלוש ליתרת חובה, אף כי לא בהכרח עושים זאת), הוסדרו מסגרות אשראי ל-92% מהחשבונות, לעומת 87% בסוף חודש אפריל.
ב-63% נחתם הסכם למסגרת אשראי עם הלקוחות וב-29% מהחשבונות הועמדה על ידי הבנקים מסגרת חד צדדית (גם בחשבונות אלו ישנה החובה להחתים את הלקוחות על הסכם מסגרת וזאת לא יאוחר מיום 1.1.2007).
7% מהחשבונות הפרטיים התנהלו בחודש מאי, ללא מסגרת אשראי, וכן 9% מחשבונות הלקוחות העסקיים הקטנים ו-26% מחשבונות העסקים הגדולים.
יחד עם זאת, שיעור החשבונות המתנהלים תוך חריגה ממסגרת האשראי, נותר גבוה מאד וכמעט ללא שינוי לעומת נתוני סוף אפריל; 22%.
מן הנתונים, עולה, כי שיעור ההסדרה הגבוה ביותר נמצא בבנק המזרחי. עם זאת, למרות השיעור הגבוה שיעורי החריגות ממסגרות האשראי בבנק המזרחי עדיין גבוהים.
שיעור ההסדרה הנמוך ביותר נמצא בבנק דיסקונט. עם זאת, דווקא בבנק זה נמצאו שעורי החריגה הנמוכים ביותר ממסגרות האשראי.
יואב להמן, המפקח על הבנקים, אמר היום; “שעורי החריגות הגבוהים מצביעים על כך שלקוחות הבנקים והבנקים אינם נערכים לניהול נכון של האשראי בחשבון העו”ש. אני מדגיש כי מיום 1.7.2006 לא תתאפשר פעילות בחשבון בנק תוך חריגה מהמסגרת…”.
להמן, הוסיף והדגיש, כי; “על לקוחות הבנקים והבנקים להפנים הוראה זו ולהתחיל לצרוך אשראי אך ורק בהתאם למסגרת שהוסכם עליה בינם לבין הבנק” עוד הזהיר המפקח, כי לקוחות שלא יערכו באופן זה, ימצאו עצמם במצוקה בעוד כשבועיים”.